Beantwoord

Mediabox afstandsbediening wil niet meer koppelen

  • 6 December 2023
  • 8 reacties
  • 1230 Bekeken

Gisteren de nieuwe mediabox geïnstalleerd. Via het stappenplan prima gelukt. Ook de afstandsbediening kunnen koppelen. Alle functies getest en uitgeprobeerd. Mediabox uitzetten met de witte knop TV BOX lukte ook. Maar de tv uitzetten met de zwarte TV knop op de afstandsbediening lukte niet. Met het uitproberen viel het me al op dat andere knoppen op de afstandsbediening ook niet werkte, niets activeerde. Bijvoorbeeld de radio knop, de netflix, de apps en de input kanalen knop deden allemaal niets. Op dat moment dacht ik dat het een goed idee was om de afstandsbediening te resetten via het menu. Dat had ik beter niet kunnen doen. Helaas lukt het nu niet meer om de afstandsbediening te verbinden/koppelen met de mediabox. Hij blijft op het “zoeken - verbinden - succes” scherm hangen. Van alles geprobeerd, ook de mediabox reset (met paperclip). Geen idee hoe de afstandsbediening reset werkt, niets over te vinden op het world wide web. Nog te nieuw stuk hard- en software lijkt het. Ik krijg het stappenplan van de eerste installatie niet meer opnieuw aangeboden. Invoeren TV klantnummer en pincode wordt niet meer naar gevraagd. Gelukkig heb ik de TV Box nog niet teruggestuurd, zodat ik nog wel tv kan kijken. Maar ik wil graag weer de mediabox kunnen gebruiken want die biedt veel meer opties en gebruiksgemak. Ik hoop dat deze kinderziekte snel opgelost en/of verholpen kan worden.

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 6 December 2023, 22:15

Bekijk origineel

8 reacties

@mirendir Hoi

Dit is een bekend probleem.

Toevallig heb ik hetzelfde.

Ik krijg een nieuwe afstandsbediening.

In dit topic kun je de info vinden.

 

@mirendirHoi

Dit is een bekend probleem.

Toevallig heb ik hetzelfde.

Ik krijg een nieuwe afstandsbediening.

In dit topic kun je de info vinden.

 

Bedankt voor het attenderen. Ik hoor graag of een nieuwe afstandsbediening de oplossing is gebleken.

@mirendir 

Ik moet de afstandsbediening nog krijgen.

Wel heb ik van het tv team te horen gekregen dat ik niet meer ontkoppelen of moet resetten.

Ze werken aan een oplossing.

Tip hou dit topic in de gaten.

 

De nieuwe afstandsbediening ontvangen. Met deze nieuwe afstandsbediening werkt alles weer.

Hetzelfde probleem hier ik kan hem niet meer koppelen... Zou graag een andere afstandbediening willen.

@Jarno Elias

Als er helemaal geen mogelijkheid meer is om de tv box te bedienen en deze ontkoppelt is kan de afstandsbediening op infrarood gezet worden.

Dit doe je door huisje en play/pauze knoppen lang vast te houden tot het lampje 3x knippert.

Dat is het laatste redmiddel om nog tv te kunnen kijken/bedienen.

! De koppeling van de bediening van tv zelf of soundbar werkt dan niet meer.

Maar de TV box kunt u dan bedienen via infrarood. (Afstandsbediening heeft nu wel een zichtbare verbinding met de tv box nodig)

Reputatie 6
Badge +2

@Jarno Elias Ik heb een nieuwe afstandsbediening besteld, deze komt snel jouw kant op! 

@peter-keetfm Dank je wel voor het delen van de tip! 

@Jarno Elias

Als er helemaal geen mogelijkheid meer is om de tv box te bedienen en deze ontkoppelt is kan de afstandsbediening op infrarood gezet worden.

Dit doe je door huisje en play/pauze knoppen lang vast te houden tot het lampje 3x knippert.

Dat is het laatste redmiddel om nog tv te kunnen kijken/bedienen.

! De koppeling van de bediening van tv zelf of soundbar werkt dan niet meer.

Maar de TV box kunt u dan bedienen via infrarood. (Afstandsbediening heeft nu wel een zichtbare verbinding met de tv box nodig)

Hartelijk dank voor het reddende advies als je inderdaad de melding krijgt zoeken, verbinden en succes. De knoppen huisje en OK TV menu werkt inderdaad niet, waardoor je blijft hangen in zoeken.

Ook het resetten werkt niet, want de bug realiseert telkenmale het zelfde probleem. Na een aantal keren de software update toegepast te hebben, ontstond plotseling wel werking zoeken, verbinding en succes.

De Odido afstandbediening  en TV afstandbediening werken allebei nu precies gelijk en de zwarte TV aan of uit werkt hezelfde als TV box aan/uit. Zelfs de toets 19 source HDMI etc werkt ook.

Ik heb Odido vanmiddag 13 april 2024 gebeld en gewaarschuwd dat er een legioen aan klagers ontstaat als deze venijnige bug niet wordt opgelost in de software.

Reageer