Tmobile tv app om te janken


Reputatie 1

Ik heb erg veel spijt van mijn overstap van Ziggo naar tmobile. Internet via glasvezel is best ok. Maar de tv app is echt waardeloos. Ik kan geen voetbalwedstrijd meer kijken, want de bal schokt over het veld bij een dieptepass. De kwaliteit is onacceptabel anno 2023.

Kom niet aan met vragen of kabels, tv versies etc... alles werkt goed behalve jullie app. 

Ik weet niet of de tv box beter werkt, heeft iemand daar ervaring mee? Ik dacht dat we daar vanaf waren. Ik zal alvast het telefoonnummer van ziggo opzoeken..

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @Christiaan Starink, fijn dat je hier een topic voor aanmaakt, dit is natuurlijk niet de bedoeling! 

Ervaar je het schokkerige beeld alleen bij voetbalwedstrijden of zijn er ook andere uitzendingen waar je dit probleem ervaart? Heb je een aantal voorbeelden van voetbalwedstrijden waar dit gebeurde? Zou je de T-Mobile TV App opnieuw kunnen installeren?

Ik weet zeker dat dit op te lossen is, hier moeten wij voor je achteraan!

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Christiaan Starink, fijn dat je hier een topic voor aanmaakt, dit is natuurlijk niet de bedoeling! 

Ervaar je het schokkerige beeld alleen bij voetbalwedstrijden of zijn er ook andere uitzendingen waar je dit probleem ervaart? Heb je een aantal voorbeelden van voetbalwedstrijden waar dit gebeurde? Zou je de T-Mobile TV App opnieuw kunnen installeren?

Ik weet zeker dat dit op te lossen is, hier moeten wij voor je achteraan!

Reputatie 1

Hoi Cal

Het is bij iedere wedstrijd . Opnieuw installeren gaat niet helpen, dat weet je zelf ook denk ik. Ik ben nog pas een paar maanden lid, dus dat gaat het verschil niet maken. Jouw reactie impliceert dat een tv box niet zal helpen?

Ik hoop dat er een serieuze verbetering komt, dit is niet goed genoeg.

Ik ben niet de enige die hiero er klaagt. Wat doen jullie bij alle anderen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Christiaan Starink, bedankt voor je snelle reactie! Een TV Box zou verschil kunnen maken, echter is het dan wel van belang om de TV Box bedraad aan te sluiten op het modem. Dit zorgt voor de beste verbinding. Alhoewel de TV App dit niet hoort te doen!

Er kan altijd een bug in de app komen, een herinstallatie van de app zal dit recht kunnen trekken. Mag ik je als nog vragen om dit te proberen? Ook wil ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren, dit doe je zo: 

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Heeft dit allemaal niet geholpen? Mag ik je dan verzoeken om een filmpje te maken van je scherm, wanneer dit plaatst vindt. Het filmpje kan je in het topic delen. Ook kom ik graag te weten over welke zender dit gaat.

Ik los dit graag samen met je op!

Reputatie 1

Tommie, powerflip biedt geen soelaas. Voetbal blijft schokkerig door beeld gaan. Ik heb het gefilmd, maar op een telefoonscherm weet ik niet of het irritante schokkerige beeld overkomt. Met name bij een pass of schot zie je het.

Welke opties bied je nog aan. Ik heb de beste kwaliteit van beeld aan en ook mijn tv lijkt me gewoon goed genoeg. Zie foto.

Gewone tv is  goed, alleen (bal)sport niet. 

Ik denk dat een box niet gaat helpen, want de compressie van beeld is waarschijnlijk hetzelfde. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Christiaan Starink, bedankt voor deze extra informatie! Graag zet ik dit voor je door naar onze technische dienst. Hiervoor heb ik wel nog een aantal vragen:

  • Zou je het filmpje door kunnen sturen dat je hebt gemaakt? Of een filmpje waarop het beter te zien is?
  • Zou je een aantal voorbeelden van voetbalwedstrijden kunnen sturen waarop je dit probleem ervaart? Om welke zender gaat het precies?
  • Welke versie van de T-Mobile TV app is er geïnstalleerd? 
  • In dit geval minder relevant maar: van welke afstandsbediening maak je gebruik?

Hiermee kan ik het onderzoek voor je compleet maken en kunnen wij op zoek naar dé oplossing voor je! 🙂

Reputatie 1

Waar moet dat filmpje heen? Mail?

Gaat om ESPN of NPO. 

De tmobile app staat er pas enkele maanden op is dus erg nieuw.

Afstandsbediening van Philips tv

Reputatie 1

En ook Veronica. Drama die wedstrijd van feyenoord. Afgezien van het resultaat natuurlijk 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Christiaan Starink, excuus voor de kwaliteit, maar een mooie overwinning inderdaad van Feyenoord! 😃 Wat betreft het beeld:

  • Zou je het filmpje hier kunnen delen, bijvoorbeeld via een dropbox link?
  • Zou je de specifieke versie van de T-Mobile TV App kunnen delen? Omdat de versie erg kan verschillen per model is dit belangrijke informatie zodat wij het probleem hier voor je na kunnen proberen te bootsen.

Hiermee kunnen wij een specifiek onderzoek voor je openen en gericht naar de speld in de hooiberg zoeken!

