Interactief tvkastje verbindingsproblemen

  • 17 April 2024
  • 14 reacties
  • 150 Bekeken

Reputatie 2

Goedenavond dames en heren!

 

Ik heb sinds kort een Odido abonnement. Het internet/wifi doet het prima. Maar het tv kijken is een probleem. Namelijk als ik het tv-kastje opstart heeft het kastje geen internet, het werkt pas nadat ik de modem opnieuw heb gestart. En dat geldt dus voor elke keer dat ik het interactieve kastje opstart, moet ik de modem telkens opnieuw starten om tv te kunnen kijken, dat lijkt mij niet de bedoeling. Het internet/wifi doet het wel dus het ligt puur aan het interactieve tv kastje.

 

Heeft iemand een idee wat er mis is?
 

 

 

 

Teresa van Odido 5 dagen geleden

@Milado Goed dat je terug bent, ik help je graag verder om dit op te lossen en samen tot het beste antwoord te komen! 😀

Ik heb gelijk opnieuw jouw verbinding uitgemeten en er lijkt iets niet goed te gaan in de verbinding waardoor deze steeds wegvalt. Dit heeft uiteraard ook invloed op het signaal naar de TV. 

Om dit snel voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik help altijd graag! 

 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Sluit eerst eens het kastje met de kabel aan. Wifi is een gevoelig iets. Voor TV kijken is een bekabelde verbinding aanbevolen.

Reputatie 2

@eric 

Het kastje is verbonden met kabel

@Milado hoi

Zou je eens kunnen proberen de mediabox met wifi te verbinden.

Haal de netwerkkabel er uit en verbind de mediabox via wifi.

Een bekabelde verbinding is altijd beter maar het kan zijn dat de netwerkkabel niet goed is.

Ik heb zelf de mediabox via wifi test draaien en dat werkt perfect.

 

 

 

Reputatie 2

@peter-keetfm

 

mocht je gelijk hebben dat de kabel stuk is, dan zou het kastje vgm nooit verbinding moeten maken? Het kastje maakt weer verbinding op het moment ik de de modem opnieuw start. Maar dat opnieuw starten van de modem moet ik telkens doen op het moment ik het tv kastje aanzet.

@Milado 

Het kan zijn dat er een slecht contact in de rj45 stekkers zit.

Via wifi is snel en simpel te proberen.

Mocht het via wifi wel goed werken dan naar de kabel kijken als u bedraad weer terug wil.

 

 

 

 

Reputatie 2

Hallo! Ik was een tijdje weg maar ben weer terug. Ik zie dat de topic met een ‘beste antwoord’ is gevinkt, maar dat is het dus niet.

 

Heb het zonder kabel geprobeerd, eerste keer met wifi gelukt maar na opnieuw starten zelfde probleem als met kabel. Geen wifi word er aangegeven wil ik me nog een keer verbinden word er aangegeven ‘wifi wachtwoord is niet geldig’ terwijl het duidelijk dezelfde wachtwoord is…

Reputatie 6
Badge +2

@Milado Goed dat je terug bent, ik help je graag verder om dit op te lossen en samen tot het beste antwoord te komen! 😀

Ik heb gelijk opnieuw jouw verbinding uitgemeten en er lijkt iets niet goed te gaan in de verbinding waardoor deze steeds wegvalt. Dit heeft uiteraard ook invloed op het signaal naar de TV. 

Om dit snel voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik help altijd graag! 

 

Reputatie 2

@Teresa van Odido 

 

Dankjewel Teresa Weet je zeker dat er iets mis is met de verbinding? Ik had odido(klantenservice) aan de lijn en hun zeiden dat er niets mis was met de verbinding… Kun jij dingen meer uitlezen, wat de klantenservice niet kan?

Reputatie 6
Badge +2

@Milado Ik durf niet te zeggen waarom mijn collega heeft aangegeven dat er niets mis is met de verbinding, wij doen namelijk dezelfde meeting. 

Fijn dat je jouw weg naar de Community gevonden had, op die manier heb ik het gelijk nogmaals voor je kunnen nagaan. Is het inmiddels gelukt om een afspraak in te plannen met de monteur?

Reputatie 2

@Teresa van Odido 

 

Yes! De monteur komt zometeen. Heb je nog iets van problemen kunnen ontdekken met de meting?

Reputatie 2

@Teresa van Odido

 

Hoi Teresa! Ik had de afspraak geannuleerd van gisteren omdat ik toch op die tijdstip niet kon, heb ik gebeld met Odido om een nieuwe afspraak te maken, ze zouden hier vandaag om half 5 zijn, maar de afspraak blijkt helemaal niet gemaakt te zijn. Bij deze wil ik vragen aan jou om nog een afspraak in te plannen zodat ik een datum kan prikken . Bedankt alvast!

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Milado, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en omdat de afspraak geannuleerd is, is deze nu helemaal uit ons systeem gehaald. Geen zorgen: ik heb gelijk Guidion opnieuw voor je aangestuurd en je ontvangt nu een nieuwe e-mail en SMS om een afspraak met ze in te kunnen plannen! 

Reputatie 2

@Nora van Odido 

 

Hee Nora! Heb nog geen mail/sms ontvangen

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Milado, excuus! Als het goed is, zou je het nu wel moeten ontvangen. Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Reageer