nog steeds geen nieuwe Mediabox ontvangen en afstandsbediening

  • 8 March 2024
  • 9 reacties
  • 56 Bekeken

Ik heb een paar weken geleden telefoon eens contact gehad over mijn Mediabox die elke keer zichzelf uitschakelt en het volume wat niet meer reageert Ik zou een nieuw set opgestuurd krijgen maar heb nog steeds niks ontvangen wat gaat hier fout?

Teresa van Odido 1 maand geleden

@Kaleknakker Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om nogmaals het modem en de Mediabox uit te lezen. Echter zie ik staan dat deze de afgelopen twee weken niet van de stroom is geweest. Het is echt belangrijk dat de box lang genoeg van de stroom wordt gehaald voor een succesvolle herstart. 

Wil je de Mediabox op de volgende wijze een herstart geven? Ik weet zeker dat het hier na moet lukken om uit de koppelstand te komen! 

  1. Koppel de stroom los van de TV Box.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconde van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan.  
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Kaleknakker, ik heb het meteen nagekeken! Ik vind in de geschiedenis een ticket van de technische dienst. Zij geven aan dat je alle kabels kunt ontkoppelen van de Mediabox en na 1 minuut alles weer kunt koppelen. Daarna zou alles goed moeten gaan volgens hun onderzoek. Had je dit al uitgevoerd? Groetjes, Ishana

Bedankt voor je bericht dat heb ik geprobeerd maar het werkt niet.

Heb nog steeds de zelfde problemen @Ishana van Odido 

Mvg Hans

 

Reputatie 6
Badge +2

@Kaleknakker Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om nogmaals het modem en de Mediabox uit te lezen. Echter zie ik staan dat deze de afgelopen twee weken niet van de stroom is geweest. Het is echt belangrijk dat de box lang genoeg van de stroom wordt gehaald voor een succesvolle herstart. 

Wil je de Mediabox op de volgende wijze een herstart geven? Ik weet zeker dat het hier na moet lukken om uit de koppelstand te komen! 

  1. Koppel de stroom los van de TV Box.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconden van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. Haal het modem 10 seconde van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan.  

Beste @Ishana van Odido 

Ik had gebeld omdat hij zichzelf uitschakelt.

Zelfs als ik de afstandsbediening ergens anders heb gelegd.

Ik heb de stroom ervan afgehaald van alles en het probleem blijft .

De koppelstand is allang opgelost met een nieuwe afstandsbediening

 

Het gaat nu om het kastje wat mij problemen geeft.

Hij schakelt zichzelf uit en ik kan de televisie niet meer bedienen met de afstandsbediening van het kastje het volume dan.

Dat werkte voorheen prima.

Dat is de reden dat ik had gebeld en degene die ik aan de telefoon had zou voor mij zorgen dat ik een nieuw kastje en een nieuwe afstandsbediening opgestuurd zou krijgen.

Die is dus vergeten een ticket aan te maken.

Mvg Hans

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Kaleknakker, als de Mediabox zich zonder reden blijft afsluiten, dan is er iets anders aan de hand met het apparaat zelf en kun je dit niet per se oplossen met de gangbare methodes. Maak jij toevallig gebruik van de ECO-standby modus op de Mediabox? Dit is de enige verklaring die ik kan vinden voor het rebooten zonder op een knop/toepassing te drukken.

Nee @Jason van Odido 

De box schakelt zich willekeurig uit.

En heel raar het gebeurd 1x per dag en dan is het over.

Mvg Hans

Reputatie 6
Badge +2

@Kaleknakker Dank je wel voor je terugkoppeling! Kan het zijn dat er acht uur tussen zit, zonder dat je de TV of afstandsbediening aanraakt? Dan gaat de Mediabox namelijk automatisch op stand-by. 

Wil je de stand-by instellingen wijzigen? Volg dan de volgende stappen. ​

Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​“Voeding en energie”​

Vervolgens kun je de tijdsduur instellen nadat ed Mediabox in stand-by moet gaan. Laat je mij weten of het hiermee is verholpen?

Nee dat is niet zo hij is gewoon kapot Ik ben handig zat met dat soort dingen.

hij gaat niet in de standby oid .

hij gaat gewoon willekeurig uit .

Ik heb al van alles geprobeerd ook de afstandsbedieningen de batterij  eruit gehaald maar gaat gewoon uit Ik heb vorige keer al alles aan de telefoon uitgelegd @Jason van Odido 

Reputatie 6
Badge +2

@Kaleknakker Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb mijn collega van de technische dienst gevraagd met mij mee te kijken. Zodra ik meer weet, laat ik het je gelijk weten! 

Reageer