Odido mediabox bluetooth afstandsbediening met grote knoppen

  • 19 April 2024
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Mijn bejaarde vader zit sinds kort ook bij Odido (via Delta glasvezel) en gebruikt de meegeleverde mediabox met bluetooth afstandsbediening. Voor alle duidelijkheid: de Odido-maatwerk, Android-TV 12 gebaseerde, Chromecast-achtige mediabox van Shenzhen SEI Robotics.

Als gevolg van een beroerte, jaren geleden, heeft hij een minder goede coördinatie en minder gevoel in zijn vingers. Het gebruik van de mediabox afstandsbediening is voor hem daarom een frustrerende ervaring, omdat de knopjes te klein zijn, te dicht op elkaar zitten en niet genoeg weerstand bieden bij het indrukken. Hierdoor voelt hij niet goed of hij op het juiste knop drukt, op een of twee knopjes tegelijk drukt, etc. wat uiteraard vaak het verkeerde resultaat oplevert.

Daarom ben ik op zoek naar een Odido mediabox compatible afstandsbediening met grote knoppen. Ik begrijp dat het een bluetooth afstandsbediening is. Betekent dit ook dat een willekeurig Bluetooth toetsenbord ook werkt? Bestaan er alternatieve Bluetooth afstandsbedieningen en zo ja, welke zijn geschikt?

Demi van Odido 11 dagen geleden

Hi @laptopleon, goeie vraag! Je kunt inderdaad een eigen afstandsbediening koppelen via Bluetooth en deze gebruiken. Ik ga er vanuit dat het ook werkt met een toetsenbord, maar dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik ga dit voor je navragen bij ons tv team en of het ook uitmaakt welke type afstandsbedieningen goed werken met de Mediabox. Omdat het nu zaterdag is, verwacht ik na het weekend een reactie te hebben. Zodra ik meer weet, kom ik hier bij je terug! 😊

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @laptopleon, goeie vraag! Je kunt inderdaad een eigen afstandsbediening koppelen via Bluetooth en deze gebruiken. Ik ga er vanuit dat het ook werkt met een toetsenbord, maar dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik ga dit voor je navragen bij ons tv team en of het ook uitmaakt welke type afstandsbedieningen goed werken met de Mediabox. Omdat het nu zaterdag is, verwacht ik na het weekend een reactie te hebben. Zodra ik meer weet, kom ik hier bij je terug! 😊

Reputatie 7
Badge +8

Hi @laptopleon, ik heb zojuist een terugkoppeling gehad. Het werkt in ieder geval niet met elke soort afstandsbedieing of toetsenbord, maar mijn collega gaat hier nog verder op in duiken. Heb je toevallig al een model/type in gedachten die je overweegt om te kopen en die voor jouw vader geschikt zou zijn? Dan kunnen we dit model verder uitpluizen of dit geschikt is om te gebruiken. Bedankt alvast!

Reageer