Beantwoord

tv miet synchroon met geluid via tv en Soundbar

  • 8 November 2023
  • 15 reacties
  • 146 Bekeken

Beste

 

Sinds 3 maanden, lid geworden van Odido, enorm spijt van de waardeloze kwaliteit.

 

Tv en geluid via tv zelf of soundbar, loopt niet synchroon. Dit begint op elke zender, elke uur van de dag. Na 30 tot 45 minuten begint, dit gedonder altijd. Na het uit en aanzetten van de tv, soundbar, odido app of tv box. Ook de vaak genoemde nutteloze powerflip, of reset van alles, opnieuw installeren van de app.

Totaal geen verbetering!

 

 Eerstdaags contact maat laten beëindigen, vanwege waardeloze kwaliteit van Odido.

Leest overal, dat ze ermee mee bezig zijn. Volgens mijn zijn ze overal mee bezig, behalve met dit, en andere problemen op te lossen. 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 9 November 2023, 15:19

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Mavisim, goed dat je dit laat weten. Ik help je graag verder! Lees ik het goed en ervaar je dit niet alleen via je externe soundbar, maar ook rechtstreeks via de TV Box zonder soundbar? Dit is belangrijk om te checken en zo de soundbar uit te sluiten. Top dat je verder al meerdere dingen hebt getest. Wil je ook eens het geluid van Dolby Digital naar Stereo veranderen? Dit doe je als volgt: Account > Instellingen > Audio. Check ook of de TV Box wel rechtstreeks met het modem is verbonden. Is het hierna verholpen? Zo niet, dan wil ik je vragen om jouw klantnummer in je Community profiel te zetten, deze bestaat uit drie letters en vijf cijfers. Zo kan ik je abonnement en je verbinding bekijken. Laat het mij weten als dit is gedaan!

Zowel via de TV en TV box en de odido app 

 

Werkt dit voor geen meter, zowel in de box als op de app, staat standaard "stereo", en de box is rechtstreeks verbonden.

Reputatie 7
Badge +1

Wat ook van belang is en dat schrijft u er helaas niet bij, of de soundbar via een HDMI kabel is verbonden met de HDMI-ARC op de tv en vervolgens op de HDMI-ARC op de soundbar, vaak is dat de beste methode.

Als het goed is schakelt dan de soundbar automatisch in en uit als de tv word aan of uitgezet, volgens mij moet de soundbar dan synchroon lopen met het geluid van de tv, als ik het bij het goede eind heb.

Beide aangesloten op HDMI-ARC, met een goede en snelle HDMI kabel.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mavisim, werkt de soundbar wel goed met andere apps op je televisie? 

Jawel, bij Videoland , Discovery+ enz, werkt het wel.

Alleen met de waardeloze tv box en app van Odido niet, wil zeggen na een minuut of 15 is het ineens klaar. 

Moet niet lang duren, anders is er contractbreuk vandaag Odido kant, wegens schandalige kwaliteit.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Mavisim, goed om te weten! Ik wil dit graag laten onderzoeken door de technische dienst. Hier heb ik wel wat informatie voor nodig:

-Welke afstandsbediening gebruik je?

-Wat is het merk van de tv?

-Welk type tv heb je? (bijv UHD50WLK, dit kun je achterop de TV vinden)

-Wat is het besturingssysteem (OS) van de tv? Dit is te vinden bij de instellingen van de tv (Let op: dus niet de app)

-Wat is de software versie?

-Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)

-Bij welke zenders doet het probleem zich voor?

-Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?

-Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV Box)

Alvast bedankt voor je moeite! 😊 Groetjes, Ishana

R52DES_T301Fv.03.33

 

Philips 43PUS58508/12

 

ANDROID12

 

TPM231EW_R.001.OO2.162.022

 

192.168.1.82

 

Nogmaals bij alle zenders, elke minuut van de dag.

Na herstarten, of verzetten van geluid/soundbar, begint dit gezeik na ongeveer 15 minuten!

 

Zowel via de app, TV BOX en Chromecast!

 

Blijkbaar is dit probleem al maanden/jaren bekend bij jullie, maar boven jullie die niet belangrijk om op te lossen. Een blijf de schuld maar bij andere in de schoenen schuiven.

Als die niet binnen een paar dagen is opgelost, zal ik noodgedwongen mijn contract moeten opzeggen, wegens contractuele contractbreuk doordat jullie zeg slecht kwaliteit leveren.

 

alle nutteloze "oplossingen" door jullie gesuggereerd, heb ik gegaan(zie eerdere antwoorden), nieuwe ultra HDMI kabel, helpt ook niet.

Zo klaar mee, met deze belabberde kwaliteit en service. Eerdaags tijd voor compensatie wegens het niet kunnen leveren, wat jullie beloven.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mavisim, ik heb nog één vraag voor dat ik het door kan zetten naar onze techneuten. Als je de soundbar loskoppelt, loopt het geluid dan wel synchroon?

Meestal wel.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mavisim, ik heb het voor je doorgezet naar onze techneuten. Ik ben wel bang dat ze gaan zeggen dat het aan de soundbar ligt. We wachten het antwoord af! 

Tja, is het makkelijkste, toch raar dat ik er bij KPN nooit last van heb gehad! Zal uiteraard wel niet aan jullie liggen, ook als de eerste 15 to 45 minuten alles goed gaat, maar dan ineens, is er na een hapering vanuit jullie, alles niet synchroom. Na herstarten of veranderen van het geluid, op de tv, gaat het wederom fout, na zoveel tijd.

 

Maar als jij nou al zegt, dat jullie zo genaamde technische dienst, het nou al gaat gooien, dat het probleem natuurlijk en vanzelfsprekend, aan mij ligt. En nooit want dat kan toch niet, aan jullie!!

Nou dan is er dus een groot probleem, en zal er vanuit jullie, toch iets gedaan moeten worden.

Een wel snel ook.

 

Waardeloze kwaliteit, dienst en service(tot nu toe)

En al meer bekend?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mavisim, zojuist bericht gehad van onze techneuten. Jammer genoeg is het zoals ik dacht: Dit is externe apparatuur, wij geven hier geen support op. Excuses voor het ongemak! 

Uiteraard, de welbekende smoes.

Belachelijke kwaliteit, service en support.

Kwaliteit beloven,die niet geleverd kan worden!

Omdat dit gezeik begint, na een x aantal minuten, na een haperingen vanuit Odido. Maar uiteraard ligt het niet aan jullie, terwijl er vele zijn dit gezeik!!

 

 

Waardeloze fantasten,ga contact zoeken om het contract te beëindigen, wegens het niet nakomen van gelogen niet te leveren "kwaliteit".

 

 

Reageer