Beantwoord

stilstaand beeld bij zappen

  • 28 October 2023
  • 28 reacties
  • 306 Bekeken

Als ik zap zie ik een enkele seconde bewegend beeld en daarna bevriest beeld en geluid. Druk ik daarna op pause en dan verder kijken, gaat het weer goed. (Semi live denk). Heb dan ook geen problemen. Totdat ik weer zap, dan weer na enkele seconde beeld stilstaand en geen geluid meer. Wie weet raad?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 28 October 2023, 23:58

Bekijk origineel

28 reacties

Hallo @Wubsie 

Even de TV box herstarten doormiddel even de stekker er uit en er in doen. (10 seconden)

De TV box zal dan opnieuw laden.

Misschien is dit de oplossing.

 

 

Dit had ik al gedaan, maar gezien de tip nog een keer. Geen verandering. 1a2 seconden bewegend beeld en geluid en dan alles stil. Als ik dan pauzeer en opnieuw laat spelen, loopt alles soepel door zonder haperingen.

Zit de tv box direct aangesloten met een netwerk kabel op het Zyxel router.?

Of zit daar nog wat anders tussen.?

 

Rechtstreeks 

Dan moet het eigenlijk goed werken.

Kun je een andere poort op de Zyxel eens proberen.

Soms werkt het ook als je de stroom even van de Zyxel haalt. (Herstart)

 

Geen verandering.

Utp kabel in andere poort. 

Modem herstart

Tuner herstart

Resultaat: niks veranderd.

@Wubsie 

Jammer dat het probleem niet opgelost kan worden door mijn tips.

@Tommie van Odido Of iemand anders van Odido kan hier naar gekeken worden.

@Wubsie Iemand van Odido zal het hier op pakken.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Wubsie, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik heb een lijnmeting gedaan. Hierop is niet heel veel te zien, alleen een beetje ruis op de lijn. Heb je toevallig een apparaat in de buurt van het modem staan die voor een verstoring kan zorgen? Dit kan voor de vertraging zorgen. Ook wil ik je vragen de stappen in dit topic te volgen: 

 

Kan je mij een terugkoppeling geven wat er in de buurt van het modem staat en of het gelukt is om dit op te lossen?

Hoi. Er staat niks rondom het modem aan apparatuur. Op het forum hier vind ik iemand met dezelfde klacht. Alleen. Kan daar niet meer op gereageerd worden, en er staat niet bij hoe het opgelost is. Verder had ik het idee dat de ontvangen apparatuur niet nieuw in de doos zaten... Geen orginele verpakking zo leek. Herverpakt en wat los in de doos. 

Nogmaals TV kijken geeft verder geen problemen. Goed beeld zonder haperingen... Alleen na zappen, bevriest beeld en geluid. Op pauze zetten en weer op play en kijken loopt en start ook zonder hapering. Lijkt me sterk dat de lijn of het modem hierom het probleem zijn.

Reputatie 7
Badge +16

@Wubsie Dit probleem is besproken in de meest recente tv-meeting. Ik meld het nog eens aan voor onderzoek en kom hier later op terug! Pin me er niet op vast, maar ik doe mijn best om maandag met een update te komen.

@Jason van Odido is er een update te geven?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Wubsie, ik kan het niet meer terughalen waar @Jason van Odido het over had. Ik heb besloten om je een nieuwe TV Box op te sturen. Kan je ons na de tijd een terugkoppeling geven of dit opgelost is of niet? Alvast bedankt! 

@Tommie van Odido @Jason van Odido  Probleem is niet verholpen. Nog steeds hetzelfde.

Box, adapter, HDMI kabel, en netwerkkabel vervangen. Zelfs andere route van kabel gedaan. Tevens zowel modem als tuner diverse malen herstart. Heel spijtig. Nog steeds zelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de update @Wubsie. Ik heb het doorgezet naar onze techneuten, hopelijk kunnen zij meer zien dan wij en dit voor jou oplossen! 

@Tommie van Odido waarom krijg ik ineens bericht over een guideon? Is die door TD aangestuurd?

Reputatie 7
Badge +16

@Wubsie Dat klopt inderdaad. Guidion is onze monteursdienst en wil op locatie onderzoeken waar het misgaat, vandaar de afspraaklink die je per sms en e-mail ontvangen hebt. 

Afspraak gemaakt. Gekke is dat ze een hele andere klacht omschrijving doorgespeeld hebben gekregen. Zal terugkoppeling geven na hun bezoek

@Jason van Odido @Jason van Odido 

Modem reset, via reset knop lijkt de oplossing! Morgen nog ff verder testen. Maar als het dan nog goed is kan de monteur afgezegd worden.

Joehoe...maand verder....haha

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Wubsie, wat fijn om te horen! Laat je ons weten hoe het vandaag verloopt? Dan kunnen we de afspraak voor je annuleren. Voor nu wens ik je een heel mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Probleem is opgelost! Monteur hoeft niet meer te komen. 

@Tommie van Odido @Ishana van Odido @Jason van Odido 

Reputatie 7
Badge +4

Super, dat is heel leuk nieuws @Wubsie, ik wens je nog heel veel kijkplezier toe vandaag! 😃

Hallo nog een afsluitende vraag,

Ik heb nu voor de 2e keer een herinnering ontvangen voor retour sturen oude box. Deze is reeds retour gestuurd en volgens de track and trace ook bezorgd. Kan dit gecheckt worden?

Mvg

Alex

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Wubsie, ik zie inderdaad op de Track & Trace dat hij bezorgd is. Het kan tot zes werkdagen duren voordat onze logistiek de TV Box afmeld in ons systeem. We zitten nu op dag twee, zou je over vier dagen nog een keer willen aankloppen? Dan kijk ik of alles goed staat!  

Is goed. 2 december verzonden via de punt (en opgehaald).

Klop later nog wel weer ff aan. ;)

@Tommie van Odido mijn speedtest geeft na oplossing tv probleem nog maar 30 aan ipv 100 qua snelheid. Enig idee?

Reageer