Beantwoord

tv box loopt paar keer per dag vast.

  • 4 January 2023
  • 22 reacties
  • 370 Bekeken

 

Hallo allemaal, 

Zoals hier boven gezegd, tv box loopt paar keer per dag vast, geeft dan aan geen verbinding te hebben met de tv dienst?!

Sinds kort verhuisd, waar ik tegenwoordig glasvezel heb. Nieuwe box gekregen met nieuwe abonnement. 

Hiervoor eigelijk nooit last gehad van mijn oude tv box.

 

Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft, het is super irritant.

 

Gr Ruud

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 5 January 2023, 11:27

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 2

Dag @PaulRudi ,

Nou.. ik hou deze topic dan ook maar even in de gaten. Maar ik wens je ook alvast veel succes.. Zeker ook een Zyxel T50 modem gekregen?

Ik, samen met nog een enkele lopen ook tegen dit probleem aan.. En het is niet zozeer dat je systeem vastloopt. De modem start gewoon ineens opnieuw op. (Check maar eens je up-time van de router in de instellingen.) Het opnieuw opstarten van de modem resulteerd in dat de tv box ook vast loopt, en daardoor geen verbinding meer heeft met de dienst. Waardoor je de tv box uiteindelijk opnieuw moet resetten en/of opnieuw moet opstarten. 

Heel irritant. Vooral als je afhankelijk bent van een internet verbinding bij sommige dingen. Ik zit dus ook met dit probleem sinds ik de nieuwe zyxel t50 heb gekregen.

Wat ik hier op het forum veel lees, is dat een moderator elke keer bij deze problemen aanstuurt op een apparaat dat is aangesloten op de modum die de problemen veroorzaakt. Dat dat staat in het logbestand.

Bij mij was het de Philips HUE hub, die ik had aangesloten op LAN2 poort.. Ik deze dus losgekoppeld, maar probleem blijft bestaan. Vervolgens heb ik alle apparaten zowel bekabeld als verbonden via wifi verwijderd. En nog blijft de modem elke keer uitvallen en herstarten. 

Dus let op met dit advies, want bij mij en met meerdere is dit helemaal niet het probleem, en het kost behoorlijk wat tijd alles bij elkaar.

Wat nu wel het probleem is, weet ik nog steeds niet. Want ik krijg nergens meer een reactie op.

Ik vermoed gewoon dat de modem kapot is. Heb dit namelijk al eens eerder gehad toen ik een "nieuwe" modem kreeg. Alles geprobeerd, niets werkte. Na een hoop gedoe kreeg ik een nieuwe modem toegestuurd. En alle problemen waren opgelost.

Ik wacht het nog even af, en kijk hier ook nog wel in de topic of je een reactie hebt gehad.

Tot ik dadelijk gewoon de klantenservice ga bellen voor een oplossing. Ik heb al weinig geduld, en dat moet je denk ik hier wel hebben.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen, succes iig.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @PaulRudi, top dat je hier een topic voor hebt aangemaakt en nog gefeliciteerd met je nieuwe thuis! 😃

Logisch dat je ook de TV Box zichzelf thuis wil laten voelen, ik help je er graag mee. Omdat het modem al zeven dagen onafgebroken aan staat zullen we dit bij de TV Box zelf moeten zoeken. Het lukt mij momenteel niet om verbinding te maken met je TV Box. Heb je de TV Box direct op het modem aangesloten of via een omweg, zoals stroomnet adapters of een eigen switch/router? Graag raad ik je aan om, bij wijze van test, de TV Box direct bekabeld aan te sluiten op het modem.

Mocht je de TV Box al direct op het modem hebben aangesloten dan raad ik je aan om het volgende te proberen: 

  1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal het modem kort van het stroom.
  3. Verwissel de TV Box van LAN poort op het modem.
  4. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten.
  5. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Vervolgens kun je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box.

Ik vermoed dat je hiermee snel zorgeloos kan genieten van de mooiste beelden!

