welke tv aanschaffen

  • 1 August 2023
  • 15 reacties
  • 206 Bekeken

Ik heb altijd oude afdankertjes van tv’s gehad. Nu stap ik binnenkort over naar Tmobile en wil ik een smart tv kopen. Maar ik heb er totaal geen kijk op. Welke tv raden jullie mij aan? Ik heb niet veel wensen, behalve dat hij niet groter dan 32” kan zijn en dat hij een mooi geluid heeft voor als ik er muziek van af wil luisteren. Ik wil er ook graag mijn oude dvd-speler op kunnen aansluiten. Is er iemand die mij een beetje wegwijs wil maken? Ik verdwaal in alle info op internet. Alvast bedankt voor het meedenken!

Cristien 9 maanden geleden

Hallo @gdamhoff  Ga naar de winkels en laat je voorlichten.

Dit is echt erg persoonlijk.

 Ik heb een Smart TV Sony en een Samsung. Ik ben over beide erg tevreden.

Ik lees graag wat het is geworden.

Succes 

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @gdamhoff  Ga naar de winkels en laat je voorlichten.

Dit is echt erg persoonlijk.

 Ik heb een Smart TV Sony en een Samsung. Ik ben over beide erg tevreden.

Ik lees graag wat het is geworden.

Succes 

Dankjewel Cris. Ik weet dat het persoonlijk is, maar ik ben geen tv kijker en weet gewoon niet waar ik beginnen moet. Als ik een filmpje kijk doe ik dat op mijn Ipad, maar nu ik overstap wil ik toch maar eens een ‘echte’ tv proberen. Dankjewel voor je reactie, ik ga me verdiepen in Sony en Samsung.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb altijd oude afdankertjes van tv’s gehad. Nu stap ik binnenkort over naar Tmobile en wil ik een smart tv kopen. Maar ik heb er totaal geen kijk op. Welke tv raden jullie mij aan? Ik heb niet veel wensen, behalve dat hij niet groter dan 32” kan zijn en dat hij een mooi geluid heeft voor als ik er muziek van af wil luisteren. Ik wil er ook graag mijn oude dvd-speler op kunnen aansluiten. Is er iemand die mij een beetje wegwijs wil maken? Ik verdwaal in alle info op internet. Alvast bedankt voor het meedenken!

Is je huidige TV verder nog goed? Anders is het misschien een goedkoper idee om een Chromecast of Apple TV te kopen. Zeker als je van plan bent weinig tv te kijken. 

Dankjewel voor je reactie. De tv is nog goed, maar is een oudje en geen smart tv. Ik weet niet of ik met TMobile daar tv op kan kijken, volgens mij gaat dat nu via glasvezel gebeuren. Ik weet ook niet of ik met TMobile zonder tv aansluiting op mijn Ipad tv kan kijken. Ik heb er aan gedacht om te wachten tot de monteur de glasvezel komt aansluiten, die zou dan ook de tv installeren maar ik zou misschien met diegene kunnen overleggen waar ik rekening mee moet houden als ik een tv koop of dat ik aan de Ipad genoeg heb. Maar dan is de monteur weg, koop ik een tv en is er niemand die het ding voor mij installeert. Want ik ben echt een wandelende ramp wat tv’s betreft.

Reputatie 6
Badge +3

Als je Tv nog goed is kan je hem smart maken met een chromecast of Apple Tv. Je kan met de T-Mobile Tv Anywhere App tv kijken op je iPad. Als je nu ook alleen tv kijkt op je iPad kan je altijd uitproberen en later alsnog een nieuwe tv kopen. 

Ps. De monteur installeerd alleen je Tv Box als je die afneemt, Hij installeert niet een hele nieuwe tv. 

@gdamhoff

32 inch moet je wel even zoeken.

Ik heb deze gevonden (voorbeeld) draait op Android tv hier kun je veel apps op installeren waaronder de T-mobile TV app.

Zoals hier al aangegeven kun je het beste even naar een winkel of jou tv smart maken met bijvoorbeeld de Google Chromecast Google TV hier kun je ook apps op installeren ook de T-mobile TV app.

