Beantwoord

t-mobile nieuwe tv platvorm (30 sec traagheid)

  • 15 June 2021
  • 5 reacties
  • 196 Bekeken

Hola,

sinds de laatste update van de tv box naar het nieuwe tv platform is, zoals je ook in deze community kan lezen, de beeld doorvoer niet om over naar huis te schrijven. Zowel het beeld zelf is soms erg vaag of blokkerig, terwijl het de andere keer weer prima is. De tekst van het menu is gedurig ook niet te lezen, maar dat kan ook weer met het eerste punt te maken hebben… het meest irritant is nog wel dat het beeld 30 sec achter loopt t.o.v. de buren. Hierdoor hoor je wat er gaat komen. 
leuk alle ideeen om je van de buitenwereld af te sluiten om zo naar een spelletje voetbal of autorace te moeten kijken, maar dat is toch geen oplossing!!!

 

ik vraag me af of iemand weet of deze vertraging ook op de Apple TV versie is?

Anders stel ik voor om deze aan te schaffen en dat we de kosten kunnen terugvragen bij T-mobile, in het kader van “niet geleverde dienstverlening”

een andere optie zou kunnen zijn dat T-mobile de oude tv versie weer beschikbaar stelt zodat de mensen die dit willen, wel “gewoon” voetbal of autorace kunnen kijken zonder zich te moeten afsluiten van de buitenwereld.

KOM OP T-MOBILE, KOM MET EEN ECHTE OPLOSSING!!!

icon

Beste antwoord door Cristien 15 June 2021, 16:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Paheve,

De vertraging doet zich helaas ook voor op de Apple TV. Deze gebruikt namelijk dezelfde streams als de tv-box. Op eigen apparaten zoals de Apple TV, maar ook telefoons, tablets en computers waar je TV Anywhere op kunt zetten, zul je altijd een vertraging houden omdat daar een andere techniek wordt gebruikt. Op tv-boxen hoort eigenlijk nauwelijks vertraging te zitten, maar T-Mobile heeft ervoor gekozen om daar diezelfde techniek te gebruiken.

Elders op het forum las ik dat tijdens het EK niemand wordt overgezet naar het nieuwe tv-platform. Daarom ligt het ook niet voor de hand dat er in die periode updates komen om de vertraging terug te dringen of de kwaliteit op te krikken.

Dit bericht is dus verre van een oplossing, maar meer een stand van zaken met wat achtergrondinfo. Een oplossing en eventuele compensatie zullen van T-Mobile moeten komen, maar ik kan vast verklappen dat ze de aanschaf van een Apple TV niet gaan vergoeden.

@TMTV , bedankt voor je reactie.

Helder verhaal, zelf ben ik net 2 weken over naar de nieuwe tv ervaring.

als ik dit had geweten dan was ik niet overgestapt.

Maar blijft nog steeds de vraag, kunnen we teruggezet worden?

Net ook maar eens gebeld met de klantenservice. Niet dat ze je verder kunnen helpen maar dan ben je weer eens tuk frustratie kwijt.

Terugzetten naar het oude platform is niet mogelijk wordt er medegedeeld. Zicht op verbetering is er ook nog niet. Ze kunnen geen harde datum afgeven dat het probleem is opgelost.

Ik ben na de grote internetstoring, het wegvallen van de snelheid en dit gebeuren wel klaar met t-mobile. Nu op zoek naar een beter alternatief.

 

Reputatie 7
Badge +14

@TMTV @TMTV @Gaatiegoed Interessant artikel van Radar 

Mijn buren juigen eerder dan ik 

Reputatie 7

Hi @Paheve Een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken, waarmee we in de toekomst bijvoorbeeld TV kijken zonder kastje (set top box of decoder) kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live TV-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel TV kijken wel het geval is.