Beantwoord

TV gids in app, Sony Bravia/Android

  • 23 February 2024
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

Hallo. Na het lezen van een aantal community topics wil het me maar niet lukken om de Odido TV gids te openen. Mijn set up is simpel: kijken via de Odido applicatie op mijn Android Sony Bravia TV. Ik heb dus geen zenders geïnstalleerd op mijn TV maar kijk via de app. Ik kan wel een rechterbalk met zender informatie genereren. Ik zie echter niet de grijze beeldvullende horizontale zenderlijst die, chronologisch per tijdvak, wel zichtbaar is zodra je gebruik maakt van de media-box. Deze heb ik bij dit toestel niet in gebruik, maar kijk via de Odido app. Ik gebruik dan ook de AB van mijn Sony Bravia TV met guide, action menu, apps, home,TV, back als commandos’ in een rondje gegroepeerd. Iemand een idee? Dank voor de hulp.

 

icon

Beste antwoord door Druibensuiker 24 February 2024, 12:11

Bekijk origineel

1 reactie

Ik ben er per toeval achtergekomen hoe de gids te openen bij gebruikmaking van de Odido TV app. Nogmaals, SONY Bravia icm de bijbehorende rc. Wanneer je naar een zender kijkt de volgende stappen:

  • druk op de centrale knop in het groepje Guide, Action menu, Apps, Home, TV, Back. In dat groepje zit ook de ring links/rechts, omhoog/omlaag
  • nu komt er een grote pauze knop in beeld en links bovenin een pijl die naar links wijst (mogelijk een tweede keer doen omdat je met deze knop ook terug kan naar het begin van het pgm)
  • nadat je deze hebt aangeklikt komt een pagina in beeld met het commando: direct naar
  • daaronder staat het vakje “favoriete zenders”, wanneer je deze aanklikt kom je in de TV gids die ik bedoelde

Zeer omslachtig van Odido icm een TV als de mijne: SONY Bravia KD-55XG8096. Is dat niet via een firmware update onder het knopje Guide te huisvesten? Graag antwoord uit de support hoek van Odido.

 

Reageer