Beantwoord

GUI TV ontvanger loopt vast na upgrade naar 1GB internet

  • 11 January 2022
  • 17 reacties
  • 195 Bekeken

Reputatie 2

Goedenmiddag,

Op 23 december zijn wij overgestapt van 100 Mbit/sec glasvezel (via KPNNetwerk) overgegaan naar 1000Mbit/sec glasvezel via T-Mobile.
Hierbij hebben we ook een nieuwe modem gekregen en media Converter.
Maar nog wel nog de ‘oude’ entone tv ontvanger +HD gehouden.

Echter merken we dat sinds deze opverstap ons TvKastje van Entone vaker vastloopt in de GUI (Grapic User Interface) het beeld en geluid loopt wel door alleen als ik wil zappen op de guide wil openen gebeurt er niks en loopt hij helemaal vast. Het helpt alleen om de stekker er uit te halen en opnieuw op te starten, daarna doet alles het weerk zoals gewend.

Erg vervelend, vooral omdat recordings dan ook stoppen.

Ik hoor graag wat hier aan te doen is, want nu moet ik hem 2x in de week opnieuw opstarten terwijl dat voorheen in de oude situatie, zelden was.

icon

Beste antwoord door Boris 12 January 2022, 15:46

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

Reputatie 7

Hi @ReinoudS ,

Thanks voor je bericht en goed dat je aan de bel trekt. Ik denk graag met je mee naar een oplossing. Ik heb daarop direct de stream kwaliteit bekeken en zie dat deze inderdaad onder de maat is. Geen zorgen; daar kunnen we wat aan doen! Graag wil ik je vragen om te kijken of je hetzelfde resultaat hebt wanneer de UTP kabel die naar het modem gaat, wanneer je deze in een andere LAN poort steekt. Vaak zien we dat dit al een verschil geeft. Graag hoor ik of dit ook voor jou de oplossing is. Mocht het onverhoopt niet zo zijn, laat het vooral weten. Dan gaan we opzoek naar de juiste oplossing.

Reputatie 2

Dank je wel voor de reactie.

ik hem hem nu op direct op de modem aangesloten ipv van eerst via een switch (Netgear GS305E). 
Kijken of dat helpt.

 

Reputatie 7
Badge +4

Heb je toevallig een vlan setup voor je stb ? Dit is met het Zyxel modem niet meer nodig omdat deze dat zelf doet

Reputatie 2

Heb je toevallig een vlan setup voor je stb ? Dit is met het Zyxel modem niet meer nodig omdat deze dat zelf doet

Eigenlijk niks, ik heb alles de fabrieksinstellingen gehouden van de switch, ook van de T-50.

Reputatie 2

Hi @ReinoudS ,

Thanks voor je bericht en goed dat je aan de bel trekt. Ik denk graag met je mee naar een oplossing. Ik heb daarop direct de stream kwaliteit bekeken en zie dat deze inderdaad onder de maat is. Geen zorgen; daar kunnen we wat aan doen! Graag wil ik je vragen om te kijken of je hetzelfde resultaat hebt wanneer de UTP kabel die naar het modem gaat, wanneer je deze in een andere LAN poort steekt. Vaak zien we dat dit al een verschil geeft. Graag hoor ik of dit ook voor jou de oplossing is. Mocht het onverhoopt niet zo zijn, laat het vooral weten. Dan gaan we opzoek naar de juiste oplossing.


Ik had de stb op een directe poort gezet ipv achter een switch, ook nog een keer van poort gewisseld, echter de problemen blijven aanhouden.

als je zapt dan blijft de mini guide hangen en als je in de grote guide zit loopt hij helemaal vast.

ik hoor graag wat we nog kunnen veranderen.

 

Reputatie 7

Hi @ReinoudS ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik heb direct gecheckt en zie dat je nog gebruikt maakt van de oudere Kamai TV Box. Ik vermoed dat als we deze omruilen voor een nieuw model, dat we daarmee het probleem volledig doen oplossen. Ik ga dit graag voor je in orde maken, maar hoor graag van je of dit ook voor jou een optie is. Let me know! 

Reputatie 2

Hi @ReinoudS ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik heb direct gecheckt en zie dat je nog gebruikt maakt van de oudere Kamai TV Box. Ik vermoed dat als we deze omruilen voor een nieuw model, dat we daarmee het probleem volledig doen oplossen. Ik ga dit graag voor je in orde maken, maar hoor graag van je of dit ook voor jou een optie is. Let me know! 

Hoi Boris,

kan deze ook opnemen op een HDD?

