Beantwoord

Samsung TV afstandsbediening koppelen aan nieuwe TV box


  • is een Master Poster
  • 12 reacties

Hoe koppel ik mijn oude Samsung afstandsbediening, de zilveren BN59-01300F, aan de nieuwe Amlogic S905X4 tv box? 

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 5 March 2024, 14:45

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Rwin66,

Wat leuk dat je een nieuwe TV-box hebt! Dit klinkt niet al eens TV-box die wij aanbieden, ik wil je dus aanraden om contact op te nemen met de verkoper of fabrikant om te kijken wat de mogelijkheden zijn! Wij kunnen je hierin niet ondersteunen. Wellicht heeft iemand hier op de Community het verlossende antwoord voor je, maar wij vanuit Odido kunnen je hier niet bij helpen. Mocht je nog andere vragen hebben, twijfel dan zeker niet om een nieuw topic aan te maken!

Nou Johrick, dit is toch echt jullie nieuwe tv box hoor. Hij is op Andoid gebaseerd en lijkt erg veel op een chromecast. Raar dat jij niet eens weet welke spullen Odido heeft: https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/odido-mediabox/

Reputatie 6
Badge +2

@Rwin66 Scherp! Wij werken intern met de naam Mediabox, vandaar dat @Johrick van Odido hier niet van op de hoogte was. De hardware is inderdaad van Amlogic. 

Betreft het koppelen van jouw Samsung afstandsbediening aan de Mediabox, dit verschilt per apparaat. Je kunt de afstandsbediening koppelen via infrarood en Bluetooth. Je kunt dit vinden onder instellingen > afstandsbediening > accessories koppelen (Bluetooth). 

@peter-keetfm Ik kan mij herinneren dat het jou is gelukt via infrarood, maar ik kan dit niet zo 123 vinden, zou jij willen uitleggen hoe je dit hebt gedaan? Alvast super bedankt

@Rwin66 

Je kunt de afstandsbediening via infrarood laten werken. (Indien mogelijk)

Zelf ben ik niet bekend met Samsung tv.

Je zal in de database van de tv kunnen zoeken naar “Nokia box 8000”.

Dan werkt de Samsung afstandsbediening via infrarood met de nieuwe Odido TV box.

Werkt dit niet probeer dan “MagentaTV One”.

Dat is eigenlijk bijna dezelfde box.

Deze is dan voor de Duitsche Telekom.

@Teresa van Odido En @Rwin66 

Het merk van de nieuw Odido TV box is Shenzhen SEI Robotics.

Het model is SEI800TFAS

De Amlogic S905X4 is de cpu deze is in verschillende tv boxen te vinden.

 

 

Deze werken helaas niet als input bij Samsung. Schakelen van zender kan nu wel met de cursor, dus klikken in het midden en dan op en neer voor de zender, maar niet met de zender up/down toggle. Zou fijn zijn als dit gewoon kan werken

Bedankt voor de tip Peter. Echter in mijn Samsung tv met Tizen besturingssysteem staan wel Motorola, Humax, Philips, Thomson enz, fabrikanten van setupboxen maar net niet die Magenta of Nokia.

 

@Rwin66 

Heb je via hdmi cec ook al geprobeerd.?

Dan werkt de communicatie via hdmi tussen tv en de tv box.

Dit bied de mogelijkheid om de basis functies van de tv afstandsbediening te gebruiken en de Odido TV box te bedienen met de tv afstandsbediening.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Rwin66 Wil je per se de Samsung-afstandsbediening aan de Mediabox koppelen, of is het doel om maar één afstandsbediening te hoeven gebruiken? In het laatste geval kun je wel die van de Mediabox koppelen aan de TV.

Klopt, dat heb ik nu TMTV. Maar zou inderdaad met mijn Samsung remote de TV box willen bedienen.

@Rwin66

Heb je via hdmi cec ook al geprobeerd.?

Dan werkt de communicatie via hdmi tussen tv en de tv box.

Dit bied de mogelijkheid om de basis functies van de tv afstandsbediening te gebruiken en de Odido TV box te bedienen met de tv afstandsbediening.

 

 

 

Die optie ken ik nog niet. Hoe werkt dat? Is er ergens website met uitleg hierover?

@Rwin66

Zie deze link voor Samsung hoe je hdmi cec aan kan zetten.

Meestal werken dan de basis functies van de afstandsbediening van de tv zelf op de Odido TV box.

 

 

Bedankt Peter, ik had Anynet+ al aan staan maar helaas kan ik niet alles met de Sony remote bedienen. Ik gebruik nu die van de tv box maar, even wennen

Reageer