weer issues met media kastje

  • 8 December 2023
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Reputatie 2

Vandaag ineens geen netwerk, in de hoop het met een reset op te lossen zowel de modem als het media kastje gereset. Zonder resultaat. Eerst blijft hij lang op netwerk selectie hangen, en dan geeft hij de melding ‘UTP kabel verkeerde poort’. Dit is onmogelijk want er is niets veranderd! Wat gaat er toch nu weer mis? 

OpaGod 4 maanden geleden

Hallo,

Ik heb dit probleem in het verleden ook gehad en het resetten van het modem heeft het toen opgelost. Vandaar mijn voorstel. Ik heb ook weleens gehad dat de TV-box niet goed herkend werd en tijdelijk “vastliep” tijdens het opstarten. Het duurde dan minimaal 5 minuten voordat hij verder ging met initialiseren. Niet veel later ging de radio ook stotteren na ongeveer een half uur. Veranderen van kanaal was dan de enige remedie om de radio weer normaal te laten spelen. Uiteindelijk is T-Mobile gezwicht en heeft een nieuwe TV-box opgestuurd. Hierna waren de problemen verdwenen.

Welk modem en TV-box heeft U staan? Misschien is Uw TV-box ook wel defect. Het lijkt mij dat ODIDO vanaf afstand kan kijken of alles goed is? Mits ze deze post lezen natuurlijk.

Groeten,

OpaGod

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo @dianakriegroo 

Ik ben geen expert van ODIDO maar als ik het zo lees dan heeft het volgens mij niet veel te maken met het media kastje. Probeer eens het modem te resetten. Even van de stroom af en tien seconden later weer aansluiten.

Succes!

Groeten @OpaGod 

Reputatie 2

Dank, dat heb ik inmiddels 2x gedaan maar zonder succes 🥹

Hallo,

Ik heb dit probleem in het verleden ook gehad en het resetten van het modem heeft het toen opgelost. Vandaar mijn voorstel. Ik heb ook weleens gehad dat de TV-box niet goed herkend werd en tijdelijk “vastliep” tijdens het opstarten. Het duurde dan minimaal 5 minuten voordat hij verder ging met initialiseren. Niet veel later ging de radio ook stotteren na ongeveer een half uur. Veranderen van kanaal was dan de enige remedie om de radio weer normaal te laten spelen. Uiteindelijk is T-Mobile gezwicht en heeft een nieuwe TV-box opgestuurd. Hierna waren de problemen verdwenen.

Welk modem en TV-box heeft U staan? Misschien is Uw TV-box ook wel defect. Het lijkt mij dat ODIDO vanaf afstand kan kijken of alles goed is? Mits ze deze post lezen natuurlijk.

Groeten,

OpaGod

Reageer