De laatste weken ervaar ik veel problemen met mijn settopboxen. Tijdens het TV kijken "stopt" de tv spontaan om een error te geven. Het WiFi signaal blijft gewoon doorlopen want de SONOS blijft geluid geven als een deel van boxen nog op radio staat. Het spanningsloos maken van de settopbox en opnieuw aansluiten helpt ook niet om de boel wee up and running te krijgen. Soms werkt het om de settopboxen van de verschillende verdiepingen te switchen maar meestal rest me niks anders dan het glasvezelmodem de converter van de spanning te halen en opnieuw aan te zetten. Als ik heel veel geluk heb dan kan ik 2 dagen tv kijken zonder reset, vaker komt het voor dat er meerdere keren per dag gereset moet worden. Afgelopen zaterdag de helpdesk maar weer eens gebeld. De medewerker gaf aan dat de settopboxen die ik in huis heb verouderd zijn. In een rondje door het huis van alle settopboxen de MAC adressen en de serienummers doorgegeven. Vervolgens te horen gekregen dat het nog wel 12 dagen kon voordat er naar gekeken kon worden. Ik ervaar dit al sinds de laatste modem swap van april van dit jaar. Het lijkt erop dat het de laatste dagen alleen maar erger word.
2 van de 3 tv's zijn aangesloten via een netgear PoE switch, de tv in de woonkamer is rechtstreeks op het modem aangesloten. Alle drie de stb's geven dezelfde problemen. Ik ben nu bijna op het punt om een hamer te pakken en eens goed los te gaan op de stb's. Is er nog een oplossing mogelijk waarbij niet om de haverklap het glasvezelmodem gereset dient te worden?
Beste antwoord door Jason van Odido
Bekijk origineel