Beantwoord

is deze netwerk setup goed voor interactieve tv

  • 5 January 2021
  • 1 reactie
  • 203 Bekeken

Reputatie 3

In maart wordt er hier glasvezel aangelegd, ik vraag me af of onderstaande netwerk configuratie gaat werken ? Het gaat dan ook zeker om de interactieve tv functionaliteit.

De wifi op de T-mobile router uitzetten hierop een switch ,TP link tl-sg108 aansluiten. 

Vanuit de switch het volgende aansluiten;

  • Asus zenwifi ct8 (in ap modus router functie blijft bij de T-mobile router) deze zorgt voor het wifi signaal samen met nog een losse node.
  • Een kabel naar een tl-sg105 switch . Hierop zitten de xbox,denon reciever en dan 4k tv kastje van T -mobile.
  • Kabel naar boven waarop weer een tl-sg105 switch zit. Hierop zitten dan de pc, playstation 4 en het 2e 4k tv kastje van T-mobile.

 

Zal boven staande config werken of moet ik andere switches gaan aanschaffen ?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 January 2021, 10:59

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @edebee68, wat gaaf dat je op Glasvezel overgaat binnenkort! 

  • Wanneer je de Asus in access point modus zet, gelinkt vanuit de switch en de routerfunctie actief houdt op het Zyxel modem zal het zeer zeker gaan werken. 
  • Kabel vanuit modem naar tweede switch met Xbox, Denon en TV Box zal prima werken; let er wel op dat wanneer één van die drie een verkeerd IP toegewezen krijgt, dat de lease dan een error geeft en de rest uitvalt. Dit kun je checken door het toegewezen IP vanuit het modem na te lopen in de configuratie. Wij leveren overigens geen 4K TV Boxen; onze TV Boxen hebben een resolutie van 1080i en zullen standaard ingesteld zijn op een refresh rate van 60Hz. De 3840 × 2160 resolutie wordt dus niet ondersteund; dat is wel belangrijk om van te voren te weten.
  • Kabel naar boven kan uiteraard gewoon werken, maar houd er wel rekening mee dat je dan een cat 5e of cat 6 nodig hebt voor maximaal 1000 Mbit/s. Anders blijf je steken op max 100 Mbit/s.

Gave setup en cool om te zien dat je het al zo goed uitgedacht hebt! 😁

Indien ik je ergens anders bij kan helpen, let me know!

Reageer