Beantwoord

TV-Anywhere op mijn chromebook stottert/hapert sinds kort

  • 19 February 2023
  • 7 reacties
  • 216 Bekeken

Reputatie 1

Sinds kort is het niet meer mogelijk TV-Anywhere op mijn Chromebook  te gebruiken. Het beeld hapert en stottert. Geldt voor alle zenders

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 February 2023, 13:02

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @louisgi 

Is de Chromebook bekabeld aangesloten of via de WiFi? Controleer de snelheid eens met een speedtest app en werkt TVA wel goed op andere apparaten?

Ik ben niet zo bekend met een Chromebook maar kun je de cache van je browser eens leegmaken?

Reputatie 1

Werkt via Wifi met een Speedtest van 202 Mbps. Ook op een andere Windows-pc gaat het niet soepel. Ik zie wel een zeer hoog cpu-gebruik.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @louisgi, goed dat je dat is opgevallen! Ervaar je geen problemen als je alle andere programma's en processen afsluit? In feite ontlast je hiermee de CPU waardoor de computer meer denkvermogen heeft voor TV Anywhere.

Is de Windows PC bekabeld aangesloten of via de Wifi? Zou je een eerder genoemde bekabelde speedtest hiervan kunnen delen?

Maak je gebruik van het modem dat origineel geleverd was of heb je een eigen modem, router of switch staan?

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Reputatie 1

TVA is als enige actief. Als ik mijn Windows PC op het lan zet, geeft Speedtest boven de 900 Mbps aan. Ik maak gebruik van een Deco X50. Op mijn telefoon en Google TV chromecast  werkt TVA als app verder perfect. Alleen via de Web-browser hapert het. Ik heb zowel Edge als Chrome geprobeerd. Kan het zijn dat er geen hw-decoding plaats vindt?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @louisgi, bedankt voor je informatie. Ik heb alleen nog een paar vragen voor je, dan krijg ik een nog beter beeld van de situatie. 

 

  • Welke browser en browserversie(s) gebruik je?
  • Welke schermresolutie heeft heb je ingesteld?
  • Werken andere site's wel zoals: Netflix en YouTube?

 

Alvast bedankt!

 

 

Reputatie 1

Op mijn Chromebook: Chrome Versie 110.0.5481.112 (Officiële build) (32-bits)

Op Windows Chrome: versie 110.0.5481.104 (Officiële build) (32-bits)

en Edge versie: 110.0.1587.50 (Officiële build) (32-bits) 

 

Chromebook resolutie: 1080x675

Windows: 1280x800

 

Netflix, Youtube, rtlxl npostart, uitzending gemist geven geen problemen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @louisgi bedankt voor je snelle reactie! Ik heb het doorgezet naar onze techneuten. Hopelijk weten zij dit te verhelpen. Ik wacht hun reactie af, als ik hierover meer te weten kom, dan hoor je het meteen!

Reageer