Geen telefoon verbinding.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Sinds een tijdje overgestapt naar Glasvezel van T-mobile.

Helaas sinds dien geen telefonie meer, bij het bellen naar de vaste lijn krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is.

ik heb via de klantenservice een melding laten maken, ze verwezen me ook hierheen.

Het blijkt een veel voorkomend probleem te zijn maar kan nog geen oplossing vinden voor mijzelf.

één van de vragen van de expert was in deze community heeft u een Panasonic.

mijn antwoord is daarop Ja.

 

Graag hoor ik of er een oplossing is.

 

Groeten: 

E.Boer.

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @E.Boer 

Heb je ook de andere PHONE poort achter de Zyxel geprobeerd en brand het VoIP lampje op de Zyxel of niet?

Verder kun je ook in je T-Mobile thuis account onder abonnementen kijken of vast bellen actief is, indien je nummerbehoud had aangevraagd kijk dan eens bij meer > vast bellen wat daar staat.

Ik heb beide poorten geprobeerd, mijn vaste nummer staat in mijn abonnement overzicht.

Reputatie 7
Badge +15

@E.Boer 

En het VoIP lampje brandt? Kan je dan de telefoon zelf eens van een reset voorzien?

Als je daarmee het telefoonsymbool bedoelt, nee die brand niet helaas. Meerdere keren gereset etc. Zowel modem als telefoon.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @E.Boer, ik heb een kleine aanpassing verricht op het modem en de uitgaande verbinding. Kun jij de vaste telefoon uit de VoIP-poort halen en dan opnieuw aansluiten op VoIP-1?

Dit heeft helaas niks geholpen.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @E.Boer, we moeten dan op dit moment echt de technische dienst afwachten. Er zal zo snel mogelijk een oplossing komen! Groetjes, Ishana

Ik weet niet wat er veranderd is, maar sinds gisteren heb ik weer een vaste lijn.

Reputatie 7
Badge +4

Super, dat is uitstekend nieuws @E.Boer! In dat geval zijn onze handelingen achter de schermen goed doorgekomen. Ik wens je nog heel veel plezier toe met de telefoonverbinding! 😃

T-Mobile internet met telefoon sinds maart 2023. Ik ben in het bezit van een Fritz!box 7530AX en de Gigaset N300A IP dec telefoon centrale. Nog steed is het niet mogelijk om mijn gigaset aangemeld te krijgen, met de Fritz!box kan ik wel de internet verbinding opbouwen, maar geen telefoon verbinding krijgen. Melding komt: dit nummer is niet in gebruik. Ik kan het sip wachtwoord wijzigen zovaak ik wil, maar dit heeft geen enkel resultaat, nog bij de Fritz!box nog bij de Gigaset. Klacht nu ongeveer 5 keer gemeld via de telefoon bij T-Mobile, tot nu toe geen enkel resultaat. Blijkbaar doet T-Mobile niet watzij aangeven te zullen doen, dus is het contractbreuk. Ondanks dat zij aangeven dat de telefoonverbinding werkt. Wat werkt er? Met de analoge poort op de router van T-Mobie heb ik een telefoon lijn, en daar houdt het mee op. Ik kom hier niet verder mee, ik eb het verzoek  ingedient kostloos het contract te stoppen, echter daar doet T-Mobile ook al weer erg meoilijk over. Wat kan ik nog doen? a, om te stoppen of om het goed werkend te krijgen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BruVin, bedankt voor het delen van je verhaal.

Wij kunnen geen garantie bieden op eigen apparatuur. De telefoon werkt wel op ons eigen modem, het ligt dus aan je eigen apparatuur. Wij kunnen eigen apparatuur niet troubleshooten en bieden hierop geen garantie dat het zal gaan werken. Dit is daarom ook geen reden om het contract kosteloos op te zeggen. Mijn advies, sluit ons eigen apparatuur aan want daar werkt het wel mee. Je kan natuurlijk altijd met de fabrikant van je eigen apparatuur contact opnemen om te kijken of zij hier iets aan kunnen doen. 

Reageer