Beantwoord

regelmatig geen geluid.

  • 3 March 2024
  • 3 reacties
  • 673 Bekeken

Ik heb de 4k Mediabox en heb regelmatig geen geluid. Het geluid gaat vanaf de tv via een optische kabel naar mijn Denon versterker. Op het moment dat dit voorkomt heb ik ook weleens getest of ik gewoon geluid heb vis de tv door de instellingen van de tv op tv speaker te zetten maar dan hoor ik ook niets. In en uitschakelen van de tv box verhelpt het probleem niet maar zodra ik de tv box opnieuw opstart dan werkt het geluid weer. Maar om nu elke dag de tv box opnieuw op te starten lijkt me ook niet de bedoeling. Storing is dagelijks. Nb voor de update had ik dit niet. Toen haperde alleen af en toe het geluid.

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 5 March 2024, 12:09

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Wimbabwe, goed dat je hier aan de bel trekt en welkom op de Community! Ik ben er om je verder te helpen. Om te beginnen dank ik je voor het testen zonder externe apparatuur. Dat is inderdaad belangrijk om te weten. De Mediabox verliest dus ook geluid wanneer er geen externe audio apparatuur aangesloten staat. Ik heb de verbinding van de Mediabox meteen bekeken. Ik zie hier geen problemen, de kwaliteit van de stream is al dagen 100%. Dat is extreem hoog! Ik zie wel dat de Mediabox niet bekabeld staat aangesloten. Heb je de mogelijkheid om dit te checken? Connect hiervoor een internetkabel tussen de Mediabox en het modem en controleer dan, ook zonder externe audioapparatuur, of het geluid nog steeds wegvalt. Ik ga dan verder op onderzoek uit!

Beste, ook hier telkens  geen geluid op nieuwe tvbox. Bekabel aangesloten op originele modem. Graag hier een oplossing voor omdat ik eerst via de tv app keek, maar daar is na de uodate het beeld de eerste 10-20 seconden zeer slecht van. Nieuwste tvbox besteld om dit op te lossen, hebben we nu het probleem met geluid.

 

groet Ronald

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RonaldLmn, goed dat je dit aangeeft. Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten zoals een soundbar? Zo ja, kan je die eens loskoppelen en kijken of het geluid wel goed werkt? 

Reageer