Wat betreft jou dvd speler dat wordt wel een punt als deze geen hdmi uitgang heeft.

Je komt haast geen tv,s meer tegen met een scart aansluiting.

Er zijn nog wel dvd spelers tekoop voor een paar tientjes met hdmi uitgang.

daardoor kunt U nog wel je dvd collectie kijken.

 

Maar je kunt beter naar de winkel een kijkje nemen.

Succes😀

 

 

Hallo allemaal, heel hartelijk dank voor het meedenken! Ik ben naar een winkel gegaan en heb er voor gekozen om de oude tv ‘smart te maken’, omdat ik toch geen echte tv kijker ben. Dat kost niet zoveel, en omdat audio wel erg belangrijk is, heb ik mijn geld nu in een nieuwe reciever met een stel supermooie speakers gestoken. Heel wat anders, maar nu ook heel erg blij! De tv kan ik ev nog aansluiten op de reciever zodat het geluid over de speakers loopt. Een verrassende oplossing dus, maar ik ben echt reuzeblij! Bedankt voor jullie adviezen, ik heb er echt wat aan gehad. Ik wist bijv ook helemaal niet dat je een oude tv smart kunt maken! Geweldige oplossing!

@gdamhoff 

Als je je tv smart wil maken is dit  een goede oplossing.

Die gebruik ik zelf ook.

Plug je in een van de hdmi poorten van je niet smart tv.

Deze is er ook in de goedkopere HD variant.

Mooi dat je een oplossing hebt gevonden.

Een receiver of soundbar is voor geluid het beste ten opzichte van de tv zelf.

 

Reputatie 7
Badge +14

@gdamhoff

Als je je tv smart wil maken is dit  een goede oplossing.

Die gebruik ik zelf ook.

Plug je in een van de hdmi poorten van je niet smart tv.

Deze is er ook in de goedkopere HD variant.

Mooi dat je een oplossing hebt gevonden.

Een receiver of soundbar is voor geluid het beste ten opzichte van de tv zelf.

 

Ik gebruik deze ook, zelfs op mijn smartTV om F1 te kijken. Geweldig ding.  En de goedkoper is net zo goed als de duurdere versie 

@CrisTien

F1 TV gebruik ik gewoon op mijn Sony bravia Android TV. (Met omwegje)

De Chromecast Google TV 4k gebruik ik op de wat oudere tv,s die niet op Android draaien.

Prachtige hdmi dongel die Chromecast Google TV.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@CrisTien

F1 TV gebruik ik gewoon op mijn Sony bravia Android TV. (Met omwegje)

De Chromecast Google TV 4k gebruik ik op de wat oudere tv,s die niet op Android draaien.

Prachtige hdmi dongel die Chromecast Google TV.

 

 

Ik Kreeg de App niet op de Smart dus een tweedehands Google erbij gekocht nu werkt het wel. 
 

 

@CrisTien 

Het klopt dat de F1 TV app niet in de playstore staan bij Philips en Sony Android tv,s.

Maar het is via een omweg wel mogelijk.

Om die app te installeren.

 

@CrisTien 

Ik kan hiervoor wel eens een eigen topic maken met het apk bestand.

Het is geheel veilig.

Ik haal namelijk het bestand van mijn Nvidia Shield tv pro af.

Deze komt direct uit de playstore van de Shield.

 

Reputatie 7
Badge +14

@peter-keetfm  ik heb het even moeten overleggen met een moderator dus sorry voor het late antwoord.

Doe maar als het klanten kan helpen scheelt een hoop geld. Zolang het geen commerciële reclame is.👍🏻

@peter-keetfm  ik heb het even moeten overleggen met een moderator dus sorry voor het late antwoord.

Doe maar als het klanten kan helpen scheelt een hoop geld. Zolang het geen commerciële reclame is.👍🏻

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.

Als ik een topic maak bepaal ik dat zelf.

Dat kan iedereen gewoon doen trouwens.

En het is een klant helpt klant forum.👍

Als ik tijd heb zal ik me er eens in gaan verdiepen.

@CrisTienzie het maar als voorbeeld dit topic

 

 

Reageer