Beantwoord

Nieuwe tv box: geen opnamefunctie meer

  • 28 January 2022
  • 5 reacties
  • 265 Bekeken

Mijn klomp is nu echt gebroken:

Oude Vodafone tv box kreeg steeds meer problemen. 

Uiteindelijk werd er een nieuwe tv box opgestuurd. Installatie ging snel.

Echter: geen opname mogelijkheid meer.

Klantenservice: dat moet via het nieuwe platform, duurt min. 2 weken en kost 5,- meer.

Ik: ik betaal extra sinds Vodafone tijden voor een box met opname mogelijkheid, dus die kosten kunnen dan tegen elkaar weggestreept worden. 

KS: u heeft nooit voor opnames betaald......Dit is hoe het kan, en anders is niet mogelijk. Had natuurlijk eerder verteld moeten worden, maar extra betalen zal moeten.

Ik herinner mij de keuze voor box met of zonder opnemen bij de aanmelding en de bijbehorende kosten als de dag van gisteren.

Ik nu: hallo Ziggo of KPN, here I come!

Informatie voorziening: heel slecht.

Service sinds T-mobile: heel slecht.

Zetje om eindelijk de overstap te wagen: heel goed!

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 January 2022, 16:17

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @annemiek260, jeetje zeg dat is wel op een erg onklantvriendelijke toon gegaan, ik sta hier van te kijken - sorry namens ons hele team!

Voor alle duidelijkheid, ik heb je contract erbij gepakt en zie dat jij gedurende de periode waarin jij de harddiskrecorder had (Amulet 515) gewoon betaald hebt voor de box. Die twee weken kunnen we in geval van uitzondering zeker verkorten. Ik wil met je afspreken, mits jij akkoord gaat dat ik je komende week al overzet op T-Mobile TV (uiterlijk woensdag) zodat je vanaf die dag ook al Cloud Opnemen kunt toevoegen aan je abonnement - dit doe je na de overzetting via My T-Mobile Thuis. 

Ook wil ik wegens de misinformatie een extra vergoeding aanbieden: wij vergoeden de eerste drie maanden Cloud Opnemen. Dit komt uit op een compensatie van € 15 in totaal en zal in één keer verrekend worden op een volgende factuur. 

Laat me weten of ik bovenstaande in orde kan maken voor je. Ik hoop oprecht dat je ondanks deze tegenvaller niet te veel ongemak hebt gehad en wens je een prachtig, gezond weekend toe, mochten we elkaar vandaag niet meer spreken!

@Jason 

De medewerker was echt niet onvriendelijk. Ze bleef zelfs heel rustig en dat is prijzenswaardig.

Het ligt niet aan de medewerkers van de klantenservice, maar aan de volstrekt belabberde manier van informeren (ook intern) en communiceren van T-Mobile thuis zelf.

Vragen vooraf:

1. Betekent dit een contractwijziging met een nieuwe contractduur waarbij de kosteloze opzegtermijn langer dan 1 maand wordt?

2. Welke kosten worden geschrapt uit mijn bestaande abonnement bij deze eventuele overgang naar het nieuwe platform?

De beslissing volgt pas als ik dit helder heb.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @annemiek260,

Fijn om te horen dat het niet aan de medewerker lag, daarentegen is het zeker van belang dat de informatievoorziening binnen de organisatie goed op orde is.

  1. Je hoeft je geen enkele zorgen te maken: de overstap naar het nieuwe platform heeft geen enkele impact op de contractduur noch de opzegtermijn.
  2. Voorheen met de harddiskrecorder betaalde je:
    € 15,- voor het TV abonnement.
    € 5,- inclusief korting voor de TV Box mét harddiskrecorder.
    Totaal: € 20,-

    Nu betaal je zonder opnamemogelijkheid:
    € 16,- voor het TV abonnement.
    € 2,50 inclusief korting voor de TV Box.
    Totaal: € 18,50

    Als je over zou gaan naar het nieuwe platform met Cloud Opnemen betaal je:
    € 12,50 voor het TV abonnement.
    € 2,50 inclusief korting voor de TV Box.
    € 5,- voor Cloud Opnemen.
    Totaal € 20,-.

