Beantwoord

tv box meerdere maken per week resetten

  • 13 December 2020
  • 12 reacties
  • 2412 Bekeken

Ik moet mijn tv box  5 tot 6 x per week resetten, waarbij elke reset ook een paar x gedaan moet worden wil het uiteindelijk resultaat hebben. 

Wat is het probleem of ben ik toe aan een nieuwe tv box?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 15 December 2020, 19:12

Bekijk origineel

12 reacties

hoi @Robbie1970 ,

heb je het resetten volgens deze stappen gedaan?

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/gebruiken/geen-of-slechte-verbinding

Daarbij is het bij glasvezel internet ook belangrijk dat je de stroom van de media converter af haalt. Als je het weer aansluit stop dan eerst de stroomstekker van de converter er in, daarna die van de modem en wacht dan tot het modem opnieuw is opgestart. Als laatst je TV kastje aansluiten.

Als dit alles geen effect heeft is het denk ik toch het best even de klantenservice van thuis te bellen op 0800-0092.

Succes ;)

Uiteraard alles volgens de voorgeschreven stapjes uitgevoerd. Het kastje reageert soms ook niet, hij gaat niet aan of hij gaat niet uit. 
Ik heb al 4 x gebeld en na 20 minuten wachten opgehangen, wat ‘n drama. Uiteindelijk mijn toevlucht tot de community gezocht in de hoop dat ik een nieuwe tv box toegestuurd krijg. Ik wacht nog even en dan zeg ik maar op.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Robbie1970,

Handig dat je ons informeert over de problemen die je ervaart. Begrijp ik het goed dat het niet reageren van de TV Box op de afstandsbediening het enige probleem is dat je ervaart? Verder ziet het beeld er vloeiend uit? Zie je dan wel altijd een rood lampje op de afstandsbediening verschijnen als je een toets indrukt en de TV Box niet reageert? 

 

Als het niet aan de afstandsbediening ligt, raad ik je graag aan om een fabrieks reset van de TV Box uit te voeren. Dit kan door het kleine knopje onder de USB-aansluiting voor 10 seconden in te drukken met een paperclip, speld, naald of tandenstoker. Vervolgens zal je de TV Box opnieuw op zien starten.

 

Ik verwacht dat de TV Box hierna weer naar al jouw wensen luistert. Mocht de TV Box toch nog rebels zijn, laat het zeker weten, en dan zorg ik ervoor dat wij verdere stappen gaan ondernemen. Wij zullen er zeker voor zorgen dat jouw TV genot wederkeert!

Ik ga eea resetten, aan de afstandsbediening ligt het niet. Mocht het niet helpen meld ik mij weer.

Het is bijna 2 dagen goed gegaan. Net de boel weer moeten resetten, ik denk dat de tv box op is of zo.

Reputatie 2

Ben T-Mobile knap zat….
Ik kan wel 5 A4-tjes vol schrijven over wat er allemaal is mis gegaan sinds ik klant ben sinds april 2020.
Ondermeer:
3e Modem, 2x van monteur die geweest is…
3e TV-Box, de eerste had geen glasvezel aansluiting voor naar de soundbar, de tweede was onbruikbaar,,,de 3e was ok en gebruik ik nog steeds.

Het wifi signaal van mijn Modem reikt nog steeds tot maximaal een meter of 5,….na 2x een monteur thuis is dat nog steeds zo…ik heb het maar opgegeven…
Overigens, omstreeks juli 2020 werd er toegezegd dat er een technicus van een een hoger niveau zou komen om het wifi signaal te onderzoeken….HA!!!!!, nooit weer iets over gehoord...

Wegens een zoekgeraakte TV-box bij terug sturen (in mei 2020) ben ik met een boete van 90 euro opgezadeld….en 2x alles geblokkeerd wegens wanbetaling….
Uiteindelijk excuses van T-Mobile voor de overlast….

Nu het meest recente:
Met veel bombarie (lees kijk eens hoe mooi...) kreeg ik 2 weken geleden het nieuwe platform voor TV …
Dat zou werken op ALLE TV-boxen stond in de email die ik tevoren kreeg….

En wat ?   Ik mag nog blij zijn dat dat ik uberhaupt nog TV kan kijken….

