Beantwoord

TV box bevriest bijna elke avond

  • 12 July 2021
  • 9 reacties
  • 216 Bekeken

Bijna elke avond bevriest ons TV kastje. De enige oplossing is dan een herstart.
Ons kastje is via ons eigen Cat6 bedrade netwerk aangesloten op het modem. De monteur die kwam installeren zei ook dat dat mogelijk zou zijn.

Wat we ook merken is dat bij een freeze we niet kunnen terugkeren naar het punt waar we waren gebleven. We moeten dus van het begin doorspoelen, of van een volgend programma terugspoelen. Wat daarbij ook opvalt is dat 8x of 16x snelheid niet werkt. Het gaat véél langzamer...kortom, niet echt ideaal...

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 14 July 2021, 11:31

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @richdenhaag,

Goed dat je dit op de agenda zet, dit is zeker op te lossen! Hoeveel en wat voor soort schakels zitten er tussen de TV Box en het modem? Graag raad ik je aan om, bij wijze van test, de TV Box direct op het modem aan te sluiten. Hierdoor kan je namelijk effectief uitsluiten of het probleem bij de TV Box of het modem ligt, of dat er ergens in jouw eigen netwerk iets vastloopt. 

Vanwege alle schakels die tussen het modem en de TV Box zitten, lukt het mij ook niet om bij jouw TV Box te komen. Als je de TV Box, bij wijze van test, direct aansluit op het modem, kan ik ook over de staat van de TV Box meer zinnigs zeggen.

Ik vermoed dat de storende factor snel gevonden is!

Hi Cal,

Ik heb net  (15 juli, om 11:15 uur) een Cat 6 UTP-kabel tussen het modem en de TV-box gehangen. De TV-box zit nu rechtstreeks met LAN1 verbonden.

Er zaten twee switches tussen, de eerste een Netgear ProSafe 8 Port Gigabit Switch, Model GS108. De tweede achter de TV, zelfde serie maar 4 poorten. Alles met Cat 6 bekabeld. Andere apparaten die op dezelfde wijze zijn aangesloten hebben geen problemen, bijv. onze Sony Smart TV. Die speelt zonder haperen Netflix, Youtube, you name it…

BR, Richard

 

 

Reputatie 6

Hoi @richdenhaag, bedankt dat je dit zo snel hebt kunnen regelen! Ik zie de TV Box nu terug in de verbinding, hoe ervaar jij de beeldkwaliteit nu?

Hi Ginny,

Ik moet er even een avond voor gaan zitten. Toen ik hem vanmorgen aansloot op de kabel zag ik geen verschil.

Overigens, ik heb geen klachten over de beeldkwaliteit. Die was al goed voor zover ik kan nagaan.

Mijn probleem zit in het regelmatig crashen van de TV-box. Deze bevriest elke avond tenminste één keer. En dan moet ik het hele mediasysteem herstarten...en vervolgens bij programma terugkijken weer terug naar het punt waar ik was voor de crash (aangezien het systeem niet onthoudt tot waar ik gekomen was).

Het heen- of terugspoelen gaat ook erg langzaam. De zgn. 8x en 16x snelheid bij mij werkt niet echt...het gaat veel langzamer. En de stapjes zijn ook nog eens nogal onregelmatig, dan eens met 3 seconden, dan eens 12 s...totaal random lijkt het wel.

Reputatie 7

Hoi @richdenhaag ,

Wil je het ons laten weten of het direct aansluiten van de TV Box verschil heeft gebracht “in the long run”? Mocht de TV Box ook direct aangesloten problemen ervaren, kunnen wellicht kiezen om deze om te ruilen. Ik hoor het graag van je!

Hi Boris,

Gisteravond hadden we geloof ik geen probleem, maar we hebben ook niet zo heel lang TV gekeken…vraag me komende week nog maar een keer. Vandaag is er nog geen sprake van “long run” ;-)

BR, RSt.

Reputatie 7

Hi @richdenhaag ,

Mocht het zo zijn dat je alsnog problemen ervaart, horen wij het graag! Kunnen we direct de stappen zetten om het op te lossen. We houden contact!

mijn tv boxen bevriezen ook elke nacht. dit is sinds de update van amino.

krijg geen gehoor bij T mobile, alleen aanwijzigingen waar ik helemaal niets mee kan.

je moet alles resetten, ja duh. elke dag ? duurt al 6 weken.

is er iemand, die hier wel verstand van heeft?

gr

Ad.

Hetzelfde probleem hier. Zijn al bezig sinds mei en nog geen resultaat. Inmiddels na lang aandringen al 2x de monteur op de stoep gehad. In het laatste rapport van de monteur staat dat de storing NIET bij de KLANT ligt. Tv boxen al vernieuwd, modem al vernieuwd, zelf op advies van de eerste monteur 2 nieuwe switchers gekocht. Geen verbetering, weggegooid geld. Nu zonder de switchers rechtstreeks op de modem aangesloten. Geen verbetering! Probleem ligt volgens de laatste monteur bij KPN. Nu weer wachten op een telefoon of mail. Wordt vervolgd.....Grrrrr

Reageer