Sinds de invoering van het nieuwe tv-platform hapert de tv ontvangst.
Na contact met de T-Mobile klantenservice lijkt de internetsnelheid voldoende 105 Mb via Huawei DSL modem maar om de een of andere reden te bitrate te laag.
We hebben 2 tv ontvangers.
- 1 is direct aangesloten op een IPTV poort van het modem
- 1 is aangesloten via twee switches die het signaal van de tweede IPTV poort en internet via een trunk naar de bovenste verdieping brengen en daar weer splitsen. Dit werkte prima met het vorige TV platform en de entone tv boxen.
Maar nu dus niet meer. Zodra ik de tweede IPTV poort aansluit op de switch hapert het signaal op beide TV's.
Als ik alleen de tv-box gebruik die direct op de IPTV poort zit werkt die goed.
Als ik beide boxen direct op de IPTV poorten aansluit werken ze allebei goed. Maar dan heb ik dus geen internet meer op zolder voor de computer, netflix e.d.
Het probleem lijkt dus in de combinatie van de vlan setup met het nieuwe tv-platform te zitten.
Vreemd is dat ook de direct aangesloten box problemen geeft als ik de tweede poort op de swiitch aansluit.
Heeft iemand een idee voor een oplossing?
Beste antwoord door Waqqas
Bekijk origineel