Een paar voorbeelden: 

Bij terugspoelen of naar Begin gaat m'n beeld op zwart, ik kom er alleen via een RESET weer uit.
Na elke keer dat de TV-box automatisch uit gaat moet ik Favorieten opnieuw selecteren.
Favorieten kan ik tevens niet op volgorde zetten, die optie staat er gewoon niet bij….
Om op Radio te komen of er weer uit naar TV moet ik de TV/Radio knop 2 of 3x indrukken.
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan…

Wat heb ik al gedaan? Vele malen TV-Box reset zowel van de stroom af als reset met paperclip in zijkant TV-Box….Ook Modem vele malen gereset...Niets helpt…

Dan het volgende, krap 2 weken geleden met helpdesk gebeld….
Ja meneer u hebt een verkeerde TV-Box...(uhhh...het werkt toch op alle TV-boxen ????)
Na 10 dagen (gisteren) kreeg ik de nieuwe TV-box, type 610 had dat moeten zijn…

En wat zat er in de doos ?  Juist ja….geen TV-Box, wel een nieuw Zyxel T-50 modem….
(dat is overigens de 5e Zyxel T-50 modem in de laatste 3 maanden spontaan zonder enige klacht over Modems kreeg toegezonden...)

Dus, gisteren maar weer met de helpdesk gebeld, die vriendelijke mevrouw had nog nooit gehoord van dat het nieuwe platform toch niet op alle TV-boxen werkt....Ze vond het maar vreemd dat mij dat eerder werd verteld…
Anyway, er gaat nu alsnog een nieuwe TV-box gestuurd worden, zou me niets verbazen als er weer een Modem in de doos blijkt te zitten….

T-Mobile, het is een drama met jullie….ik heb sinds april 2020 zeker wel 40x met de helpdesk gebeld, (en de wachttijd is steeds langer...) en ik verzeker u, ik ben bepaald geen digibeet !!!!

Verder, door mijn inmiddels lange ervaring is gebleken dat de mensen van de helpdesk regelmatig geen enkele kennis van de systemen hebben, dan lullen ze maar wat en verdwijnen weer in de anonimiteit...

In juni 2020 heb ik al eens bloemen gehad voor alle ellende…
Inmiddels ben ik wel aan een enorme taart doe vindt u niet ???

Ben benieuwd of ik relevante respons krijg….

Nu als laatste, ik ben zeker 10 jaar klant geweest bij Telfort, hun helpdesk heb ik nooit hoeven bellen, en het T-Mobile-drama is nog lang niet af….

Reputatie 7

Hi @Robbie1970 Welke problemen ervaar je precies naast dat de TV Box soms niet uit of aan gaat? Loopt hij vast, ervaar je problemen met de beeldkwaliteit of wat anders?

@jellevellema Oei, zo te lezen gaat hier zo'n beetje alles mis wat er mis kan gaan, ik zorg dat meteen de juiste TV Box naar je toe komt!

 

En ‘n grote taart voor Jelle😉

Mijn tv box gaat regelmatig niet aan of niet uit, live tv kan ik dan niet kijken. Netflix etc werkt wel. 
Regelmatig is 2 tot 3 keer per week, bij het resetten moet ik de procedure vaak ook 2 tot 3 x doorlopen voordat de tv box weer werkt. Ik heb nu de fabrieksreset uitgevoerd maar daarna alweer 1 x de box moeten resetten. 

Aanvulling:

Ik ervaar geen andere problemen.

Het beeld blijft zwart, ik kan van zender wisselen maar het beeld blijft compleet zwart.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Robbie1970, helder verhaal! Ik vermoed persoonlijk dat het aan de algehele verbinding ligt. Ik weet niet of jij het je kan herinneren, maar heb je bijvoorbeeld voor het laatst problemen gehad op 16, 18, 20, en 21 december? De afgelopen dagen lijken de kleine verstoringen in het signaal verholpen te zijn, maar ik hoor het graag als je toch nog tegen het probleem bent aangelopen in de afgelopen dagen. Ik laat in ieder geval alvast een verder onderzoek naar de algehele verbinding én de TV Box starten, hopelijk hebben wij snel het probleem te pakken!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Robbie1970, wellicht dat je het al langs hebt zien komen, maar wij sturen een nieuwe TV Box jouw kant op. Onze excuses dat dit iets langer kan duren door de grote vertraging bij PostNL. Ik ben in ieder geval blij dat de oplossing in zicht is! Alvast een fijne jaarwisseling gewenst.

Thanx, tv box ontvangen en oude retour gestuurd. Ik heb het probleem al langer dus het heeft niets te maken met de genoemde verbindingsproblemen. Tot nu toe heb ik de nieuwe tv box niet hoeven resetten.

 

Reageer