Beantwoord

Resolutie TV Box

  • 20 November 2023
  • 3 reacties
  • 299 Bekeken

Goedendag,

 

Ik heb nu zo'n 2 weken de tv box van odido, dit omdat ik de odido tv app niet kon downloaden op mijn tv. Nu ben ik echter erg geschrokken van de resolutie. De resolutie lijkt wel minder dan 720p. Dit terwijl apps als Netflix of videoland full hd zijn. Zelfs op de Npo app kan ik scherper tv kijken dan met mijn tv box. Is dit een bekend probleem en kan hier iets mee gedaan worden? Mijn internetsnelheid is stabiel en ik heb gewoon de tv en tv box verbonden met een ethernet kabel. 

Alvast bedankt voor een reactie.

 

Vriendelijke groet,

Micha

icon

Beste antwoord door TMTV 23 November 2023, 00:10

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@RubenMichael Ik help je graag om dit probleem op te lossen, zodat jij weer kan genieten van onze TV diensten! Heb je al geprobeerd om de TV Box een powerflip te geven? Dit doe je op de volgende manier: 

  1. Koppel de stroom los van de TV Box.
  2. Haal de Media Converter/ONT, het kleine zwarte of witte kastje in de meterkast, voor 10 seconde van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  3. haal het modem 10 seconde van de stroom en laat deze volledig opnieuw opstarten. 
  4. Als het modem is opgestart, sluit je de TV Box weer aan de stroom. 

Ik weet zeker dat het beeld zal verbeteren na het doorlopen van deze stappen! Laat je nog even weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +6

@RubenMichael Geeft de TV-box wel de juiste output? Vaak kun je op de TV-afstandsbediening op OK of Info drukken om te kijken wat de binnenkomende resolutie is.

@TMTV hij stond op 1080i. Ik heb hem nu op 1080p 60fps gezet. Het beeld lijkt scherper. Bedankt!

Reageer