vastlopen beeld via de tv box


Al vanaf dag 1 ,kpn glas tv box met eigen draadje naar de modem, steeds vastlopen beeld soms kortdurend, soms tot opnieuw opstarten. Ben er beetje klaar mee. Diverse contacten gehad via hier en telefoon. Alles getest opnieuw ingesteld gestart, andere apparaten en de tv zelf via hetzelfde draadje geen problemen, tv box er aan een het is weer hetzelfde. Voor de duidelijkheid, tv box heeft eigen draadje naar modem, zit niets tussen een geen andere apparaten op dezelfde lijn. Als andere streaming diensten op welk apparaat dan ook stukken uitstekend, volle bak snelheid bijzonder stabiel ook nog. Dus ik geef de bekende pijp aan Maarten, iemand nog een idee?? Anders zit ik de rotzooi terug, dit is alleen slecht voor je bloeddruk.

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @Brulboei, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je nog een Amino in bezit hebt. Zal ik deze omruilen voor de nieuwe Mediabox? Er zijn op dit moment wat issue's met de Mediabox, in dit topic lees je er alles over: 

Zal ik hem omruilen voor de Mediabox? Ik ga er vanuit dat dit een hele boel zal oplossen voor je! 

Bekijk origineel

14 reacties

Nou verrassend, had geen idee dat er twee modellen zijn, mijn dank ik wacht het af, en fijne dag gewenst

 

Groet

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Brulboei, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je nog een Amino in bezit hebt. Zal ik deze omruilen voor de nieuwe Mediabox? Er zijn op dit moment wat issue's met de Mediabox, in dit topic lees je er alles over: 

Zal ik hem omruilen voor de Mediabox? Ik ga er vanuit dat dit een hele boel zal oplossen voor je! 

Eh ok wist niet dat er een ander apparaat was, maar als dat probleem oplost graag

Goed tv box omgeruild voor media box, geen vastlopend beeld meer, verademing.

Grundig tv helaas weer niet te bedienen met de afstandbediening, en heb audio uit op de box dus pielen via tv, gemiste kans.

Na een hoop stoeien blijft er een probleem over. Netflix heeft geen geluid, sterker nog Netflix zet audio van de box geheel uit. Als je terug gaat naar tv kijken geen audio, alleen weer terug te krijgen door de box uit een aan te zetten. Andere streaming diensten, Disney deezer etc geen problemen. Alle instellingen aan een uit gehad, zowel op de box als de tv, beiden Android apparaten, geen verschil. Kijken via app op gsm,tablet of tv geen problemen. Maar dan moeten er weer drie afstand bedieningen op tafel.

Tevens na wisselen tv zender via Gids is geluid stuk lager, dit is te verhelpen door even zender te wisselen via de+en-knopjes

Ook vreemd is dat na een uur of 4 de tv vraagt een knoop in te drukken omdat anders toestel uit gaat, dat niet via ab van de tv, gaan dit programma Gids op, die weer weg drukken met ab van de box. Tv ook een Android van Grundig, in beiden bediening via hdmi, screensavers en alles wat met milieu en zuinig te maken heeft uit gezet, geen verschil.

Iemand bekend met dit fenomeen, en iemand een oplossing misschien?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Brulboei, wat super om te zien dat het beeld nu niet meer vastloopt! Ik kijk graag met je mee om het probleem met het geluid op te lossen. Begrijp ik het goed dat je externe audioapparatuur gebruikt in combinatie met de Mediabox? Ik ben in dat geval namelijk benieuwd of het geluid met Netflix wel werkt als deze losgekoppeld staat, of dat het probleem dan nog stees voorkomt.

Het probleem met dat de volume van het geluid wisselt is bij ons bekend en is momenteel bij ons in onderzoek. We houden je hiervan op de hoogte in dit topic

Wat de standby functie betreft, dit kan je aanpassen in de instellingen van de Mediabox! Als je naar je profiel gaat en vervolgens kiest voor “Dit apparaat” dan kan je hier de standby tijd aanpassen of zelfs helemaal uitzetten. Laat je het me weten als dit gelukt is? 

 

Stand by staat zowel op box als op tv op nooit de meest vervuilende combi staat hier.

Geluid valt weg op alles, tv en set via tv, als je dan terug schakeld om tv te kijken is er geen geluid, nergens op ook niet als je schakeld, zoals het tv kijken probleem. Kastje moet echt uit en weer aan. Andere streamingapps hebben dat niet.

Zojuist poging gedaan, alles terug naar fabriek stand, alles opnieuw opgestart, geupdated, geïnstalleerd en ingelogd, ook de glas modem, media box via kabel aangesloten en getest………. Geen verschil helaas. Alleen de eerste maal scherm Netflix wel geluid, totdat je inlogt en iets aanklikt, weg. Vervolgens zoals hierboven.

 

Groet

Vincent

Nog een vraagje, over welke termijn hebben we het?? Nog geen mail ontvangen, en nu net na een operatie zit ik bijna de hele dag voor het scherm

 

Met vriendelijke groet

Vincent

Reputatie 6
Badge +2

@Brulboei Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! 

Begrijp ik het goed dat je de Mediabox aan jouw Grundig (Android Smart TV) hebt gekoppeld, zonder externe apparatuur voor het geluid?

Wil je eens het volgende proberen?

Ga naar Instellingen > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling .> ‘Sta toe dat de TV Box het volume van de tv of het audioapparaat regelt’ staat deze aangevinkt? Zo niet, wil je dit dan alsnog doen? 

Ik weet zeker dat het dan moet lukken! 😀

Nope staat aan want tv kan niet gevonden worden, dus volume regel ik via de box, tv volume vast op 20, aangesloten via hdmi, alles werkt totdat Netflix is gebruikt, die het zelf ook niet doet

Reputatie 6
Badge +2

@Brulboei Dus het geluid werkt verder wel, behalve op Netflix?

Wil je het volgende proberen? Instellingen > App voorkeuren > Alle apps bekijken > Netflix > Gedwongen stoppen. Wil je vervolgens de app weer opstarten, werkt het nu wel?

Nope, geluid bij Netflix en de rest op de box blijven weg totdat de box uit en aan is geweest, zowel tv als radio

Reputatie 6
Badge +2

@Brulboei Ik weet zeker dat de nieuwe Mediabox deze problemen zal oplossen, ik heb er dan ook meteen één voor je besteld! 😀

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en instructies om de oude TV Box terug te sturen. Ik wens je alvast veel kijkplezier, geniet er van! 

Reputatie 6
Badge +2

@Brulboei Jeetje, dan snap ik dat je graag geniet van een beetje TV. Ik ben gelijk voor je gaan kijken! 

Op de één of andere manier is de order niet goed doorgelopen. Ik heb dit meteen in orde gemaakt, je ontvangt later vandaag de e-mail. 

Misschien kun je als tijdelijke oplossing TV Kijken via Odido Online TV? In dit topic lees je hier meer over: Geniet van Odido Online TV! | Odido community

Ik wens je veel beterschap, hopelijk knap je snel weer op! 💛

App werkt prima op gsm, tablet en laptop maar niet op de Android tv, blijft zeuren om gamepad?? Niet te installeren, maar ik wacht het af, Dank voor de moeite weer

 

Groet

Vincent

Reageer