Beantwoord

[TV] Unifi UDR - Amino 610

  • 27 December 2022
  • 10 reacties
  • 226 Bekeken

Goedemiddag, 

Bij mijn schoonvader hebben we nu 1 Normale TV (Entone Kaimai 500) box werkend achter een Unifi Dream Router. Dit is gedaan op basis van het nieuwe TV platform. We hadden nog een box met een Harddisk Recorder en deze zou niet meer werken, dus hebben we een nieuwe TV box gekregen, de Amino 610. 

Nu gaat alles goed en krijgt deze ook beeld met het “Roze” opstartscherm. Het laatste wat we zien is “Verbinding maken met server” → App: 14.8.97.1_build1-evt-vas—tvxagv, dit scherm verdwijnt na een paar seconden. Daarna zien we twee seconden een beeld met Ruis en daarna gaat het scherm op zwart. 

Om te controleren of alles goed ging, hebben we ook nog een factory reset uitgevoerd en daar zien we ook dat de nieuwe versie goed geïnstalleerd wordt. Daarna gaat de box weer opstarten en zie we de zelfde dingen. 

Er is geen beeld en we zien ook geen o.i.d. 

Is er iets aan de Unifi kant dat we nog moeten instellen? 

icon

Beste antwoord door TMTV 28 December 2022, 16:39

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Daandamhuis,

Welkom op de Community!

Weet je zeker dat je al bent overgezet naar het nieuwe platform? De Entone Kamai werkt daar namelijk niet op en had dan al omgeruild moeten zijn. Welke van deze menu's krijg je daarop te zien?

Op de Amino 610 staat wel de juiste versie voor het nieuwe platform. Vreemd dat hij dan geen verbinding kan maken. Heb je glasvezel of DSL?

Hoi, 

We hebben glasvezel inderdaad. De “oude” boxjes werkte wel meteen nadat we onze eigen modem hadden geplaatst.

Reputatie 7
Badge +6

@Daandamhuis Werkt het wel als je tijdelijk de TM-router gebruikt? Als dat werkt, moeten we het bij de UDR zoeken. Werkt dat niet, dan staat er bij TM wellicht iets verkeerd en zal een moderator dat voor je op kunnen lossen.

Hoi @TMTV

Dank voor het wachten. Helaas werkt dit niet, ik heb tijdelijk de Zyxel T-50 terug gezet ipv de Unifi Dream Router en nog steeds geen resultaat. Een kleine correctie op mijn start post, het zijn dus de Entone Amulet 515 die al wel werken op het nieuwe TV platform via de UDR.

Wat ik dus nogmaals heb gedaan,

  1. Modem Uit / Boxje Uit / Modem Aan / Boxje Aan
  2. TV-Box Reset 
  3. Ander schermen (4K / 1080p)

Zelfde resultaat, na het opstarten van de box → Geen beeld. Alleen zwart. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Daandamhuis

Ik wilde een blik werpen op je STB’s. Helaas zijn deze momenteel niet aansloten. 

Kan je het Zyxel modem en beide STB’s voor mij aasluiten. 

Hi @Sven-TMT ,

 

Ik heb nu de Amulet en de nieuwe box aangesloten achter de Zyxel. De Amulet geeft wel TV, de Amino geeft na het opstarten zwart beeld. Voor de zekerheid ook weer een harde reset gedaan.

Reputatie 7

Hi @Daandamhuis, heel erg bedankt voor de moeite! Ik ben meteen een kijkje gaan nemen, maar ik zie de TV Boxen en het Zyxel modem (nog) niet terug. Heb je die toevallig weer eraf gehaald van het weekend? Als je hier straks een seintje kunt geven wanneer je dit weer hebt aangesloten, dan kunnen @Sven-TMT en ik met jou meekijken. 

Reputatie 7

Hi @Daandamhuis, woops - het betreft natuurlijk de verbinding van jouw schoonvader! Kun je mij in een privébericht (door op mijn naam te klikken) voorzien van zijn postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van zijn rekeningnummer? Dan kunnen we verder aan de slag. Merci! 🍀

Reputatie 7

Hi @Daandamhuis, zojuist heb ik het ook al even in een privébericht aan je laten weten! Van mijn collega krijg ik de vraag door of je ook het serienummer van de Amino Aria 610 TV Box met ons delen? Die bevindt zich op de sticker op de TV Box. Wellicht dat jouw schoonvader hier een foto van kan maken en het naar jou door kan zetten en dat jij die hier vervolgens via een WeTransfer-link kunt delen? Dan kan ik die informatie weer doorzetten naar mijn collega. 

Reputatie 7

Hi @Daandamhuis, goed nieuws! Mijn collega heeft het mysterie ontrafeld, yay. Er is zojuist een aanpassing verricht achter de schermen om dit issue te bestrijden. Nu enkel nog de vraag aan jou en/of je schoonvader om de Amino TV Box opnieuw een factory reset te geven. Dit doe je als volgt:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Kun je aangeven of jullie hierna weer beeld hebben? 🤞

Reageer