Beantwoord

TV Box verbinden met Zyxel-modem via een switch

  • 13 June 2023
  • 3 reacties
  • 278 Bekeken

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum en ik loop bij installatie tegen iets aparts aan. 
 

Ik sluit de tv box (Amino Aria 7X) direct aan op het modem en dan doet de box het prima.
 

Maar zodra ik een switch gebruik (TP Link TL-SG108E Gigabit Switch) zodat ik ook de Samsung tv kan aansluiten op het internet, doet hij het niet meer. De tv box heeft namelijk maar 1 internet aansluiting. 

Het lijkt er dus op dat de tv box het alleen doet als het direct is aangesloten op het modem. 
 

Weet iemand of dit klopt? Of is mijn switch te oud en/of zou het moeten kunnen werken met een switch? 
 

Ik hoop dat iemand kan helpen!! :-)

 

Alvast veel dank

Millie

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 June 2023, 23:39

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Millie330 

De tv box hoort het ook prima te doen via een switch, kan je eens alle andere apparaten op de switch verwijderen om te kijken of misschien een ander apparaat een probleem veroorzaakt?

In de switch zou ook ergens een instelling IGMP snooping moeten zijn, die zou je ook eens aan of uit kunnen zetten.

Ja, hier ook volop problemen met switch: werkt inderdaad helemaal niet. Ook niet met nieuw bestelde switch. Helaas bij mij ook niet met allerlei tips hier. Overigens met alles wat bedraad functioneert problemen met dit modem

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ozz12, we helpen je graag verder in het andere topic waarin je gereageerd hebt: Switch op Zyxel T50 | T-Mobile Community. Ik snap dat je graag nu een antwoord ontvangt, probeer ook vanaf nu het maximaal bij één topic te houden als je eenzelfde onderwerp aansnijdt. Zo houden we de Community overzichtelijk én word jij sneller geholpen! 😄

Neem gerust de Huisregels door voor alle ins en outs: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

Reageer