Beantwoord

TV kwaliteit

  • 26 April 2021
  • 5 reacties
  • 189 Bekeken

Goedemiddag,

 

ik twijfel erg om over te stappen naar tmobile. Ik geloof wel dar het internet van goede kwaliteit is op glasvezel maar hoe is de TV kwaliteit? Ervaren jullie vaak problemen? 
 

Ik zag tevens ook dat niet alle zenders konden worden opgenomen (ziggo sport o.a.). Dit vind ik wel groot nadeel. Komt hier nog verandering in?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 April 2021, 17:03

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sjorscremers, vanuit de luie stoel van een moderator is het voor mij makkelijk praten, maar laten we heel eerlijk zijn, daar heb jij het meeste aan en daar zijn we ook voor op de Community: er spelen hier en daar problemen op TV-gebied. Soms pakt de resolutie op de TV Box het niet goed over waardoor deze op sporadische momenten terugvalt naar 576p in plaats van 1080i. Dat wil niet zeggen dat dit een grootschalig probleem is overigens, dat was het tot vorig jaar september/oktober wel en daar hebben onze specialisten een oplossing voor gevonden. Echter, houdt dit probleem in enkele gevallen nog aan. Ook voor die gevallen zijn we nu workarounds aan het bedenken zodat iedereen met plezier en vooral zonder wazigheid TV kan kijken via ons nieuwe platform T-Mobile TV.

Een ander belangrijk punt om rekening mee te houden, is het feit dat onze aangeleverde TV-stream ongeveer 18 tot 28 seconden vertraagd is. Dit is voornamelijk merkbaar bij live sport zoals voetbal én bij andere live programma's. Ons TV team heeft dit in onderzoek en is al goed op weg naar een potentiële aanpassing, maar omdat het in principe “working as intended” is, vergt dit meer onderzoekspogingen en tijd. 

Verder dan dat biedt T-Mobile TV onwijs veel opties om je eigen ervaring te personaliseren en optimaliseren! Ik gebruik nu sinds juli 2020 ook dit platform en ben over het algemeen enorm content met TV wanneer het goed werkt. Zelf heb ik nog geen problemen ervaren, maar dat wil niet zeggen dat die er niet zijn. Daarom bied ik je een zo transparant mogelijk antwoord zodat je voor jezelf kunt beslissen of je de overstap wilt maken.

Alles samenvattend: de vertraging is absoluut niet prettig, maar daar wordt aan gewerkt. Ik merk zelf minder problemen op TV-gebied dan toen ik bij een concurrent zat, maar dat moet je met een korreltje zout nemen want dat weegt natuurlijk niet op tegen de opstartproblemen die we vooral vorig jaar hadden. Het niet kunnen opnemen van de Ziggo zenders is natuurlijk jammer, maar wellicht dat je dit kunt compenseren met Terug Kijken. Ik weet oprecht niet of hier verandering in komt, Ziggo behoudt graag de rechten om hun zenders te kunnen opnemen via de Cloud. 

Als ik nog andere vragen kan beantwoorden, let me know! Veel succes met de keuze en probeer je ook vooral te focussen op wat wel kan, in plaats van wat niet kan - if that makes sense! 😊

Hoi @Jason ,

 

En het internet? Is dat verder stabiel? Ik zie dat maximaal nu 100mbit/s is? Neem aan dat dit op den duur ook hoger gaat worden?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sjorscremers, met Internet hebben we doorgaans geen problemen. Het komt af en toe voor dat er een netwerkissue is of de verbinding er lokaal kortstondig mee ophoudt, maar in de meeste gevallen wordt dit relatief snel opgelost. Verder is de glasvezelverbinding op ODF (ons eigen netwerk) uitstekend en merk ik zelden problemen. We hebben een tijdje een lage uploadsnelheid waargenomen in sommige steden, maar dat is ook alweer verholpen.

Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode en huisnummer, alsjeblieft? Dan controleer ik of ODF binnenkort mogelijk is op jouw adres, of dat we enkel nog DSL aanbieden de komende tijd.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @sjorscremers, bedankt voor je gegevens in het privébericht!

Er is momenteel inderdaad alleen nog WBA beschikbaar, sorry voor het mindere nieuws! Mocht dit in de nabije toekomst veranderen, laat het me weten. Dan geleid ik de switch naar ODF in goede banen voor je!

Reputatie 7
Badge +1

Als klant van eerst Vodafone thuis later T-Mobile thuis kan ik vanuit mijn ervaring alleen maar zeggen tevreden te zijn met de diensten welke ik afneem, het betreft dan 100mb over glas en WBA gebied, voor de tv streams zit ik de hemel zij bedankt gelukkig nog op het interactieve platform zeg maar het voormalige platform.

Over de streams ben ik tevreden ze voldoen meer dan voldoende aan wat ik persoonlijk acceptabel vind, uiteraard waren de streams die ik in het begin kreeg via Glashart media net wat beter, eerlijk is eerlijk.

Het internet heeft altijd perfect gewerkt zo goed als nooit een storing feitelijk alleen als er een grote landelijke storing was.

In mijn  beleving word er vaak een belangrijk aspect vergeten als we kijken naar de vele kinderziektes waarmee het nieuwe platform heeft gekampt en gedeeltelijk nog kampt, het personeel van een provider welke maakt niet uit krijgt van de top van het bedrijf het verzoek om een nieuw platform te ontwikkelen, probleem is dat de top totaal geen verstand er van heeft en zelfs niet verder komt dan hooguit de tv aan of uit te zetten.

Reageer