Beantwoord

Haperende tv en internet op de telefoon

  • 29 September 2023
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik denk een tweetal maanden geleden hebben we een vervangend modem gekregen voor de Huawei. Helemaal blij, stabieler internet en beter bereik rondom en in huis. Sinds gisteravond is het hopeloos. Het lijkt alsof het signaal uit de modem niet constant is. Resetten helpt niet, de klantenservice komt niet verder dan het 2.4 en 5.0 signaal uitelkaar te halen? Helaas, ook dit geeft niet het gewenste resultaat. Tv hapert, staat even stil of blokjes beeld, WiFi op de telefoon stokt af en toe en ook internetbellen voor mijn werk was hopeloos. Elk gesprek van ongeveer een kwartier minstens twee of drie keer alsof ik een robot aan de lijn had. WiFi versterker kopen uit wanhoop gedaan, deze moet nog binnen komen. Maar we hadden tot gisteravond vrijwel nooit last van een haperende verbinding en er is niets veranderd qua afstanden tussen de tv of mijn werkplek en de modem. Dus hoe kan het plots nodig zijn om een versterker te nemen? Iemand nog een andere oplossing? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 September 2023, 12:01

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Fokje 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding en is het probleem aanwezig bij zowel bekabeld internet als WiFi?

Als de verbinding bekabeld ook hapert dan zal een versterker helaas niet de oplossing zijn..

Maak je verder alleen gebruik van de de Odido router of heb je nog een eigen router/switch aangesloten?

Hallo @Waqqas ,

Bedankt voor je reactie. De tv is via een kabel aangesloten en ook deze hapert dus. De Wi-Fi versterkers heb ik op aanraden van de klantenservice aangeschaft omdat dat nog het enige was wat ze voor me konden doen? Een monteur sturen zou geen zin hebben. Ook vandaag blijft de verbinding haperen dus ik heb geen idee wat hieraan te doen..

 

We hebben een DSL verbinding zonder extra router oid. 

Reputatie 7
Badge +15

@Fokje 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding?

Bij glasvezel kan het misschien helpen om de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen.

Zorg bij DSL dat de modem is aangesloten op het KPN ISRA punt waar de KPN kabel ook op is aangesloten.

@Waqqas de modemaansluiting draait al een aantal jaren probleemloos dus ik neem aan dat hij dan ook goed aangesloten zit op dat KPN ISRA punt. Nog andere suggesties? 😅 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Fokje, ik wil graag nakijken wat ik voor je kan betekenen! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Groetjes, Ishana

Reageer