waardeloos "nieuwe" TV box

  • 25 December 2023
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Anderhalve maand geleden contact gehad dat mijn oude tv box iedere ochtend gereset moest worden om beeld te krijgen. Bleek een verouderde box te zijn en er werd geregeld dat ik het nieuwste model zou krijgen.

Blij met de vernieuwing wachtte ik af. Eenmaal aangesloten bleek er meer ergenis naar voren te komen dan dat ik met de oude had. Ook de afstandsbediening werkt maar halve bak. Ook het geluid klopt niet met de uitzending en is niet te regelen met de instellingen die aangegeven worden.

Iedere ochtend meerdere keren aan en uit schakelen omdat ie geen "bronnen" kan vinden, terwijl ie rechtstreeks met de bijgeleverde hdmi kabel op de tv is aangesloten.

Eenmaal een signaal gevonden te hebben, gaat het wel weer en kan je normaal kijken 

Nu kreeg ik hem vanavond weer niet aan de praat. Na een hoop gedoe eindelijk weer beeld  Omdat de afstandsbediening halve bak werkt las ik in een topic over het loskoppelen en opnieuw koppelen van de afstandsbediening.

Eenmaal losgekoppeld begon de ellende.…

Krijg hem met geen mogelijkheid gekoppeld, dus ook geen tv.…

Simpel zeggen ze.... Gewoon de home knop en de ok knop indrukken tot het rode lampje knipperen en dichterbij houden dan 20cm..…

Nou ...kan drukken en laten knipperen tot ik een ons weegt, maar verder dan "zoeken" gaat ie niet.

Ben er inmiddels danig van gefrustreerd dat ik de hele zwik loskoppel en buiten sodemieter en het gehele odido gebeuren opzeg.…

Met T-mobile nooit geen problemen gehad, maar nu alleen maar gedoe.

Ze Zijn meer bezig met "vernieuwingen" dan met eerst eens alles normaal te laten werken...

Nu dus geen tv en vanwege de kerst dus ook geen helpdesk.…

Kom maar snel met een oplossing, want ik ben er al klaar mee…

 

 

Teresa van Odido 4 maanden geleden

@peerke23672 Je hebt helemaal gelijk, ik ben blij dat jij ons voorziet van deze feedback, dank je wel! 😀 Ik heb gelijk mijn collega aangeschoten met het verzoek om dit aan te passen, zodat onze chatbot Izzy ook de juiste oplossing biedt. 

Ik heb ook direct een nieuwe afstandsbediening voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! Houd er wel rekening mee dat wij nog werken aan een oplossing voor de issues m.b.t. de afstandsbediening. Ik adviseer je om deze niet nog een keer te resetten tot dat dit is opgelost. 

@peter-keetfm Dank je wel voor het delen van het topic, het is inderdaad handig om deze in de gaten te houden!

Bekijk origineel

3 reacties

@peerke23672 Hoi

Jammer dat de nieuwe TV box niet bevalt.

Bij mij werkt deze prima.

Het probleem met de afstandsbediening is bekend en wordt nog onderzocht.

Dat met de afstandsbediening heb ik ook gehad en een nieuwe afstandsbediening gekregen.

Zie ook dit topic.

Helaas bied dat voor nu geen oplossing.

 

Feit is wèl dat het protocol niet klopt.

Ze willen het liefst dat je alles zelf oplost via de "chatbot" of de community, maar daar gaat het mis.

De chatbot zegt duidelijk dat je bij problemen met de afstandsbediening moet ontkoppelen en opnieuw koppelen. (Terwijl ze blijkbaar al lang weten dat het een probleem geeft)

Daarna, als je al anderhalf uur aan het klooien bent en verder gaat zoeken vind je ergens in de site dat je het pertinent niet mag ontkoppelen..…

Erg fijn.…

Buiten dat is de tv box ook ruk omdat ik die een keer of 4-5 moet uit en aanzetten voordat ie de goede HDMI pakt en eindelijk beeld geeft.…

Geef dan mijn oude kastje maar terug...die hoefde ik maar 1 keer opnieuw op te starten…

Ook het casten gaat niet...wel beeld maar het geluid is erg slecht..…

Nee,....is lang geleden dat ik zo ontevreden ben geweest over een provider…

Toen was Ziggo de boosdoener.....

Reputatie 6
Badge +2

@peerke23672 Je hebt helemaal gelijk, ik ben blij dat jij ons voorziet van deze feedback, dank je wel! 😀 Ik heb gelijk mijn collega aangeschoten met het verzoek om dit aan te passen, zodat onze chatbot Izzy ook de juiste oplossing biedt. 

Ik heb ook direct een nieuwe afstandsbediening voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! Houd er wel rekening mee dat wij nog werken aan een oplossing voor de issues m.b.t. de afstandsbediening. Ik adviseer je om deze niet nog een keer te resetten tot dat dit is opgelost. 

@peter-keetfm Dank je wel voor het delen van het topic, het is inderdaad handig om deze in de gaten te houden!

Reageer