teletekst is veranderd

  • 26 October 2023
  • 6 reacties
  • 1207 Bekeken

Buiten het probleem van haperende afspelen van op genomen p0rogramma's  blijkt nu dat als ik de knop tekst in druk ik gelijk de ondertiteling krijg i.p.v. overzicht teletekst. Nu moet ik 100 intikken om op de beginpagina van teletekst te komen. Gezien dit punt en het punt van de slecht afspeelbare opnames.  maken het voor mij makkelijker om na 1 jaar  over te slappen naar een andere provider

 Het is niet anders maar ik betaal voor goede opnames  en nu dit laatste probleem de maat is vol

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hoi @remcomar, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

We hebben namelijk twee opties voor ondertiteling. Dit is namelijk verschillend voor DSL en glasvezel. Ik zal de opties voor ondertiteling hieronder met je delen!

 

De (doven)ondertiteling aanzetten kan namelijk op 2 manieren:

 

Via Teletekst bij standaardinternet
Druk op de TXT-knop rechtsonder op je afstandsbediening om Teletekst te openen. Ga dan naar het Teletekstmenu. Toets 888 in en de (doven)ondertiteling staat aan.

 

In het TV menu bij glasvezelinternet
De (doven)ondertiteling zet je aan in het hoofdmenu op je tv. Dat doe je zo: menu → account → audio en ondertiteling → dovenondertiteling aanzetten.

 

Bekijk origineel

6 reacties

Even ter aanvulling. Ik heb de topic over teletekst gelezen. Ik krijg binnenkort glasvezel.  Ik lees de optie ondertiteling,  Ik denk dat het  niet via account moet. gebruik gewoon de tekst optie op de afstandsbediening  om ondertiteling aan of uit te zetten

misschien een idee?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @remcomar, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

We hebben namelijk twee opties voor ondertiteling. Dit is namelijk verschillend voor DSL en glasvezel. Ik zal de opties voor ondertiteling hieronder met je delen!

 

De (doven)ondertiteling aanzetten kan namelijk op 2 manieren:

 

Via Teletekst bij standaardinternet
Druk op de TXT-knop rechtsonder op je afstandsbediening om Teletekst te openen. Ga dan naar het Teletekstmenu. Toets 888 in en de (doven)ondertiteling staat aan.

 

In het TV menu bij glasvezelinternet
De (doven)ondertiteling zet je aan in het hoofdmenu op je tv. Dat doe je zo: menu → account → audio en ondertiteling → dovenondertiteling aanzetten.

 

Ja, maar dat klopt nu al niet. Als ik de knop text; indruk krijg gelijk ondertiteling .Om teletekst te zien moet ik 100 intikken. Maar daar gaat het niet over Ik vind dat de veranderingen veel mensen die nu teletext gebruiken  bij jullie weg gaan. Ik wacht even af tot ik glasvezel heb, maar gezien de reacties, zit ik de langste tijd bi odido .Her moet toch simpel zijn  programmeer de knopt text om te schakelen tussen ondertiteling aan of uit dat gebeurd nu bij mij , war kennelijk een foutje is

Er  is nog een probleem de kleurentoetsen op de afstandsbediening werken niet meer, terwijl teletekst zegt dit verholpen te hebben. Ik wordt er een beetje moe van. Binnenkort legt KPN bij mij glasvezel  aan. Ik denk dat ik dan maar overstap. Ik heb steeds minder plezier in Odido. Ik ben wel tevreden over de beeldkwaliteit, maar de rest is een rommeltje

Reputatie 7
Badge +9

Hi @remcomar, zou je het euvel iets duidelijker kunnen omschrijven? Wat werkt er precies niet? 

De gekleurde knoppen op de afstandsbediening werken niet meer in teletekst. Tevens opent teletext altijd met de pagina 888 enn moet ik handmatig de betreffende teletekst pagina intikken

Reageer