 

Hi @Blex, dit moet absoluut aangepakt worden, hier wil ik je niet mee laten zitten! Zojuist heb ik in je originele topic geantwoord, namelijk: Nieuwe Zyxel t-50 modem start regelmatig opnieuw op. Daarnaast heb ik ook de aanvraag voor het nieuwe modem voor je afgerond. Wij doen er alles aan om 'm snel bij je te krijgen!

Beste Cal, 

bedankt voor je antwoord,  Allereerst de TV box zit niet direct aangesloten op de modem maar op een mesh wifipunt van t-mobile, dit omdat er anders een kabel dwars door de woonkamer moet lopen.

Als ik de TV box direct aansluit op de modem heb ik inderdaad dit probleem niet, maar dat is dus juist het punt, dit kan niet, en volgens de monteur zouden de wifipunten net zo goed moeten werken.

 

@t blex, jij ook bedankt voor je feedback.

Gelukkig heb ik mijn oude TV box nog, dus die kon ik ook even testen, helaas met het zelfde probleem.

 

Mvg Ruud

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@PaulRudi Wij adviseren rechtstreeks altijd voor de beste verbinding. Het werkt ook wanneer je dit via een wifi-punt verbindt, maar dit raden we eigenlijk niet aan omdat het niet vlekkeloos werkt. Omdat voor jou een rechtstreekse verbinding niet een oplossing is, probeer ik zo goed mogelijk met je mee te denken hoe dit anders kan. Omdat de TV Box nu als het ware via wifi loopt in plaats van de bekabelde verbinding, kan het wellicht helpen wanneer je de bandsteering op het modem uitschakelt. Ook het wifi-punt zal dan niet meer tussen de netwerken switchen waardoor ook de TV Box dan ook met één netwerk verbonden blijft. Wellicht dat je deze foutmelding steeds kreeg wanneer de wifi van 2.4 GHz naar 5Ghz switchte of andersom. 

Zou je dit willen testen of dit voor jou helpt? Wellicht dien je na het uitschakelen van de bandsteering ook het wifi-punt opnieuw te koppelen met het modem. Ik ben benieuwd!

Hoi,

hier hetzelfde probleem exact zoals ook beschreven is in het (inmiddels gesloten) topic “tv box loopt voortdurend vast”

 

probleem is zo te lezen bekend (zie foto), maar hoe kan ik een nieuwe tv boxen opvragen/ontvangen?

Henry

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henry81, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ruil de TV Boxen graag voor je om, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido → Meer → Mijn gegevens, bovenaan de pagina! 

Hey @Henry81, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ruil de TV Boxen graag voor je om, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido → Meer → Mijn gegevens, bovenaan de pagina! 

 

Hoi @Tommie van Odido,

als het goed is heb ik nu mijn klantnummer toegevoegd. Laat je even weten of je nu alle benodigde info kunt vinden?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henry81, bedankt voor het toevoegen van je klantnummer. Ik dit direct voor je in orde gemaakt. Je zult hier nog een bericht over ontvangen. Zou je mij een terugkoppeling willeng even als je de TV Boxen hebt ontvangen? 

Reputatie 2

Wij hebben sinds kort een nieuwe modem omdat de oude Entone na de up date totaal niet meer werkte. Maar nu we de nieuwe hebben is het nog niet veel beter. Vooral in de avond loopt hij regelmatig vast of blijft het beeld een aantal minuten stil staan. Ik heb al een paar keer de media box gereset en ook de modem al uit gehad. Nu is het weer raak. Dit gebeurd bij live tv maar ook bij opnames. Graag hoor ik wat ik zou kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mared, bedankt voor je update.