Reputatie 1

https://www.dropbox.com/s/m5ol4fhkoc9xun6/2023-04-13%2020.32.43.mp4?dl=0

Zie hoe de bal tijdens de vlucht gewoon verdwijnt en hapert. En nog eentje met een schot.

https://www.dropbox.com/s/mraanrzwszeg0b4/2023-04-13%2020.31.37-1.mp4?dl=0

 

App versie is1.3.2121 geüpdatet op 25 nov 22.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Christiaan Starink, super, bedankt voor deze duidelijke informatie die je kon aanleveren, hier heb ik een hoop aan! 😃

Ik heb de filmpjes uitgebreid bekeken en vanwege de aard van de haperingen zou ik je, bij wijze van test, willen aanraden de resolutie van de TV aan te passen van 4K naar Full HD of 1080P. Door het zogenoemde upscalen van een TV naar 4K kunnen hele snelle beelden namelijk niet meer vloeiend overkomen. Normaliter zien we ook bij haper beeld een hapering van een of een aantal seconden en er lijken hier genoeg frames te zijn.

Ik heb er goede hoop in dat je hiermee weer een vloeiende bal zal zien. Mocht dit toch niet de oplossing zijn, geef het gerust aan!

Reputatie 1

Het helpt allemaal niet. Geef maar eens gewoon toe dat jullie product niet deugd. Ongelooflijk wat was het slecht bij de wedstrijd van Feyenoord op Veronica gisteren. 

Kom aub met een goede oplossing of geef transparant aan dat de app niet deugd.

Ik word hier niet wijzer van.  Ik wil alleen nog met jullie kastje proberen, maar als dat niet werkt weet ik niet goed meer wat te doen.

Reputatie 7
Badge +8

@Christiaan Starink Ik baal ervan dat het niet geholpen heeft. Ik ben wel nog benieuwd of je jouw tv hebt verbonden met wifi of dat dit ook via een bekabelde verbinding is? Bekabeld werkt altijd beter, dus wellicht dat dit ook nog iets wil uitmaken. Uiteraard kun je ook de TV Box bekabeld testen, dit zou zeker ook moeten helpen. Mocht het op de TV Box ook niet helpen, dan kun je deze uiteraard weer uit het abonnement halen. Je kunt de TV Box heel makkelijk aanvragen in My T-Mobile: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Laat je ons weten hoe dit bevalt? 

Reputatie 1

Is de bandbreedte niet gwn te laag?? Bij kpn gaan ze al naar 15mp/s. Hier zitten we nog onder de 10. Ik kan het niet anders dan eens zijn met christiaan, vooral op een grote tv is het niet om aan te zien!

@Tonnafrass

Inderdaad is de bandbreedte wel erg laag.

Ik hoop dat T-Mobile dit nog gaat verhogen.

Net als Kpn.

Ik heb er niet zoveel problemen mee kijk haast geen lineaire tv kanalen.

Zie wat ik haal met een Fritzbox op zender RTL4.

En dat is wel erg laag.

Zie ook dit artikel.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-betere-beeldkwaliteit-niet-exclusief-voor-eigen-klanten-maar-provider-beslist/

Reputatie 1

Bekabeld of wifi, het maakt niet uit ik heb het allemaal al eens geprobeerd. Ik vind jullie service nogal matig, om mij maar naar de website te verwijzen om een kastje te bestellen. Dat getuigt niet van veel verantwoordelijkheidsbesef. Je zou ook kunnen zorgen dat ik zo'n apparaat toegestuurd krijg en dat je er alles aan doet om mij als klant te behouden. Mijn klachten staan niet op zichzelf. Nu krijg ik meer kosten omdat jullie dienst niet goed werkt.

Niet erg klantvriendelijk toch?

Reputatie 7
Badge +14

De dienst is zoals ie is. Als je een hardware decoder wilt voor meer kwaliteit in jouw situatie,  dan kun je voor €2,50 een decoder erbij nemen. Vroeger was dat standaard, maar als je TV een goede kwaliteit heeft met een app, dan kun je deze decoder weglaten. Maar het hoeft dus niet...

@Christiaan Starink 

Je kunt overwegen het T-Mobile box te nemen.

Maar kwa kwaliteit van beeld zal het niet veel uitmaken dan de smart tv app.

Je zou het kunnen proberen.

Hou er wel rekening mee dat de box bij T-Mobile alleen een simpele box is en geen extra apps heeft. (Zoals bijvoorbeeld Kpn wel heeft)

 

Reputatie 6
Badge

Het helpt allemaal niet. Geef maar eens gewoon toe dat jullie product niet deugd. Ongelooflijk wat was het slecht bij de wedstrijd van Feyenoord op Veronica gisteren. 

Kom aub met een goede oplossing of geef transparant aan dat de app niet deugd.

Ik word hier niet wijzer van.  Ik wil alleen nog met jullie kastje proberen, maar als dat niet werkt weet ik niet goed meer wat te doen.

Nou ben ik ook kritisch op de beeldkwaliteit maar dit heb ik nog niet voorbij zien komen. Misschien eerder de bewegingsinstellingen van de tv uitzetten als eerste test … (dit ziet er uit als mislukte beeldinterpolatie).

Apps op de tv draaien overigens op 60Hz terwijl het beeldsignaal 50Hz is en met een box kun je de output iig wel op 50Hz zetten … (maar daar zit het grote verschil niet eens per se in).

Reageer