Reinoud

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ReinoudS, je maakt momenteel gebruik van een Entone Amulet 515, dat is de harddiskrecorder inderdaad. 

Ik kan deze box voor je omruilen voor de nieuwere variant. Die heeft echter geen fysieke recorder, maar dat kunnen we oplossen door je na de omruiling over te zetten op het nieuwere tv-platform, T-Mobile TV. Indien je hiermee akkoord gaat, kun je echter wel gedurende de omzetperiode niet opnemen - de omzetperiode bedraagt zo'n twee tot drie weken in totaal. Ik ruil de Amulet graag voor je om, dan heb je bovenstaand probleem niet meer en kun je rustig nadenken of je van de tweede optie gebruik wilt maken.

Zodra de nieuwere box binnen en aangesloten is, mag de huidige Amulet harddiskrecorder bij het grofvuil gedeponeerd worden of naar een milieustraat gebracht worden.

Laat me alsjeblieft weten of ik bovenstaande in orde kan maken voor je!

Reputatie 2

Hoi @ReinoudS, je maakt momenteel gebruik van een Entone Amulet 515, dat is de harddiskrecorder inderdaad. 

Ik kan deze box voor je omruilen voor de nieuwere variant. Die heeft echter geen fysieke recorder, maar dat kunnen we oplossen door je na de omruiling over te zetten op het nieuwere tv-platform, T-Mobile TV. Indien je hiermee akkoord gaat, kun je echter wel gedurende de omzetperiode niet opnemen - de omzetperiode bedraagt zo'n twee tot drie weken in totaal. Ik ruil de Amulet graag voor je om, dan heb je bovenstaand probleem niet meer en kun je rustig nadenken of je van de tweede optie gebruik wilt maken.

Zodra de nieuwere box binnen en aangesloten is, mag de huidige Amulet harddiskrecorder bij het grofvuil gedeponeerd worden of naar een milieustraat gebracht worden.

Laat me alsjeblieft weten of ik bovenstaande in orde kan maken voor je!

Hoi @Jason ,

Wij zijn dagelijkse opnemers en pauzeerders, dus die twee a drie weken is voor ons echt niet mogelijk.
Ik snap ook niet waarom dat opeens niet meer kan terwijl er een HDD in zit, die neemt toch op wat hij uitzend?We zien de overstap met oa cloudopnemen wel zitten, alleen moeten we wel in die periode kunnen opnemen.

Daarnaast, alles wat op de huidige box staat, kunnen we dat altijd nog blijven bekijken ook al hebben we het andere kastje?

Reinoud

Reputatie 7

Hi @ReinoudS,

Excuus voor de verlate reactie. Het klopt wat Jason zegt. In de tijd dat de ruil zal worden ingelegd, worden ook functies stil gelegd, waardoor het opnemen voor de tijd van de ruil niet mogelijk zal zijn. Ik begrijp dat voor een echte opnemer twee a drie weken te lang kan zijn, maar daar staat tegenover dat de nieuwe TV Box een stuk betrouwbaarder en stabieler zal zijn met de set-up zoals jij deze nu hebt, waardoor eventuele problemen zo de wereld uit zijn. Ook het Cloud Opnemen kent verschillende voordelen en is erg gebruiksvriendelijk. Op onze website hebben we de informatie op een rijtje gezet: Cloud Opnemen. Aan jou natuurlijk de keus, we helpen je graag met het regelen van de overgang. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ReinoudS ,

Kleine aanvulling op de reactie van Boris: De opnames van de oude opnamebox raak je kwijt bij een overgang. Dus het advies is om alle opnames te bekijken.

Reputatie 2

Hi @ReinoudS,

Excuus voor de verlate reactie. Het klopt wat Jason zegt. In de tijd dat de ruil zal worden ingelegd, worden ook functies stil gelegd, waardoor het opnemen voor de tijd van de ruil niet mogelijk zal zijn. Ik begrijp dat voor een echte opnemer twee a drie weken te lang kan zijn, maar daar staat tegenover dat de nieuwe TV Box een stuk betrouwbaarder en stabieler zal zijn met de set-up zoals jij deze nu hebt, waardoor eventuele problemen zo de wereld uit zijn. Ook het Cloud Opnemen kent verschillende voordelen en is erg gebruiksvriendelijk. Op onze website hebben we de informatie op een rijtje gezet: Cloud Opnemen. Aan jou natuurlijk de keus, we helpen je graag met het regelen van de overgang. 

Hoi @Boris ,

excuses voor de late reactie, maar we moesten even wat dingen terug kijken welke we hadden opgenomen ;-)

Maar we hebben alles bekeken dus de overstap kan ingang worden gezet.
Ik hoor graag hoe de procedure nu verder gaat.

