bellen met ip telefoon Grandstream GRP2604 lukt niet, oproep mislukt - geen antwoord

  • 21 October 2023
  • 11 reacties
  • 129 Bekeken

Ik heb nu al een paar maanden glasvezel via T-mobile / Odido en heb een IP telefoon gekocht de Grandstream GRP2604. Internetverbinding is oke en ik kan nog steeds met mijn oude profoon telefoon via de vaste lijn bellen.

Ik heb een SIP account / nummer via CheapConnect. Alles staat goed bij CheapConnenct is mij doorgegeven. Na het installeren van alle gegevens in de Grandstream telefoonconfiguratie, lukt het mij wel gebeld te worden maar ik niet zelf uitbellen met deze telefoon en krijg dan binnen een seconde de melding: oproep mislukt - geen antwoord

Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dit kan oplossen zodat ik ook kan bellen?

Alvast bedankt en groet,
Jaap

 

TMTV 6 maanden geleden

Hoi @Jaap Baas,

Om een probleem met je account uit te sluiten: zou je het eens kunnen proberen met een VoIP-app op je mobiele telefoon, bijvoorbeeld Bria? Als het volgens deze instructies werkt, zit het misschien in een instelling van de Grandstream. Mocht dat ook niet werken, dan zou ik contact opnemen met Cheapconnect. Wellicht staat daar iets niet goed. Ik hoor je bevindingen graag!

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jaap Baas, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil toch vragen of @TMTV hier een blik op kan werpen. Alles lijkt namelijk goed te staan als ik een lijnmeting doe. Hopelijk kan @TMTV je hiermee helpen!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jaap Baas,

Om een probleem met je account uit te sluiten: zou je het eens kunnen proberen met een VoIP-app op je mobiele telefoon, bijvoorbeeld Bria? Als het volgens deze instructies werkt, zit het misschien in een instelling van de Grandstream. Mocht dat ook niet werken, dan zou ik contact opnemen met Cheapconnect. Wellicht staat daar iets niet goed. Ik hoor je bevindingen graag!

Hoi @Jaap Baas,

Om een probleem met je account uit te sluiten: zou je het eens kunnen proberen met een VoIP-app op je mobiele telefoon, bijvoorbeeld Bria? Als het volgens deze instructies werkt, zit het misschien in een instelling van de Grandstream. Mocht dat ook niet werken, dan zou ik contact opnemen met Cheapconnect. Wellicht staat daar iets niet goed. Ik hoor je bevindingen graag!

Dank je wel. Ik ga het zsm uitproberen met mijn mobile telefoon n laat het weten.

 

ik heb vanmiddag de app Mizudroid op mijn mobile telefoon geinstallaeerd en geconfigureerd met de Cheapconnect instellingen. Ik kan via mijn mobiel er mee bellen en gebeld worden; zo te zien staan de instellingen bij Cheapconnect wel goed, maar is er iets anders aan de hand waardoor ik niet kan bellen met mijn IP telefoon.
Hopelijk is hier een oplossing voor.
Alvast mijn dank!
Jaap

Reputatie 7
Badge +6

@Jaap Baas Met Cheapconnect heb ik zelf geen ervaring, maar ik denk graag mee. Zou je wat screenshots van je instellingen kunnen plaatsen (met persoonlijke gegevens onleesbaar gemaakt)? Zo kan ik, of iemand anders, makkelijker zien of er iets verkeerd staat.

Fijn, bedankt. komt er zsm aan.

@TMTV Hierbij alvast de instellingen van mijn SIP account:
https://my.hidrive.com/lnk/01Sz1i6A

Groeten Jaap

Bijgaand de Phone settings:
https://my.hidrive.com/lnk/3XyzVAXg

Groet, Jaap

 

Ik kan nog steeds niet bellen met mijn VOIP telefoon, maar wel gebeld worden.
Zou ik een andere poort moeten gebruiken? Maar welke dan?

Nu staat bij RTP port 5060 en bij Local RTP port range 200
Of moet ik ergens anders kijken?

Reputatie 7
Badge +9

@TMTV zou jij hier je licht nog op willen schijnen? Many thanks!

Reputatie 7
Badge +5

Ik kan nog steeds niet bellen met mijn VOIP telefoon, maar wel gebeld worden.
Zou ik een andere poort moeten gebruiken? Maar welke dan?

Nu staat bij RTP port 5060 en bij Local RTP port range 200
Of moet ik ergens anders kijken?

Proberen kan altijd, alternatieve poorten vlgs een CC forumpost van 2013

5066
5068
5070
5072
5074
5076
5078
5080

Mijn Gigaset N300A-IP met poort 5060 voor uitgaand werkt.
Staat wel een optie bij de instellingen van STUN server die uitgeschakeld is.

Bij de NAT optie in de Zyxel router staan ook wat opties als SIP ALG / RTSP - ALG. Deze staan in mijn router allemaal aan. Misschien daar eens de instelling van omzetten? 1 voor 1 natuurlijk om het spoor niet kwijt te raken.

Reageer