Beantwoord

update tv box

  • 10 October 2020
  • 4 reacties
  • 341 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Na eerst een foutmelding Na de update te krijgen doet de tv het nu. Maar reageert nauwelijks op afstandsbediening, moet m elke keer opnieuw opstarten en als ik naar tv gids ga, stopt het geluid. Echt héél vervelend! Ook terugkijken werkt niet en het beeld gaat vaak op zwart, mét geluid. Iemand tips? Begin mij behoorlijk te irriteren.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 October 2020, 13:33

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Lsmb,

Heb je al een reset van het modem gedaan?

Juiste volgorde:

Utp kabel van tv box loshalen

Stroom van tv box afhalen

Moderator edit: Haal het modem voor twintig seconden van de stroom af (We adviseren om geen fabrieksreset meer uit te voeren. Alleen het modem van de stroom halen is voldoende)

Als modem is opgestart tv box weer op de stroom zetten

Wacht op foutmelding dat ethernetkabel niet is aangesloten

Utp kabel weer in tv box doen

Tv box moet nu weer opstarten en normaal functioneren.

Mvg. Marcel

Zodra ik thuis ben, ga ik dat proberen. Alvast bedankt

Helpt helaas niet. Begin er echt zat van te worden ook. Klantenservice niet te bereiken ook

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lsmb, het is zeker niet de bedoeling dat de TV Box wegvalt qua geluid wanneer je naar de TV gids gaat, sorry dat het nog niet opgelost is. Waarschijnlijk zijn de meeste stappen al doorlopen, maar om een exact beeld van de problemen te krijgen heb ik onderstaand stappenplan neergezet:

1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor twintig seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet én TV, volg dan deze stappen

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier. 

Wat betreft de afstandsbediening: je kunt deze proberen opnieuw te koppelen met de TV door de volgende stappen op onze website te doorlopen:

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

Mocht het nog steeds niet lukken, laat het me dan alsjeblieft weten. Ik probeer dan zo snel mogelijk weer te helpen!

Reageer