Beantwoord

Waarom vraagt mijn STB 3 keer om 'OK' na een herstart

  • 8 January 2023
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 2

Hallo Allemaal,

 

Elke dag moet ik 3 keer op ‘OK’ klikken als ik TV wil kijken.

De software van de STB vind het blijkbaar belangrijk dat de spanning onderbroken is geweest, en meld dit met: ‘de TV box is opnieuw opgestart’ ? Ik wist dat toch wel omdat de spanning er automatisch afgaat. In deze dure tijden zal dat bij veel meer mensen gebeuren lijkt me zo.

Technisch is er natuurlijk geen reden voor een harddisk loos device om hierom te vragen, sterker nog, ik denk dat als iedereen zijn STB uitzet, dit T Mobile ook kosten scheelt in de datacenters waar alle data voorbijkomt. Ook daar kan het wel weer een stukje groener.

 

Kan deze melding uit de software gesloopt worden zodat we gewoon TV kunnen kijken als we het device aanzetten? Het is echt een beetje een jaren 70 melding….

 

icon

Beste antwoord door TMTV 8 January 2023, 16:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @acfnews,

Deze melding krijg je sinds versie 7661 afgelopen week opnieuw is uitgerold op de Aria 7x tv-box. Daar is voor gekozen omdat de tv-boxen vaak 's nachts geüpdatet worden en een bijwerking daarvan was dat ze vanzelf aan gingen. Om te voorkomen dat mensen dan wakker worden van de tv is hier voor gekozen, waarschijnlijk met de aanname dat een update de enige reden is om de box opnieuw op te starten.

Hoewel zo'n box naar mijn inschatting weinig stroom gebruikt in stand-by, is het in deze tijden wel begrijpelijk om hem helemaal van de stroom te halen als hij niet gebruikt wordt. Gevolg is wel dat het dan langer duurt voor je tv kunt kijken omdat hij alle informatie opnieuw moet ophalen.

Het is met dit soort dingen lastig om iedereen tevreden te stellen. Velen zullen blij zijn dat de tv niet spontaan aan gaat, anderen vinden het vervelend om een extra knop te moeten indrukken. De enige andere mogelijkheid is om dit scherm optioneel te maken, maar of dat mogelijk is, kan ik niet inschatten.

Reputatie 7
Badge +14

In deze tijden waar alles online gaat is het onderbreken van de stroom een uitzondering.  In stand-by mode verbruikt de box echt weinig stroom, het opstarten kost veel tijd, data en nu ook even de bevestiging.  Tip; laat de box aan staan.

Reputatie 2

Het optioneel maken klinkt als de beste oplossing. Het aan laten staan van apparatuur niet.

Ik vind dit ook irritant.. Ik heb een tijdklok tussen stereo, access-point en media box zitten, en de boel gaat 's nachts om 1 uur uit, en om 17 uur weer aan als ik thuis kom uit m'n werk. Sinds die laatste update moet ik elke keer ok klikken.

Reageer