    Hierdoor ga je er, ten opzichte van de oude situatie, niet financieel op achteruit doordat de meerprijs voor de oude TV Box met harddiskrecorder zich weggestreept tegen de prijs van Cloud opnemen. Mocht je dit graag na willen kijken, dan kan je eenvoudig al jouw facturen terugvinden in jouw My T-Mobile Thuis account via het kopje: Rekeningen.

Mochten er nog vragen spelen, stel ze gerust. @Jason en ik helpen je graag om weer volledig van alle TV functies te genieten en jouw kijkplezier te herstellen! :smile:

Hoi @Cal @Jason 

Dank je wel voor het uitvoerige antwoord.

Ik zal geen gebruik gaan maken van het nieuwe platform of de nieuwere settopbox. Deze is weer ingepakt en staat klaar voor retourzending zodra ik van jullie een retouradres en retourinfo mag ontvangen.

De oude box weer aangesloten. Zonder opname functionaliteit kan ik niet mijn gewenste programma's bekijken. Deze zijn vaak te laat in de avond of gelijktijdig (weekend), zodat ik deze opneem en gedurende de week op een voor mij geschikt vroeger tijdstip kan bekijken.

De abonnements- of kostenwijziging dus aub NIET wijzigen met de situatie van vóór ca. 20 januari of weer terugzetten naar de oude situatie. Tot in maart wil ik iig van de opname functie gebruik kunnen blijven maken zoals ook contractueel is afgesproken.

Wat ik vreemd vind is dat mijn abonnement (of iig de kosten) zonder overleg en toestemming vooraf worden gewijzigd of dit nu voordeliger of niet is.

Ik heb afgelopen weekend besloten om over te stappen naar een andere provider en dit ook in gang gezet. Blijkbaar ben je als langdurige klant (ruim 7 jaar) een vanzelfsprekendheid geworden, die zelfs bij eerder navragen en melden van problemen geen nieuwe apparatuur krijgt toegestuurd. Mijn les geleerd: vanaf nu stap ik elke paar jaar over om mij van up-to-date apparatuur te verzekeren. Al die tijd het oude Vodafone modem en settopbox zonder vervanging gehad. Blijkbaar heb je alleen als nieuwe klant altijd een grote streep voor. Tot de overstap rommel ik dus wel aan met het oude modem en box.

Fijn, dat er een nieuw platform komt/is, maar het feit, dat er via de klantenservice een minimum van 2 weken aangegeven wordt en via deze community kan het ineens wel veel sneller, geeft mij een naar gevoel. Niet heel klantvriendelijk naar klanten die minder mondig zijn en digitaal minder uit de voeten kunnen.

Wie weet kom ik na enige jaren weer terug bij T-mobile Thuis als nieuwe klant.

Met vriendelijke groet,

 

Annemiek

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @annemiek260 ,

Thanks voor je bericht en het delen van je gevoel. Met de ruil van de TV Box, is ook het abonnement gekoppeld aan de nieuwe TV Box. Dat wil zeggen dat wij alleen ondersteuning en hulp kunnen geven wanneer deze is gekoppeld aan het modem. De oude TV Box, met harddiskrecorder, is dan ook niet gekoppeld aan jouw account. Ik had het graag voor je terug kunnen draaien, is het niet dat de TV Box met harddiskrecorder niet meer wordt ondersteund en ik daardoor niet meer kan terugzetten. Mijn verzoek is dan ook om de nieuwe TV Box dan ook niet terug te sturen. Ik besef mij goed dat dit niet de oplossing is die we het liefst voor ogen hebben. Ik wil me daar ook graag voor excuseren en dient als voorbeeld voor ons om dit proces te verbeteren.