Beantwoord

T-mobile kastje aansluiten

  • 28 January 2020
  • 19 reacties
  • 1881 Bekeken

Beste kenners,

 

Heeft hier iemand verstand van het aansluiten van een t-mobile reciever naar de geluids reciever en weer naar de TV via HDMI ARC?

Dus de TV of reciever als hub gebruiken.

ik heb dus geen idee wat waar moet.

Harman Kardon reciever heeft dus een HDMI ARC ingang en 3 normale HDMI.

TV is een Sony Bravia XG80 met ook een HDMI ARC ingang en 3 normale HDMI.

De T-mobile reciever heeft 1 HDMI ingang.

op t moment heb ik de Tmobile reciever via een optische geluidskabel naar de geluids reciever aangesloten omdat ik toen der tijd geen vrije hdmi ingang vrij had op de tv.

 

bedankt!

icon

Beste antwoord door TAVL 28 January 2020, 11:31

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Ravel92

Welkom op de community! Het ligt eraan wat je precies wil. Zelf gebruik ik mijn soundbar als centraal punt om alles aan te sluiten. Dus heb ik de TV met de soundbar via de HDMI ARC poort. Alle andere apparaten heb ik aangesloten op de reguliere HDMI poorten op mijn soundbar, dus ook de TV box. Hierdoor heb ik minder kabels naar mijn TV lopen. Vind ik mooier. Je hebt dan jeouw optische kabel niet meer nodig.

De TV als centraal punt aansluiten kan ook. Versterker aansluiten op TV via de HDMI ARC poorten. Alle andere HDMI kabels dan op de overige HDMI poorten aansluiten. Het geluidssignaal gaat dan via de ARC naar jouw versterker. Ook dan heb je jouw optische kabel niet nodig.

Klein addertje is dat niet bij alle decoders Dolby 5.1 goed werkt. Als dat het geval is zou je alsnog jouw optische kabel moeten gebruiken.

@TAVL Bedankt voor je reactie.

ik wil in principe gewoon alles via de geluidsinstallatie doen. Dus het t-mobile kastje, de PS4 en tv zelf. Dus dan ga ik ervan uit dat de eerste setup die jij zelf gebruikt het beste is?

HDMI arc van geluidsreciever naar TV,

HDMI’s van ps4 en tv kastje naar de geluidsreciever. Correct? 
 

Wat is het verschil als ik de 2e setup gebruik die je noemt? Behalve dan meer kabels naar de tv.

Reputatie 7
Badge +4

Yes, dat klopt. HDMI ARC's met elkaar aansluiten, zodat ze kunnen communiceren. Let wel dat je dit in de instellingen van de apparaten aan zet! Rest op de overige inpluggen. Let wel; het kan zijn dat je jouw receiver nog moet instellen, voordat je beeld en geluid hebt. Voor TV vind ik het zelf prettig om 1:1 passthrough te kiezen. Zo wordt het beeld onbewerkt doorgegeven en is het aan de TV om het te interpreteren. 

Qua geluid kan het zijn dat je wat moet spelen met jouw apparatuur. Daar waar kan zou ik bijvoorbeeld de PS4 bitstream laten praten met jouw receiver. Dat kan de receiver veel beter interpreteren dan dat de PS4 dat al doet. TV kastje op Dolby Digital ACR instellen.

Er is niet heel veel verschil met de andere setup, behalve dat je een ander punt als centraal punt gebruikt. Het kan een beperking hebben voor het geluid als jouw TV niet alles ondersteund of kan interpreteren. 

@TAVL Top! Zal het is proberen. HDMI 2.0 kabel voor in de ARC ingang? Of maakt dat niet veel uit. Lees te veel verschillende meningen over de 1.4 en 2.0 kabels namelijk.. De TV zelf is 60Hz. 

Reputatie 7
Badge +4

Kies de kabel die bij het gebruik past. Wat wil je je door de kabel laten lopen voor signaal? Ik heb 2.0b kabels, omdat ik 4K HDR kijk via mijn 4K Blu ray speler. Voor de TV box is eigenlijk niet nodig en is 1.4 voldoende.

Wil je bijvoorbeeld via de PS4 4K HDR kijken, dan is het wel nodig dat de kabel tussen de PS4 en de receiver en de kabel tussen receiver en de TV dat signaal aan kunnen. 1.4 kabel en reguliere 2.0 kabel kunnen dan niet alle 4K signalen aan, omdat de bandbreedte onvoldoende is. Je hebt dus meer nodig om er alles uit te halen, Let wel; de TV en de receiver moeten dan ook over de juiste versie HDMI poorten beschikken, want anders is dat een zwakke schakel in de installatie. 

@TAVL Wil het liefst natuurlijk mijn games op 4K spelen, films etc ook. De TV is de meer dan genoeg geschikt voor, alleen heb ik zo mn twijfels over de Harman Kardon. Ik ga even op onderzoek en kijk wat er mogelijk is. 

