TV hapert, soms een minuut OK en dan weer stil voor 10s. Ik heb de checklist in het forum bekeken en volgens mij gaat het fout bij de downloadsnelheid van de lijn naar ons huis: ik meet via internettesten 9 Mbit terwijl er minimaal 12 nodig is voor een goed TV signaal. Verder zit er niets tussen, directe kabel van modem naar TV, zowel LAN 3 als 4 geprobeerd.
Bij aanschaf was 14 Mbit aangegeven, dus nu zit de snelheid onder het beloofde. Net de klantenservice aan de lijn gehad waar 1e lijns support heel behulpzaam hun troubleshooting guide doorploegt (zonder enige kennis van zaken, maar 1e lijns is dan ook bedoeld voor de ('Oh ja, vergeten de stekker erin te doen'), terwijl ik al uitgesloten heb dat het kabelissues etc. zijn (ooit in de IT gewerkt). Nu is het doorgezet naar 2e lijns support, maar responstijd kan 5 (!) werkdagen zijn.
Hoe kan dit probleem sneller opgelost worden? Mijn vrouw is net thuis na een pittige operatie en een week geen TV is niet acceptabel nu...
Beste antwoord door Sander
Bekijk origineel