Ik heb direct een lijnmeting gedaan en dit ziet er niet heel goed uit. Zou je voor mij een volledige Powerflip kunnen uitvoeren? Dan wil ik graag nog een meting doen om te kijken of ik verandering zie. Dit doe je zo: 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
Reputatie 2

Ik ben op dit moment niet in de gelegenheid dit te doen. Ik zal dit zaterdag doen en dan reageren op deze post.

grtn,

Edwin

Reputatie 2

Hoi Tommie, Ik heb de Powerflip zoals beschreven gedaan. Ik ben benieuwd of jou meting nu beter is.

 

Grtn,

Edwin

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Mared, heel erg bedankt! Ik zie nu inderdaad in de metingen dat alles goed staat. Ervaar je dit ook op locatie? Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Hoi Ishana, Ik heb gisteravond geen vastlopers gehad dus hoop dat dit genoeg was. Bedankt voor jullie hulp!

 

grtn, Edwin

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor de update @Mared, dat doet mij goed. Een mooie zondag toegewenst!

Reputatie 2

Goedemiddag, Onze tv loopt weer regelmatig vast. Zowel live als opnames. We kunnen een powerflip doen maar naar een week of twee weer het zelfde. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Grtn, Mared

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Mared ik ben meteen ook weer jouw verbinding ingedoken! Ik zie dat de tv-verbinding afgelopen dagen een hiccup heeft gehad. Wat mij opvalt, is dat de TV Box al minstens 19 dagen onafgebroken op de stroom staat. Af en toe van de stroom halen, zorgt er ook voor dat alles vers wordt opgestart en blijft het goed werken. Soms heeft apparatuur even deze boost nodig om top te kunnen blijven werken. Ik wil je vragen om de TV Box weer van de stroom te halen. 

Een mogelijkheid zou nog kunnen zijn dat het aan de pakketsnelheid ligt. Ik zie dat je een pakket van 50 Mbit/s hebt. De TV Box verbruikt zo'n 8 Mbit/s aan bandbreedte. Wanneer het netwerk bijvoorbeeld in de avond meer belast wordt door andere apparaten, dan kun je dit ook merken op de tv. 

Als laatste viel mij op dat je op LAN-poort 4 een Sitecom apparaat hebt aangesloten. Deze krijgt zo te zien een lease error. Zo'n verstoring kan ook invloed hebben. Wanneer je dit apparaat reset/van de stroom haalt, zou dit het ook nog kunnen oplossen.

Ik ben benieuwd!

 

Reputatie 2

Hoi Demi,

 

bedankt voor jou reactie. Ik heb zojuist de TV-Box opnieuw opgestart. Ik ben dit niet gewent te doen omdat onze vorige TV-box hier nooit problemen mee had. Ik twijfel nog om een nieuwe abonnement af te sluiten (100mbs) omdat ik met het nieuwe systeem nog niet heel tevreden ben al is het ook een kwestie van wennen. Kan ik ook zien dat er een lease fout is? Ik heb namelijk geen problemen met apparaten die verbonden zijn.

Grtn,

Mared

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mared, dat kun je zelf niet bekijken. Werkt de TV Box nu naar behoren? Zou je het apparaat op poort 4 kunnen rebooten? Ook zie ik dat je een Deco aangesloten hebt. Dit kan ook voor de verstoring zorgen, zou je deze kunnen loskoppelen en de verbinding kunnen testen?

Reputatie 2

Hoi Tommie,

het apparaat op poort vier is een switch waar nog meer netwerk apparaten op zitten. Alles is een rebooten laten doen en ben benieuwd of de storing nu weg is. De Deco ‘d zijn mijn WiFi netwerk die kan ik er niet lang uit trekken. De TV heeft nog geen problemen gegeven na de rebooten. Misschien moet ik er een klok voor zetten dat dit Snapchats automatisch gebeurt.

 

grtn,

Mared

Reputatie 2

Goedeavond,

we hebben nu weer problemen met afspelen. Nu maar eens een speedtest gedaan. Nu blijkt de download snelheid bijzonder laag. Ik zou nu wel een goed antwoord willen hebben van iemand!

Grtn, 

Mared

 

Reputatie 2

Na een tijdje wachten weer normaal.

 

Reageer