Beantwoord

oude opnames op entone amulet515b, na update niet meer bereikbaar

  • 24 May 2023
  • 6 reacties
  • 125 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

L.S.

Overvallen door een nieuwe update op mijn entone amulet tv box met HD; even daargelaten

wat ik van de veranderingen vind ben ik ontstemt over de onbereikbaarheid van mijn opgeslagen 

opnames. Ze worden wel weergegeven zonder titel etc. maar als file1, file2, enz. als ik er een

aantik zegt het dat ze aan het laden zijn, maar dat resulteert na een half uur nog in niets!

Is daar iemand die iets weet, het liefst over bovenstaande…

 

met vriendelijke groet

fcvogelzang

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 25 May 2023, 15:54

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fcvog, ik wil je vragen om je vraag nog eens te plaatsen (kopieer en plak bovenstaande), dan verplaats ik het naar het verzameltopic zodat we het aldaar kunnen bundelen.

Ik kan je vast melden dat dit een veelvoorkomende bug is (geldt alleen voor NIEUWE uitzendingen, niet voor oude) en ons onderzoeksteam is ermee bezig. Heb jij tijdens de overgang naar het nieuwere platform ervoor gekozen om fysieke opnames te blijven maken (met de hdd) of heb je gekozen voor Cloud Opnemen? 

Er is voorafgaand aan de overgang per sms en e-mail gemeld dat jouw opnames verdwijnen wanneer de migratie naar het nieuwere platform plaatsvindt. Dat heeft ons team bewust gedaan om je zo goed mogelijk te informeren. Mocht het dus om oude opnames gaan: dit is geen fout, maar een resultaat van de migratie.

Jason, zou ik je mogen vragen waarom ik eigenlijk extra betaal voor een apparaat die nu alleen maar een app draait. Ik zou erg graag mijn opnames terug willen hebben. (Staan een hoop opnames op die emotionele waarde hebben voor mij) Wat geeft jullie het recht om mijn opnames op een hdd te blokkeren. Ik heb bewust voor een hdd gekozen zodat ik geen cloud opslag hoef te z

 gebruiken. Daarbij betaal ik extra voor de entone box. En ga ik niet ook nog eens 5 euro extra betalen voor cloud opnames 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PR_Cruiser, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Sinds mei hebben we alle klanten overgezet naar ons nieuwe TV Platform. De opnames die voor de update zijn opgenomen worden hierdoor verwijderd. Er is geen mogelijkheid om deze terug te halen. Hier heb je een e-mail over ontvangen. Excuses voor het ongemak.

 

De prijs van de TV Box met harddiskrecorder is €10 per maand, als je overstapt op Cloud Opnemen (€5 per maand) met een nieuwe TV Box (Amino Aria 610, €5 per maand) kom je op het zelfde bedrag per maand uit. Je bent dus maandelijks niet meer geld kwijt dan met een TV Box met harddiskrecorder. 

Reputatie 6
Badge

@PR_Cruiser@fcvog Het valt te proberen de harde schijf eruit te halen en middels een externe harde schijf behuizing op een pc te openen. Met enig geluk zijn de bestanden wellicht gewoon te benaderen en gebruiken…

Reputatie 7
Badge +6

Dat valt tegen. Op ODF zijn de meeste zenders gecodeerd (behalve de NPO, maar daarvoor kun je op NPO Start terecht). Op WBA volgens mij zelfs alles. Bovendien slaat de TV-box opnames op als .ts-bestanden van elk 30 seconden lang. Die zou je dan allemaal achter elkaar moeten zetten. De enige mogelijkheid is online zoeken naar deze programma's en hopen dat ze nog ergens te vinden zijn. Overigens zou je bericht gehad moeten hebben van de omzetting en dat oude opnames daarbij verloren gaan.

Reputatie 6
Badge

Nuttige info, dat gaat hem niet worden dan op die manier nee. Hier overigens ook totaal geen bericht/aankondiging gehad over de omzetting naar het nieuwe platform (heb verder ook niet de 515 box dus wat dit punt betreft verder niet geraakt). Enkel ná de omzetting een tweetal emails gehad mbt het eerste gebruik van het nieuwe platform ...

Reageer