Reputatie 7
Badge +4

In dat geval zou ik voor 2.0b gaan. 

Wat is het typenummer van de Harman?

@TAVL Harman Kardon BDS280.

Reputatie 7
Badge +4

Deze zou HDMI 1.4 hebben. Daarmee kun je geen 4K HDR doorlussen. Zit even te denken wat wijsheid is.

Je zou hem voor 4K beeld dan door kunnen lussen via de TV. Dan kun je daarvan optimaal genieten. En dan geluid via TV HDMI ARC doorgeven naar versterker, zodat je wel HD audio hebt. Moet de TV en versterker op Bitstream staan. Als je optisch aansluit, dan heb je geen HD audio, maar regulier 5.1.

@TAVL Ik las dit net op een forum van iemand die hetzelfde probleem heeft denk ik.

 

“Ik wil graag videobestanden kijken op mijn tv met een 4K-resolutie met daarbij hoogwaardig Dolby TrueHD/DTS Master Audio/e.d.-geluid.
Het probleem is dat (ondanks dat op websites/handleidingen/e.d. anders beweerd wordt) mijn Harman/Kardon BDS 580 (receiver/bluray uit 2015) geen 4K, maar max. 1080p input accepteert (het systeem zelf levert wel 4K aan de tv voor de menu's en bluray). De TV (Samsung Smart TV Series 7 UE48JU7500/7590 uit 2015) is wel 4K (HDMI 2.0), maar de HDMI passthrough beperkt zich tot Dolby Digital/DTS. De sets zijn aan elkaar verbonden via HDMI-ARC.


Ik denk dat dit lastig gaat worden of misschien helemaal niet mogelijk op deze set?

Reputatie 7
Badge +4

Dan zou ik hem aansluiten op mijn vorige post. 1.4 is inderdaad zeer beperkt. 

@TAVL Oke, dus even voor de duidelijkheid.

Via HDMI 2.0 kabel in ARC aansluiting van de Harman Kardon naar TV ARC aansluiting. T-mobile kastje en PS4 via HDMI (2.0?) naar Harman Kardon. 

Reputatie 7
Badge +4

Deze zou HDMI 1.4 hebben. Daarmee kun je geen 4K HDR doorlussen. Zit even te denken wat wijsheid is.

Je zou hem voor 4K beeld dan door kunnen lussen via de TV. Dan kun je daarvan optimaal genieten. En dan geluid via TV HDMI ARC doorgeven naar versterker, zodat je wel HD audio hebt. Moet de TV en versterker op Bitstream staan. Als je optisch aansluit, dan heb je geen HD audio, maar regulier 5.1.

Nee, deze. Sorry voor de verwarring. 

TV <HDMI 1.4 of hoger via ARC> Harman Hardon

TV <HDMI 2.0b> PS4

T-Mobile <HDMI 1.4 of hoger> Harman Kardon

 

Geluid op PS4 en op TV instellen op indien mogelijk output Bitstream voor DTS HD MA/Dolby True HD. Verwacht dat je hiermee het optimale uit jouw installatie haalt. 

Zoek ook eens naar calibration voor je TV, zodat je nog meer uit 4K kunt halen. :) 

@TAVL alles is goed aangesloten. Alleen nu wanneer ik Netflix start via het smartTV systeem op mijn Sony tv, blijft de Harman Kardon geluid geven van het t-mobile kastje.. 

Reputatie 7
Badge +4

Twee checkvragen:

  • Staat ARC ook geactiveerd op de TV én je receiver?
  • Is de juiste HDMI poort gekozen? Bij mijn TV moet ik bijvoorbeeld HDMI 2 kiezen in plaats van HDMI 1 voor ARC.

@TAVL is gelukt, bedankt. Toch apart, bij de instellingen op de Harman Kardon staat dat ik wel voor UHD 4k video output kan kiezen, terwijl er idd op de specificaties en handleiding staat dat t 1.4 is.. 

Reputatie 7
Badge +4

Het kan ook, maar in beperkte vorm. Mijn soundbar was ook 4K ready, maar ready moet je zien als v" specificaties kunnen nog wijzigen." Vaak doen ze dat dan ook. :)

Veel kijk en game plezier!

@TAVL Ah oke! Bedankt voor je hulp, ik moet nog wat tweaken met de settings maar de main setup is nu in iedergeval klaar.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ravel92,

 

Wat fijn dat het gelukt is! Goed dat je jouw vraag hier hebt gesteld. Onze Community toppers zijn altijd superbehulpzaam. :smile: Als we iets anders voor je kunnen doen, laat het ons weten. Veel plezier met jouw setup!

 

@TAVL Bedankt voor jouw fantastische hulp, as usual. :wink:

Reageer