Beantwoord

Advies nodig: 2e vaste lijn en doorschakelen, of eSIM mobiel met 2e nummer?

  • 21 July 2023
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 2

Ik ben op zoek naar advies over de beste keuze voor telefonie. Ik denk dat ik mogelijk dezelfde vraag op twee plekken zal moeten stellen, want is niet persé Mobiel, maar kan ook Vast/Thuis zijn. 

Wij hebben twee vaste nummers in gebruik: ons “oude” vaste privé nummer dat we al sinds ooit gebruiken, en een nieuwere tweede welke in gebruik is voor kantoor aan huis. We hebben ook drie mobiele (privé) nummers. 

Ik ben op zoek naar de beste optie om thuis en mobiel te combineren, waarbij naast de privé aansluitingen ook extra aansluitingen gebruikt kunnen worden voor zakelijke telefonie.

In een ideale wereld zou ik 3 vaste aansluitingen hebben, waarvan er 1 privé blijft (het oude nummer) met dect zonder doorschakeling, en 2 vaste nummers gekoppeld aan 2 mobiele. Dat, wanneer we in ons thuiskantoor zitten, we met SIP de vaste lijn op onze mobiele toestellen kunnen opnemen, en wanneer we onderweg zijn, deze doorschakelen naar dezelfde mobiele toestellen. 

Mocht dat nou niet mogelijk zijn, dan lijkt de andere optie om 2 nieuwe mobiele nummers aan te vragen (dus geen vaste extra vaste lijn meer, maar alleen het privé nummer houden) en deze dan met eSIM naast de bestaande mobiele privé nummers op hetzelfde toestel te gebruiken. 

Wat is de beste keuze?

Office Essential van T-Mobile?
2e lijn doorschakelen?
2e mobiele nummer als eSIM?

Wat zou het resultaat zijn voor een bestaande situatie, met een combinatie van T-Mobile Thuis (telefoon +2e lijn, internet, TV) en T-Mobile Mobiel (3 nummers op 1 adres, evt. 2 extra nummers)?

@ Moderators: dit bericht staat ook in T-Mobile Thuis, omdat ik niet wist waar het het beste te plaatsen. Mocht dat niet de bedoeling zijn, voeg deze dan samen. Dankje.

icon

Beste antwoord door dansmans 24 July 2023, 12:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dansmans, bedankt voor je duidelijke toelichting.

Dit is inderdaad een goede vraag en ik denk dat ik je hier ook niet mee kan helpen. Het oude vaste nummer kun je uiteraard meenemen naar ons! De rest van je vragen kun je het beste stellen aan onze zakelijke afdeling, die kunnen je hier alles over vertellen. Je kunt ons bereiken op: 0800-7112. Hopelijk kunnen zij al je vragen beantwoorden.

Reputatie 2

Hi @dansmans, bedankt voor je duidelijke toelichting.

Dit is inderdaad een goede vraag en ik denk dat ik je hier ook niet mee kan helpen. Het oude vaste nummer kun je uiteraard meenemen naar ons! De rest van je vragen kun je het beste stellen aan onze zakelijke afdeling, die kunnen je hier alles over vertellen. Je kunt ons bereiken op: 0800-7112. Hopelijk kunnen zij al je vragen beantwoorden.

 

Dankjewel, @Tommie.

Ik zal dat nummer bellen. Ben ook benieuwd of er andere mensen zijn die deze vraag eerder hebben gesteld en hoe zij dat hebben opgelost.

Als ik meer weet of een keuze heb weten te maken zal ik het hier ook melden, zodat evt. andere mensen met dezelfde vraag daar nut van kunnen hebben.

Reputatie 7
Badge +9

@dansmans dat is inderdaad handige informatie om te hebben, ook voor de andere klanten. Ik ben erg benieuwd of mijn collega's van zakelijk je een duidelijk antwoord kunnen bieden! 

Reageer