Beantwoord

tv app werkt niet op camping tv met ingebouwde chromecast.

  • 23 April 2023
  • 5 reacties
  • 235 Bekeken

Sinds kort in het bezit van een kleine tv met ingebouwde chromecast.
Deze heb ik thuis getest met en alles werkte zoals het hoorde.
De tv meegenomen naar de camping in zeeland en ik kan niet inloggen, ik krijg steeds de melding dat mijn tv klantmummer of tv pincode niet juist zijn. Heb de app al zonder resultaat opnieuw geinstaleerd, zelfs de tv gereset naar de fabrieks instellingen maar alles helemaal voor niets.
Wat doe ik fout?

icon

Beste antwoord door TMTV 23 April 2023, 15:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Campeerke,

Welkom op de Community!

De app die je kunt installeren op de Chromecast (al dan niet ingebouwd) werkt alleen op het netwerk van T-Mobile Thuis. Je kunt 'm dus niet gebruiken op het internet van de concurrent en ook niet op TM 4G/5G. Dat heeft te maken met de rechten van de zenders. Je kunt wel met je telefoon of tablet streamen naar de (ingebouwde) Chromecast. Dan vormt het mobiele apparaat de basis en dan mag het wel.

Dank voor je snelle en duidelijke antwoord. Wel jammer, geen echte vervanger dus voor Digitenne van KPN. 

Reputatie 3

Wij hebben een aantal jaren een stacaravan gehad op een camping met geen wifi of kabel tv. 

Wij kijken al langere tijd tv via nlziet. 

Dus ook thuis. 

Toen een mobiel abbo met aardig wat data, 10G of zo, en streamden dan vanaf mobiel of tablet naar de chromecast die we aan de tv hadden hangen. Dat beviel prima. Veel dingen om nog zonder reclame, dus dat geen data aan verspillen... 

Reputatie 7
Badge +14

Dank voor je snelle en duidelijke antwoord. Wel jammer, geen echte vervanger dus voor Digitenne van KPN. 

Nee, daar is dat inderdaad niet voor bedoeld. Daar hebben ze geen distributie rechten voor. Je kunt het wel op een tablet afspelen..

Via de tablet en dan streamen lukt wel. Ondertussen een14 dagen proef abonnement op NLziet genomen. Eerste indruk is prima, kan ik gewoon bedienen met de afstandsbediening van de tv. Even een tijdje beide aankijken. Heb nu een  proefabonnement unlimited met Alcatel mifi-router. T-Mobile unlimited is geweldig maar de router is shit die gaat retour. Een tp-link M7350 die  slechts 12,50 meer kost doet het prima. 

Reageer