Tevens heb ik nog mijn oude Drytek modem nog en straks ook de entone kastje, moet ik deze beide naar jullie retour sturen?

Reputatie 7

Hi @ReinoudS ,

Thanks voor je terugkoppeling en geen enkel probleem. Ik kijk graag met je mee naar een ruil van de apparatuur. Daarbij lijkt het mij inderdaad ook verstandig om naast de TV Box ook het modem te doen ruilen voor een moderne variant. Omdat je gebruik maakt van Glasvezel, dient een nieuwe modem wel geïnstalleerd te worden door een monteur, waarbij ik toch graag een extra check bij jou wil doen of dit voor jou oké is. Nadat de nieuwe apparatuur is geïnstalleerd, kan ook de overgang naar het nieuwe platform in orde worden gemaakt. Let me know! 

Reputatie 2

Hi @ReinoudS ,

Thanks voor je terugkoppeling en geen enkel probleem. Ik kijk graag met je mee naar een ruil van de apparatuur. Daarbij lijkt het mij inderdaad ook verstandig om naast de TV Box ook het modem te doen ruilen voor een moderne variant. Omdat je gebruik maakt van Glasvezel, dient een nieuwe modem wel geïnstalleerd te worden door een monteur, waarbij ik toch graag een extra check bij jou wil doen of dit voor jou oké is. Nadat de nieuwe apparatuur is geïnstalleerd, kan ook de overgang naar het nieuwe platform in orde worden gemaakt. Let me know! 

hoi @Boris 

Ik ben 23 december overgestapt naar de 1GB/s glasvezel hierdoor heb ik ook de nieuwe T50 glasvezel modem gekregen van T-Mobile welke geinstaleerd is door een monteur… lijkt me dat die het wel moet aankunnen toch?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ReinoudS,

Dat klopt absoluut, jouw huidige modem is volledig geschikt! Ik vermoed dat Boris dacht uit jouw bericht te halen dat je nog het Draytek modem gebruikte.

Het enige wat wél vervangen moet worden is de TV Box. Omdat je al aan hebt gegeven de nieuwe TV Box te willen ontvangen heb ik de wissel in gang gezet. In de komende dagen zal je de nieuwe TV Box ontvangen. 

Zowel van de TV Box met harddiskrecorder als ook van het Draytek modem maken wij geen gebruik meer. Hierom raad ik je aan om deze apparaten in te leveren bij een inleverpunt voor elektronica.

Ik zal aanstaande maandag checken of je de TV Box al hebt aangesloten zodat ik de overgang naar het nieuwe platform in gang kan zetten, maar stuur gerust een berichtje als je de TV Box al eerder hebt aangesloten.

Ik vermoed dat het nieuwe platform je erg zal bevallen!

Reputatie 2

Goedenmorgen @Boris @Cal 

Ik heb sinds zaterdag de Box aangesloten, echter kan ik alleen NED 1,2 en 3 bekijken.
Afgelopen zaterdag al gebeld met de klantenservice en na een hele reset met alles aan en uitzetten nog steeds alleen maar NED1,2 en 3.
De collega zou een melding doen richting de backoffice aangezien het kastje niet geregistreed staat op het systeem, het is nu al woensdag en het is nog steeds niet geactiveerd.

Ik moet zeggen ik vind de service van T-Mobile echt wel slecht vind in de opvolging en de tijd en energie welke ik er in moet stoppen om het op te lossen.
T-Mobile zou moeten weten welke kastjes jullie naar klanten sturen en deze registeren in het systeem, of maak een activactie webpagina welke klanten na installatie kunnen invullen.
Ik snap niet dat ik nu al sinds zaterdag geen TV meer kan kijken behalve naar NED 1,2 en 3.

Ik hoor dan ook ZSM wanneer dit wordt opgelost en ik verwacht dan ook zeker wel een tegemoetkoming in deze.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @ReinoudS,

Fijn dat je dit doorspeelt en sorry dat je een TV Box ontving die niet goed geprogrammeerd was! Dit is altijd een lastig probleem om op te lossen en ik weet volledig dat het geen pretje is om daarop te moeten wachten. Hierom heb ik de kosten voor TV voor de periode vergoedt en de vergoeding zal je verrekend krijgen op de factuur van maart. Ik was blij om te zien dat het probleem inmiddels opgelost is en je weer van alle programma's kan genieten.

Geen zorgen, ik ga er absoluut voor zorgen dat de overzetting van deze TV Box naar het nieuwe platform niet voor verdere heikel punten zorgt!