Beantwoord

Problemen met televisie kijken

  • 22 August 2022
  • 5 reacties
  • 190 Bekeken

  • Welk probleem ervaar je preciesGeen beeld,vastlopend beeld, blokkerig beeld, wazig beeld, lage resolutie, rare kleur/gloed

We hebben last van een vastlopend beeld, blokkerig beeld. Soms wordt het beeld helemaal grijs omdat het vast lijkt te lopen.

  • Hoe vaak komt het voorDagelijks, wekelijks, maandelijks, minder

Dagelijks (helaas)

  • Wanneer gebeurt hetOp specifieke momenten van de dag (bijv in de avond), willekeurig

Willekeurige momenten, over de hele dag.

  • Ervaar je op dat moment ook problemen met je internetverbinding: Nee
  • Ervaar je ook problemen met opnemen en/of het bekijken van opnamesNee
  • Gebeurt het tijdens live TV kijken of tijdens het terug kijken van programma'sTijdens Live tv
  • Speelt het op alle zenders of specifieke zenders: Alle zenders
  • Ervaar je ook problemen met het gebruik van TV Anywhere? Nee
  • Als je meerdere TV Boxen gebruikt, gebeurt het dan op alle TV Boxen? N.V.T. (maar 1 TV box)
icon

Beste antwoord door Lisa 22 August 2022, 14:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7

Hi @JeannetteG, hartstikke fijn dat je zo helder aangeeft wat er bij jou speelt! Ik help je hier graag bij, want je hoort van perfect beeld te genieten. Zojuist heb ik de verbinding gecheckt en het valt mij op dat de TV Box hier niet in terug te zien is. Ik wil dan ook bij je nagaan of de TV Box rechstreeks is aangesloten op het modem? Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je vragen om dit uit te voeren. 

Zou je daarnaast de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw kunnen aansluiten op zowel de TV Box als de tv? Als dit het probleem niet oplost, dan wil ik je vragen om met een vervangende kabel te testen. Mocht dit niet de oplossing blijken, dan wil ik je adviseren om een zogenoemde powerflip uit te voeren. Lees hieronder hoe je die uitvoert:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen, want ik wil dit fixen! 💪

 

Hoi @Lisa,

Dankjewel voor je snelle reactie!

Ik heb het hele stappenplan doorlopen van het forum hier. Daar stond (heel duidelijk trouwens) uitgelegd welke stappen ik moet nemen, en ik heb het modem en TV kastje ook al herstart. Het is wel minder geworden naar mijn idee, maar niet goed genoeg. Hij stoort wel minder, maar nog steeds regelmatig.

Omdat wij niet makkelijk een UTP kabel kunnen laten lopen van het modem naar de televisie, hebben we dit opgelost met een wifi repeater (dit werd toen geadviseerd door jullie klantenservice aan de telefoon). Wij hebben geen gat in de muur naar het modem lopen (omdat het via Delta/Zeelandnet, de oude provider, via een televisiekabel ging).

Hopelijk kun je hier wat mee :)

Reputatie 7
Badge +14

Een wifi repeater is een makkelijke oplossing, maar niet de beste. Voor de test zou het even door de gang/kamer leggen van een ethernet kabel toch wel een goed idee geven waar de verbetering nog te halen is.

Naast wifi repeaters kun je dan denken aan een Wifi Mesh systeem, een powerline verbinding of zelfs het hergebruik van je Coax kabel voor ethernet.

Hi @eric,

Sorry, ik zei het verkeerd! We hebben een powerline adapter hangen die op dezelfde elektriciteitsgroep zit als het modem.

We hebben nu een UTP kabel gelegd van de router naar het televisie kastje, en daarmee hebben we wel directe verbinding. Wat wel gek is dat er goede verbinding door de powerline adapter komt. Ik heb het vanmiddag getest en er komt tot wel 70 Mbps via de powerline adapter naar het televisie kastje.

Wat zou dan het probleem kunnen zijn?

Reputatie 7

Hi @JeannetteG,

Thanks voor je terugkoppeling! Ervaar je zodanig een verbetering wanneer de TV Box direct is aangesloten? We raden altijd aan om de TV Box zo direct mogelijk aan te sluiten op het modem. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van een powerline, zien we echter dat de verbinding niet geheel fijn doorkomt. Zo kan bijvoorbeeld de bekabeling achter de powerline toch voor problemen zorgen. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe de verbinding is als je direct verbonden bent.