tv app hapert bij zappen na installatie nieuwe versie

  • 26 February 2024
  • 17 reacties
  • 445 Bekeken

Reputatie 2

Ik kreeg vandaag melding in tv app over teveel apparaten terwijl hier niets aan veranderd is. Heb aantal onbekende apparaten verwijderd maar nu hapert tv bij zappen naar andere zender. 
Wat kan ik daar aan doen? Heb modem al uit en aan gezet. 

Cheyenne van Odido 1 maand geleden

Hi all, dit is bij ons bekend! Gisteren is het TV team ontzettend druk bezig geweest en heeft zoveel mogelijk voorbeelden verzameld. De uitkomst is dat bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht is teruggezet naar de vorige versie. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. Ondertussen werken we hard aan een fix voor de nieuwe update! Zie ook dit topic

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 1

Beste Lucmeuws, 

 

Ik ervaar einde middag het zelfde op onze Samsung TV, tijdens aanzetten de melding dat er apps geupdate kunnen worden met daarbij de keuze OK. Nadat de app was geupdate blijkt hij ineens bij wisslen van kanaal behoorlijk slecht te werken, beeld gaat haperen en soms blijft hij gewoon stilstaan, paar keer voor en achteruit wil wel eens helpen. Wat dat betreft wisselen van kanalen is zeker geen vooruitgang en hoop dat met bij ODIDO hier snel wat aan gaat doen, de oude app is geen optie meer.

Reputatie 2

Beste Lucmeuws, 

 

Ik ervaar einde middag het zelfde op onze Samsung TV, tijdens aanzetten de melding dat er apps geupdate kunnen worden met daarbij de keuze OK. Nadat de app was geupdate blijkt hij ineens bij wisslen van kanaal behoorlijk slecht te werken, beeld gaat haperen en soms blijft hij gewoon stilstaan, paar keer voor en achteruit wil wel eens helpen. Wat dat betreft wisselen van kanalen is zeker geen vooruitgang en hoop dat met bij ODIDO hier snel wat aan gaat doen, de oude app is geen optie meer.

Bij mij gaat het ok om een Samsung tv.  Hopelijk wordt het snel opgelost. 

Ik heb dezelfde problemen sinds vandaag. Elke zender hapert of wil geheel niet laden. Onze Samsung Q77 tv is rechtstreeks met een internetkabel anagesloten op de router.

Alles geprobeerd. Het moet snel worden opgelost want dit is ongelooflijk waardeloos.

Ik heb ook hetzelfde probleem met onze Samsung tv. Na de update haperend beeld en duurt aantal secondes voor het weer wat laat zien

Nou, zo te lezen ben ik niet de enige die het TV-kijkplezier weer afgenomen is omdat er zo nodig een nieuwe app-versie door de strot geduwd moet worden??

Geef gewoon de optie om de oude versie terug te zetten, ok?

Reputatie 2

Nog steeds geen reactie van Odido. 

Ik heb het zelfde probleem samsung gister de update automatischh geupdate en nu ook happeren tussen het zappen.

app opnieuw geinstalleerd. Alles van de stroom af gehaald.

hij is bekabeld aangesloten

odido wat kunnen we doen? Of wat gaan jullie hier aan doen? 

Ook hier vandaag ellende... meteen na de update. 

Erg vervelend en verwacht snel een oplossing. 

Alvast bedankt. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Reputatie 2

Heb nieuwe Samsung tv van eind vorig jaar : QE65QN90C - 4K Neo QLED (2023)

Graag snel een oplossing !

Reputatie 2

Heb nieuwe Samsung tv van eind vorig jaar : QE65QN90C - 4K Neo QLED (2023)

Graag snel een oplossing !

Reminder : deze snel oppakken graag

Reputatie 7
Badge +5

Hi all, dit is bij ons bekend! Gisteren is het TV team ontzettend druk bezig geweest en heeft zoveel mogelijk voorbeelden verzameld. De uitkomst is dat bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht is teruggezet naar de vorige versie. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. Ondertussen werken we hard aan een fix voor de nieuwe update! Zie ook dit topic

Volledig testen van een nieuwe versie VOOR uitrollen is gewoon professionele procedure. Waarom dit niet bij Odido gebeurt is de vraag. Daarnaast waarom niet gewoon alles terug rollen naar de vorige versie ipv zorgen je klant wil zo spoedig mogelijk wegrennen 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb zojuist een belletje gehad van ons tv team om te bespreken hoe dit nou precies zit. Het blijkt dat voor een aantal modellen wel en niet Frame model in dezelfde modelgroep zitten, waardoor de versie/update niet teruggedraaid is bij sommige modellen. Ik heb gevraagd of dit op specifieke modellen mogelijk gemaakt kan worden, maar voor nu kan het echt alleen per groep. Wel gaan ze kijken of dit mogelijk gemaakt kan worden in de toekomst. 

Nu staan we dus voor de keuze om voor alle modellen uit bouwjaar 2021, 2022 en 2023 de update terug te draaien. Dit betekent wel dat voor een aantal klanten met de Frame waar de app eerst helemaal niet op werkte en nu wel, dit ook wordt teruggedraaid. De bugfix die nu getest wordt, kan namelijk nog minimaal 2 weken duren voor deze uitgerold wordt. We zijn aan het inventariseren of er meer klachten zijn na de update dan voor de update. Morgen willen we de knoop doorhakken om de versie terug te draaien. Ik kom dan hier bij jullie terug zodra hier meer duidelijkheid op is. 

Reputatie 4
Badge

Volledig testen van een nieuwe versie VOOR uitrollen is gewoon professionele procedure. Waarom dit niet bij Odido gebeurt is de vraag. Daarnaast waarom niet gewoon alles terug rollen naar de vorige versie ipv zorgen je klant wil zo spoedig mogelijk wegrennen 

En klanten zelf de keuze geven tussen verschillende versies als je niet iedere versie op iedere hardware kunt testen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, hier ben ik met de update. We hebben besloten om de resterende modelgroepen van 2021, 2022 en 2023 terug te draaien naar de oude versie (v1.0.20). Dit doen we omdat we toch nog te veel meldingen binnenkrijgen over het zappen van klanten met toestellen in deze groepen. Dit weegt niet op tegen het voordeel dat een groep klanten de nieuwe app nu wel kan gebruiken op "The Frame" toestellen. 

Dit betekent het volgende:

  • De nieuwe app update voor Samsung tv's blijft alléén live voor 2019 en 2020 modellen
  • Sommige klanten met een 'The Frame' toestellen zullen ook teruggaan naar de oude app en hierdoor weer terugvallen op het probleem dat de oude app niet werkt op deze toestellen
  • We verwachten nog zeker 3 weken nodig te hebben voordat we beginnen met de uitrol van de nieuwe app op modeljaren 2018, 2021, 2022 en 2023 met de bugfix

Wanneer Samsung de wijziging daadwerkelijk heeft doorgevoerd, laat ik dit ook nog hier nog een keer weten!

 

@henkdeleeuw Op sommige platformen kan dit, maar op Samsung is dit niet mogelijk jammer genoeg.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi allemaal, Samsung heeft de wijziging zojuist doorgevoerd. Binnen een paar uur is de update dan voor jullie ook teruggedraaid.

Reageer