Beantwoord

ondertiteling zender VRT1 / Canvas

  • 19 November 2023
  • 22 reacties
  • 373 Bekeken

5 jaar geleden is er ooit een vraag gesteld over aanwezigheid ondertiteling van de belgische zenders.Die was toen niet beschikbaar. Mijn broer die nu Odido heeft, heeft gemerkt dat je via Odido app nog steeds geen ondertiteling aanwezig is voor belgie. Waarom is deze probleem nog steeds niet opgelost? Ik wou graag overstappen naar Odido, maar ik ben afhankelijk van ondertiteling ivm slechthorendheid.

ik wacht de reactie van Odido af.

icon

Beste antwoord door eric 28 November 2023, 21:52

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bruinsmm, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Op dit moment staat dit niet op onze lijst van verbeteringen. Wel gaan we deze week live met een nieuwe vorm van het Wensen en Suggestie's topic. Houd de Community goed in de gaten, we hebben namelijk een nieuw systeem waardoor klanten hun wensen kunnen plaatsen op de Community. Zodra het live is, zet het idee online! Wij gaan dan kijken wat we voor je kunnen doen en houden je op de hoogte. Later wordt hier meer over uitgelegd. 

@Tommie van Odido ik vind eerlijk gezegd dat ondertiteling een basisvoorziening is. Mijn tv uit jaren 80 kon dat al. Vind het wel vreemd waarom dit niet meteen opgepakt wordt. Ik ben er wel afhankelijk van.

Reputatie 7
Badge +14

Hi @bruinsmm, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Op dit moment staat dit niet op onze lijst van verbeteringen. Wel gaan we deze week live met een nieuwe vorm van het Wensen en Suggestie's topic. Houd de Community goed in de gaten, we hebben namelijk een nieuw systeem waardoor klanten hun wensen kunnen plaatsen op de Community. Zodra het live is, zet het idee online! Wij gaan dan kijken wat we voor je kunnen doen en houden je op de hoogte. Later wordt hier meer over uitgelegd. 

 

Als het er al 5 jaar geleden niet was, dan zou ik er niet op rekenen dat het er nu wel opeens is. Ondertiteling een basisvoorziening? Tegenwoordig zijn apps in staat om met AI direct ondertiteling te generen en zelfs direct naar een andere taal vertalen.

Reputatie 7
Badge +6

@bruinsmm Ik heb het even gecheckt, maar ik heb gewoon ondertiteling op VRT1 en VRT Canvas. Via welke apparaat kijk je en heb je wel ondertiteling op andere zenders?

@TMTV ik zat begin dit jaar in proefperiode bij T-mobile. Daar kwam ik achter dat VRT en Canvas geen ondertiteling hadden. Ik heb toen gekeken met de Android tv app. Kunt u ook kijken of je ook ondertiteling hebt bij Gemist?

Reputatie 7
Badge +6

@bruinsmm Ik heb het nog even gecontroleerd en het blijkt dat de ondertiteling alleen zichtbaar is op Apple-apparaten. Ik gok dat er ergens een vinkje verkeerd staat bij Odido. Daarom vraag ik of @Tommie van Odido dit kan doorgeven zodat er iets aan gedaan kan worden.

@TMTV mijn broer heeft nu Odido. Met apple tv heeft hij geen ondertiteling bij Vrt. Vind het wel gek dat jij wel ondertiteling hebt. 

Reputatie 7
Badge +6

@bruinsmm Inmiddels werkt het bij mij ook niet meer, terwijl ik toch zeker weet dat ik ten tijde van mijn vorige bericht ondertiteling had. Wellicht zijn ze er nog mee bezig. Hopelijk is het snel opgelost.

@Tommie van Odido Wordt dit probleem opgepakt door Odido ?

Reputatie 7
Badge +9

Hopelijk kunnen we dit oplossen in een volgende update @bruinsmm

@Tommie van Odido hoe vaak update jullie de software ? (cyclusperiode)

Reputatie 7
Badge +5

Hi @bruinsmm, daar kan ik nu niet direct antwoord op geven. Wanneer morgen weer iedereen aanwezig is zal ik navraag doen. Een exacte periode of datum kan ik je echter niet beloven. Zodra ik meer informatie heb, laat ik jou dit weten!

Update: Ik heb navraag gedaan maar kan nog geen datum met je delen. Updates gebeuren niet perse in regelmaat. Wel maken we deze zo snel mogelijk in orde!

Goedendag community, 

 

Bij mij hetzelfde: noch op de TV App, noch op de reguliere Amino TV Box op de slaapkamer, noch op de nieuwe Android TV Box in de huiskamer, is er ondertiteling op VRT en Canvas. Op alle zenders is het beschikbaar, de Duitse, de BBC, TV5, maar NIET op VRT en dat is echt vreemd. Ik mag graag kijken naar Sporza en naar andere VRT programma's. Ik hoop dat het opgelost wordt.... 

@Cheyenne van Odido weet je al iets meer over de status van ontbreken ondertitels?

Reputatie 6
Badge +2

@bruinsmm Ik heb dit gelijk voor je nagevraagd, maar op dit moment is hier nog geen duidelijkheid over. Weet in ieder geval dat we er mee bezig zijn. Heel erg bedankt voor je geduld! 

@Teresa van Odido  op dit moment zit ik bij Ziggo en wil graag terug naar Odido in maart 2024.

Zou graag zien dat het probleem voor die tijd opgelost is.

@Teresa van Odido  op dit moment zit ik bij Ziggo en wil graag terug naar Odido in maart 2024.

Zou graag zien dat het probleem voor die tijd opgelost is.

Ik heb de overstap naar Odido geregeld. Ik hoop dat jullie gauw het ondertiteling probleem hebben opgelost.

@Teresa van Odido wilt u aub reageren op mijn bericht?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @bruinsmm ons tv team is er momenteel mee bezig om dit voor VRT mogelijk te maken. Ik verwacht dat dit op korte termijn wordt aangepast. 

@Demi van Odido Lukt het met de ondertiteling aanpassing?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @bruinsmm, ik heb goed nieuws! Sinds vandaag zijn de ondertitelingen van VRT toegevoegd. We krijgen alleen geen ondertiteling van Canvast doorgestuurd dus we weten niet of dit mogelijk gaat worden. 

Hey @bruinsmm, ik heb goed nieuws! Sinds vandaag zijn de ondertitelingen van VRT toegevoegd. We krijgen alleen geen ondertiteling van Canvast doorgestuurd dus we weten niet of dit mogelijk gaat worden. 

Geweldig. heb het getest en werkt goed. Bedankt voor de aanpassing.

Reageer