tv anywhere in edge stilstaand beeld wel geluid

  • 8 December 2023
  • 20 reacties
  • 194 Bekeken

Sinds vandaag als ik tv anywhere opstart op mij lenovo laptop dan zijn verschillende tv kanalen met stilstaand beeld en hoor wel geluid. Start hem op binnen edge. Hoe los ik dit probleem op. 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @Wally Raaijmakers, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken op je laptop. Zou je het eens kunnen proberen in een andere webbrowser? Hoe is je internetverbinding? Is deze wel goed of ook niet? Kan je mij vertellen op welke zenders dit gebeurt en welk programma je bekijkt op welk tijdstip? Alvast bedankt. 

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Wally Raaijmakers, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken op je laptop. Zou je het eens kunnen proberen in een andere webbrowser? Hoe is je internetverbinding? Is deze wel goed of ook niet? Kan je mij vertellen op welke zenders dit gebeurt en welk programma je bekijkt op welk tijdstip? Alvast bedankt. 

Heb in middels Chrome op mijn laptop geïnstalleerd. Daar werkt wel alles. Bij edge zijn het de npo zenders 1,2,3 waar het wel werkt. Dit is vanaf afgelopen vrijdag avond dat ik er problemen mee ondervond. Bij zenders van rtl, sbs espn werkte het niet, hoorde je wel geluid maar bleef het beeld stil staan. 
mijn internet verbinding via glasvezel is prima in orde. Wifi werkt ook goed. Lijkt dus puur op Windows11 in combi met edge te zijn dat dit probleem op treed. Edge is ook ge-update naar de laatste versie. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Wally Raaijmakers, bedankt voor je snelle reactie. 

Hij zou het gewoon moeten doen op Edge, ik heb het zojuist geprobeerd. Welke link gebruik je om naar onze Webversie te gaan? Zou je Edge een keer willen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Gelukkig werkt alles wel op Google Chrome! 

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem: NPO 1,2,3 beeld+geluid, commerciele zenders alleen geluid. Heeft in het verleden wel gewerkt.

Heb edge opnieuw geïnstalleerd maar wekt nog steeds niet. Heb Chrome geïnstalleerd en daar werkt wel alles . 

Reputatie 7
Badge +16

Hier getest met Edge, Chrome en Firefox: in alle 3 werkt zowel beeld als geluid op alle zenders. Het enige dat ik wel merk en opvallend vind, is dat de gids bij een aantal zenders niet meer klopt en dan bij Comedy Central en Discovery de synchronisatie niet klopt. Beeld en geluid lopen bij die 2 zenders zo'n 1 seconde achter op elkaar. Ik ga dit melden! 

@louisgi en @Wally Raaijmakers Het lijkt erop dat het probleem dus enkel gesitueerd is in Edge. Ik zou oprecht eventjes niet weten hoe dit op te lossen is. @TMTV Heb jij nog gouden tips?

Reputatie 1

Ik gebruik Windows 11 met Edge browser versie  120.0.2210.91 (Officiële build) (64-bits).

Vorig jaar hetzelfde probleem gehad en is toen opgelost.

Reputatie 1

Ik gebruik nu Edge Versie 123.0.2420.65 (Officiële build) (64-bits) en heb nog steeds hetzelfde probleem. Geen beeld (staat vast) en wel geluid. Begint wel erg irritant te worden.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @louisgi, heb je dit ook in een andere browser zoals Chrome of Firefox? 

Reputatie 1

Met Chrome werkt het wel

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het hier geprobeerd met Microsoft Edge versie 122.0.2365.92 (Official build) (64-bit) en hier werkt het wel @louisgi. Heb je Edge al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? 

Reputatie 1

Het vreemde is dat op de laptop van mijn vrouw met dezelfde Edge versie het wel werkt en bij mij niet.

Reputatie 7
Badge +9

Dat is inderdaad vreemd, hier werkt hij namelijk ook @louisgi. Zou je eens Edge volledig kunnen verwijderen? Misschien heb je wat instellingen verkeerd staan. 

Reputatie 1

Bij Edge Ontwikkelhulpprogramma’s kan ik geen verschil zien tussen de twee laptop’s. 

Omdat ik veel pwa’s gekoppeld heb met Edge, wil ik liever geen nieuwe installatie doen. Mijn ervaring is dat deze pwa’s daarna niet meer werken.
Een nieuwe installatie haalt alle oude instellingen weer op en zet ze terug. 

Reputatie 7
Badge +6

@louisgi Kun je in Edge eens naar edge://flags gaan? Daar kun je bovenin zoeken naar ‘drm’. Zet vervolgens beide instellingen op ‘Enabled’ en start Edge opnieuw op. Lukt het nu wel?

 

Reputatie 1

@TMTV Heb ik zojuist gedaan. Bijna alle zenders doen het goed behalve SBS6. 

Reputatie 6
Badge +2

@louisgi Fijn om te lezen dat het de goede kant opgaat! @TMTV Heb je enig idee of SBS 6 ook nog te verbeteren valt of kan het aan de zender liggen?

Reputatie 1

Net de laatste update van Windows 11 geïnstalleerd en SBS6 werkt nu ook. Of het aan die installatie ligt kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Kan ook toeval zijn.

Reputatie 1

En hoera SBS6 werkt ook weer na een restart

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @louisgi, super fijn om te horen en geniet van je weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer