Geen vaste lijn meer

  • 26 April 2023
  • 8 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 2

Vanmorgen overgestapt naar glasvezel. Nu blijkt mijn vast lijn niet meer te werken. Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frodo2004 

Ben je overgestapt vanaf een andere provider of koper naar glasvezel bij T-Mobile?

Is de monteur langsgeweest om de mediaconverter en router? Welke lampjes branden of knipperen er nu op de mediaconverter? Het apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router.

Reputatie 2

Zat al bij T Mobile. Vanmorgen monteur van Guidion langs geweest en glasvezel aangesloten. Van de mediaconverter werken 2 lampjes. De onderste, alarm, werkt niet. Het lampje van de telefoon op het modem werkt ook niet. Al gereset, andere ingang geplugd, maar helaas

]

Reputatie 7
Badge +15

@Frodo2004

Zit de internetkabel vanaf de mediaconverter ook in de blauwe WAN poort van de Zyxel? Alles lijkt in orde als connection niet knippert op de mediaconverter.

Reputatie 2

Ja zit in de blauwe poort

Reputatie 2

Net contact gehad met de klantenservice. Het blijkt dat na installatie van glasvezel de activatie van de vaste lijn door de KPN moet worden gedaan. Dit duurt ongeveer 24 uur na installatie. Dus vanmiddag zou het weer moeten werken.

Reputatie 7
Badge +15

@Frodo2004 

Je ontvangt in ieder geval wel een glasvezel signaal, wat ook wel eens voorkomt is dat de internet poort van de mediaconverter defect raakt.

Reputatie 2

Na 30 uur nog geen signaal.  Ik denk dat ze bij KPN een vrije dag hebben. Ik snap ook niet waarom zij de lijn moeten activeren.  Ben al jaren klant bij T Mobile en nooit problemen met de vaste lijn gehad.

Reputatie 2

Eindelijk weer een vaste lijn. Een zeer vriendelijke en deskundige dame van de klantenservice heeft het geregeld.  Topic kan gesloworden

Reageer