Beantwoord

Soms blokkerig beeld

  • 3 February 2020
  • 3 reacties
  • 183 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben 2 a 3 weken over op T-mobile vwb glasvezel TV, internet en telefoon.

Het TV beeld is soms blokkerig. Met name 's avonds tussen 20:00 en 22:00. Alles al gechecked zoals in de andere topics omschreven, maar probleem is persistent. 

Ik krijg Parental Control op het modem niet ingesteld.

Soms verliezen de aangelsoten iPads. iPhones hun internetconnectie. Gebeurt vrij willekeurig. Als het gebeurt dan is het internet gewoon goed op de andere apparaten. Het probleemapparaat heeft dan wel wifi, maar geen internet. Het probleemapparat is statisch, dwz het is niet zo dat het apparaat automatisch aan het switchen is tussen 2.4 en 5 G.

M.n. het blokkerige beeld tijdens live uitzendingen is irritant en kan al voldoende reden zijn om na het lopende contract meteen te switchen van provider.

Voorheen met Tele2, 12 jaar lang adsl. Nooit modems en tv modems verwisseld en altijd goed beeld. Nu het nieuwste van het nieuwste aan modems van T-mobile en het hapert her en der. Dat geeft geen goed gevoel.

 

Overigens is het eerste termijnbedrag afgeboekt. Met een ander bedrag dan verwacht. Maar ik zie in mijn account geen rekening staan. Wat is daar de reden van?

icon

Beste antwoord door Piotr 4 February 2020, 16:34

Bekijk origineel

3 reacties

Voor wat betreft blokkerig beeld, heb je een reset gedaan van de STB, het kastje bij de TV,  heb je degene met opname functie, die moet men van afstand doen.

 

Wat betreft de wifi, zet de mesh functie in de router eens uit, die is nogal problematisch en geef de twee wifi netwerken een andere naam zodat je zogezegt 2 netwerken hebt.

Reputatie 7

Hey @Turborobbie,

Ik wil je graag aan een oplossing helpen! Er zijn een aantal stappen die je kunt uitvoeren om weer TV te kijken. De eerste is het opnieuw aanmelden van de TV Box op het modem. Dit lost vaak eventuele storingen op:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.

Mocht je dit stappenplan al doorlopen hebben dan adviseer ik je net als Doornekamp een fabrieksreset van je TV Box. Als de problemen dan nog steeds aanhouden dan schakelen we onze techneuten in om dit voor je op te lossen. 

Ik ben daarnaast benieuwd of je de optie bandsteering op je modem aan hebt staan? Als je toch issues ervaart met de Wifi, dan zou je bandsteering kunnen uitschakelen. Hiervoor moet je een directe verbinding maken met je modem en dan het modem inloggen. Dan kan je vervolgens naar je thuisnetwerk en daar zul je de optie vinden om deze bandsteering uit te schakelen. Dat je dus een 2.4 en 5G netwerk hebt die níét automatisch schakelt. Dit was namelijk een issue met de oude firmware. Vergeet ook ons Wifi topic niet, daar staan tal van handige tips! 

Wanneer ik naar je T-Mobile Thuis abonnement kijk dan zie ik nog geen afschrijvingen staan. Weet je zeker dat het bedrag dat is afgeschreven een T-Mobile Thuis factuur is? Zodra de eerste factuur is opgesteld dan kun je dit heel makkelijk terugvinden binnen je My T-Mobile Thuis omgevind onder het kopje ‘Rekeningen’. 

Reputatie 1

Dank jullie wel,

 

V.w.b. de rekening: die blijkt van tele2 (mijn oude provider) te zijn. Maar er wordt nu blijkbaar de naam Tmobile gebruikt bij de facturen van tele2. Verwarring alom dus.

 

Dat met de bandsteering kan ik wel doen, maar zal toch eigenlijk geen invloed mogen hebben. De apparaten die het plots  ondervinden zijn statisch (bewegen niet), dus er valt niet veel te switchen lijkt me dan.

 

TV kijken gaat wel hoor, alleen is het dus vaak zo dat met name 's avonds het beeld blokkerig wordt. Ik zal voortaan, als het gebeurt, van kanaal switchen. Ik zie in andere topics dat met name NPO kanalen er last van hebben. Ik had het laatst overdag op Fox sports 1 tijdens de wedstrijd van Ajax-Psv. Dat hield toen ca 5 minuten aan. Dan weer blokkerig voor ca 10sec dan weer 2 sec goed, dan weer blokkerig etc. Dat dan gedurende 5 minuten. Het lijkt wel alsof er dan een soort piekbelasting is op de router. Het zij bij thuis, het zij in de centrale.

Het maakt bij de Zyxel T50 toch niet uit of de tv boxen op lann 1, 2,3 of 4 zitten? Ik heb ze nu beide op Lan 1 en 2 gezet, maar probleem persisteert.

 

Zodra het vanavond weer blokkerig wordt, zal ik de reset gaan doen met de kabels.

Reageer