Klok wijkt af van tvgids

  • 27 April 2024
  • 9 reacties
  • 63 Bekeken

Wij kijken tv via de tvbox. De klok loopt hier opeens 2 uur achter waardoor ik geen live tv kan kijken. Mijn Samsung tv staat op de juiste tijd.

Heeft iemand een oplossing ajb?

Tommie van Odido 10 dagen geleden

Hi @BelindaJosèe, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik help je hier graag verder mee. Het valt me op dat de Mediabox niet bekabeld aangesloten is. Zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren en de Mediabox bekabeld willen aansluiten voor minstens 24 uur? Staat de tijd nu wel gelijk? Als dit niet werkt dan wil ik je vragen om het modem en Mediabox te voorzien van een factory reset.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
Bekijk origineel

9 reacties

Wij kijken tv via de tvbox. De klok loopt hier opeens 2 uur achter waardoor ik geen live tv kan kijken. Mijn Samsung tv staat op de juiste tijd.

Heeft iemand een oplossing ajb?

Een LG tv kopen dan is het opgelost .

Leuke reaktie, daar kan ik wat mee! Bedankt.

Reputatie 7
Badge +1

Als u nog de “oude” Entone tv box heeft kunt u deze als u wilt ook laten vervangen door de nieuwe mediabox deze heeft o.a. als voordeel dat er al veel apps opstaan zoals netflix e.a. en men er ook zelf apps op kan installeren.

Zelf vind ik de beeldkwaliteit ook beter dan van de oude tvbox, dit is wel een persoonlijk iets, het vervangen kost u niets.

Wel viel mij althans op dat men bij het installeren de instructies welke op de tv verschijnen goed moet opvolgen evenals het lezen van de eventueel bijgevoegde documentatie.

Hi, dank voor je antwoord. Ik ben pas sinds een maand aangesloten op Odido en heb dus een nieuwe modus. Alle apps heb ik erop geïnstalleerd. De tijd echter veranderen van de gids is nog niet gelukt.

Reputatie 7
Badge +1

Had u al eens gekeken bij de instellingen? het tandwieltje aan de rechterkant kies apparaat voorkeuren

daar kiezen voor “datum en tijd”  vervolgens kiezen voor automatisch tijd en datum, en bij tijdzone midden europese zomer tijd.

Ja ook al gedaan😥

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BelindaJosèe, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik help je hier graag verder mee. Het valt me op dat de Mediabox niet bekabeld aangesloten is. Zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren en de Mediabox bekabeld willen aansluiten voor minstens 24 uur? Staat de tijd nu wel gelijk? Als dit niet werkt dan wil ik je vragen om het modem en Mediabox te voorzien van een factory reset.

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hallo,

Inmiddels de mediabox op kabel aangesloten en de powerflip uitgevoerd. Helaas geen resultaat.

Ik ga nu de box op fabrieksinstellingen zetten

Reputatie 7
Badge +9

Kan je de Mediabox minimaal 24 uur bekabeld aangesloten laten zitten @BelindaJosèe? Hopelijk trekt hij dit zelf recht! Ik ben benieuwd of de Factroy Reset ook geholpen heeft of niet. 

Reageer