Beantwoord

TV box loopt voortdurend vast

  • 19 December 2023
  • 13 reacties
  • 107 Bekeken

Onze tv box Entone  loopt voortdurend vast. Steeds weer komt de melding 'er iets mis gegaan, druk op ok'. Reset van boxen en modem verandert niets. 

Hebben jullie tips of een oplossing voor dit probleem?

icon

Beste antwoord door soepkip67 19 December 2023, 15:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @TheChair ,

Als ik het zo inschat, heb je nog een “oud” type tv box. Als je, je klantnummer in je profiel wil zetten, als je dat nog niet hebt. Dan kan een moderator alvast nakijken of dit daadwerkelijk het geval is en kan dan de box eventueel om laten ruilen. Mag ik ook gelijk vragen welke modem/router je hebt?
Moderators lezen hier mee en reageren vanzelf als dit nodig is.

Je klantnummer invullen:  Klik op je naam → bewerkt profiel  → klantnummer → eventueel geboortejaar en de rest → opslaan  Deze informatie is alleen in te zien door jou of de moderators(medewerkers van Odido)

Hallo @soepkip67 tv box is inderdaad oud, is nog van Vodafone. Model 510b.

 

Klantnummer is bij ze bekend.

 

Modem is een Draytek Vigor2132FVn.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @TheChair ,

Ik begrijp dat Odido je klantnummer kent, maar als je dit invult kan de moderator je sneller helpen.
Als hij reageert op dit topic is dit het eerste waar ze naar vragen, om dit in te vullen in je profiel.

Dit zijn inderdaad al oude beestjes, denk dat ze beiden vervangen dienen te worden
@Tommie van Odido , kan jij verder helpen als deze aan de beurt is?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TheChair, ik zie een Aria 610 TV Box geregistreerd staan. De Entone Kamai is al in mei afgemeld en niet meer te gebruiken. Werkt de Aria wel goed? 

Het modem zal ik meteen omruilen voor je zodat je de Zyxel thuis krijgt. Omdat het om Glasvezel gaat, ontvang je naast de Zyxel ook een mediaconverter. Beide apparaten dienen door een gediplomeerde monteur geïnstalleerd te worden omdat de appratuur zo gevoelig is. Je ontvang straks een afspraaktool per sms en e-mail zodat je een datum kunt afstemmen met Guidion. Succes! 😄

Beste @Jason van Odido,

Dan klopt het in jullie administratie nog niet, want dat was in mei ook al onduidelijk.

We hebben hier twee tv boxen. De ene is de Entone Kamai die nu een probleem heeft. En in mei is inderdaad de andere vervangen door de Aria 610X.

 

Is het dan niet verstandiger om ze allebei te laten vervangen?

En de mediaconvertor komt bij het modem in de meterkast? 

Overigens krijg ik nu een mail dat er nieuwe apparatuur wordt opgestuurd zonder monteur. Hoe zit het nu? 

 

16.02 als nog krijg ik een mail met monteur.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheChair, ik zie dat je inmiddels een afspraak hebt kunnen maken met de monteur! 

Op dit moment betaal je voor één TV Box, de Amino. Ik kan deze wel vervangen voor de nieuwe Mediabox maar als je dan nog een Mediabox erbij wilt zul je meer gaan betalen. 

Bese Tommie,

Ik betaal maandelijks 5 euro extra voor een extra TV box en standaard zit er één in het standaard abonnement.

Als deze extra tv box blijft werken nadat de andere TV box is vervangen dan is het geen probleem. Dan kan die gewoon blijven.

Wat is er nu extra en nieuw aan de nieuwe box die komt dat er er ook een monteur moet komen?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @TheChair, goed dat je hierop terugkomt en deze informatie doorgeeft! Op dit moment heb je én betaal je voor één TV Box, namelijk de Aria 610. Deze TV Box hebben wij een tijd terug naar je opgestuurd ter vervanging van je Entone 510 die niet goed werkte. Omdat dit een verouderd model is hoefde je deze niet naar ons terug te sturen. Echter, als ik het goed begrijp heb je de TV Box niet vervangen, maar ben je beide TV Boxen gaan gebruiken. Omdat je alleen officieel 1 TV Box in je pakket hebt zitten zal je dus wel meer betalen als wij een 2e TV Box aan je pakket toevoegen waarvoor je € 5,- per maand zou betalen. Wil je hierom nog steeds dat wij een tweede TV Box opsturen? De voorwaarden en het overzicht van je TV Box vind je ook terug in je Mijn Odido account: Mijn Odido TV Box.

Wat betreft de monteur: wij sturen de monteur bij je langs voor de installatie van het nieuwe modem en de Media Converter. Omdat de glasvezelkabels voor de Media Converter erg fragiel zijn zorgen wij er graag voor dat de monteur dit goed voor je kan installeren zodat de verbinding stabiel is. Voor het omwisselen van een TV Box zou je enkel de huidige stekkers om moeten wisselen. 

Geef het gerust aan als je nog graag een tweede TV Box wil toevoegen aan je abonnement, ik regel dit graag voor je! 

Beste @Cal van Odido ik heb al 8,5 jaar hetzelfde abonnement als destijds nog met Vodafone afgesloten.

Dit is Interactieve TV abonnement (inclusief een gratis TV box) en betaal maandelijks ook 5 euro extra voor de tweede tv box. 

De box die in mei is vervangen is die van de extra TV box (slaapkamer) en de eerste tv box (woonkamer) die geeft nu problemen. Dus deze kwam niet extra, maar verving 1 van de 2 boxen die we vanaf het begin hebben.

Zie ook het printscreen uit het contract.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @TheChair, ik zie dat je helemaal gelijk hebt dat er initieel twee TV Boxen in het abonnement zaten! Gek genoeg is de tweede TV Box zo te zien in juli 2022 uit het abonnement verdwenen alleen is er toen niks met je abonnement gebeurd. Hierdoor heb je effectief één gratis TV Box gehad sinds juli 2022 en verder niks hoeven te betalen voor de tweede TV Box aangezien het systeem dacht dat deze niet meer bestond. Je kan dit ook terugvinden op je facturen in Mijn Odido, namelijk hier: Mijn Odido Facturen.

Als ik daarom twee vervangende Mediaboxen jouw kant op stuur zal je abonnement hierdoor € 5,- per maand duurder wordt simpelweg omdat je vanaf juli 2022 niet meer voor een tweede TV Box hebt hoeven betalen. Ik neem aan dat je hier niet op tegen bent aangezien je bereid bent om € 5,- te betalen voor de tweede Mediabox, maar het liefst vraag ik toch nog voor de zekerheid na of je het met deze toevoeging eens bent. 

Een mooie meevaller: op dit moment heb je ook nog de oude Vodafone glasvezelsnelheid die door de inflatiecorrecties door de jaren heen duurder is dan de de snelheden die wij je nu kunnen aanbieden. Zo kan je € 3,18 per maand minder betalen door naar de hogere en nieuwe minimum internetsnelheid te gaan. Je kan dit eenvoudig wijzigen in je Mijn Odido account: Internetsnelheid wijzigen.

Ik hoor het graag, ik zie je graag snel van de nieuwe Mediaboxen genieten!

Wat een puinhoop moet ik eerlijk zeggen. Daar we al langer ontevreden zijn en het nu (ondanks een jaar voordeel) weer duurder wordt gaan we overstappen naar een goedkopere provider. 

Dank voor de hulp, dit topic kan gesloten worden. Afspraak is inmiddels al geannuleerd. 

Reputatie 7
Badge +16

Dit topic gaat nu op slot.