Beantwoord

Mediabox: volumeregeling werkt niet

  • 8 December 2023
  • 12 reacties
  • 528 Bekeken

Ook ik heb net de nieuwe mediabox gekregen en geïnstalleerd. Ik lees in de community diverse berichten over problemen met de bijgeleverde afstandsbediening. Bij mij werkt de volume regeling niet. Heeft iemand dit probleem ook?

Ik lees daarbij dat ik geadviseerd wordt om niet opnieuw te ontkoppelen en weer te koppelen en ook niet te resetten. Er wordt aan gewerkt meldt Odido medewerker. Krijgen we dan tzt bericht dat dit is opgelost en nieuwe afstandsbediening toegestuurd? Of dan juist wel resetten?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 8 December 2023, 22:24

Bekijk origineel

12 reacties

@Rudolf Fokkinga Hoi

Er zijn problemen met de nieuwe TV box.

Hou dit topic in de gaten.

 

Reputatie 7
Badge

Ook ik heb net de nieuwe mediabox gekregen en geïnstalleerd. Ik lees in de community diverse berichten over problemen met de bijgeleverde afstandsbediening. Bij mij werkt de volume regeling niet. Heeft iemand dit probleem ook?

Ik lees daarbij dat ik geadviseerd wordt om niet opnieuw te ontkoppelen en weer te koppelen en ook niet te resetten. Er wordt aan gewerkt meldt Odido medewerker. Krijgen we dan tzt bericht dat dit is opgelost en nieuwe afstandsbediening toegestuurd? Of dan juist wel resetten?

@Rudolf Fokkinga dit zou gewoon iets anders kunnen zijn. Bijv. dat de database van de afstandsbediening het model van de tv niet heeft. Ik heb je een bericht gestuurd om wat meer informatie te kunnen krijgen.

Bedankt Hans-Jurien,

Het model vd tv is:

SHARP 40FG2EA

DVB-T/T2/C/S2 HD TV

Ik heb de software gecheckt en die is up-to-date.

Dolf

 

 

Nog aanvullende informatie: mbv de oude tv-box en bijbehorende afstandsbediening werkte de volume regeling wel.

@Rudolf Fokkinga 

Het koppelen van het tv toestel zelf aan de Odido afstandsbediening werkt nog niet/niet meer. (Infrarood)

Dit zelfde heb ik met een Philips tv.

Er wordt nog gewerkt aan een oplossing.

Heb ik begrepen.

 

 

Beste peter-keetfm,

Het lukt vandaag helemaal niet meer om tv te kijken. Het beeld springt aan en uit, telkens weer opnieuw. TV zelfstandig aanzetten lukt wel, dus daar is niets mee aan de hand. Reset van mediabox bracht geen verbetering.

We kijken nu tv op onze laptop.

Wat moet ik nu doen? Kan servicedesk snel oplossing bieden?

Alvast bedankt, Dolf

@Rudolf Fokkinga 

Heb je al een andere hdmi ingang geprobeerd.?

 

 

Ja dat had ik al gedaan van hdmi2 naar hdmi1. De mediabox werd bij juiste ingang getoond om te bevestigen. TV en mediabox lijken mij dus goed verbonden. 

Wat is beste manier om mediabox te resetten en/of de afstandsbediening?

 

Ik heb de mediabox gereset en alle stekkertjes losgekomen en opnieuw goed ingestoken. Probleem lijkt opgelost we kunnen weer tv kijken. Heel blij.

Reputatie 7
Badge +16

Het resetten van de box kan volgens de standaard fabrieksreset-methode - alhoewel ik die afraad, tenzij het echt aangegeven wordt. Uiteraard is het ook mogelijk om te rebooten op een zachte wijze; dit doe je door de apparatuur van de stroom te halen en gedurende 20 seconden stroomloos te houden. Sluit daarna de boel weer aan op het stroomnet en alles werkt weer naar behoren. Een kleine tip: zorg ervoor dat je onder geen beding de ab opnieuw koppelt. Dit kan namelijk voor opstartproblemen zorgen op de Mediabox en kan resulteren in het vastlopen van de box.

Bedankt voor deze informatie. 

Reageer