Hakkelende vaste telefonie

  • 24 January 2024
  • 7 reacties
  • 113 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Ik heb last van het volgende verschijnsel. Sinds de overstap van TWEAK naar ODIDO gaat er geen gesprek voorbij waarbij dit vervelende verschijnsel niet optreedt.

Ik heb 4 jaar TWEAK gehad en daar was de geluidskwaliteit van de Gigaset C47H altijd prima.
Bij het eerste gesprek wat ik na installatie van het Zyxel T56 modem voerde, kon ik de schuld ook nog aan de andere kant geven, maar inmiddels is wel duidelijk dat het niet aan de andere beller licht. Die hoort mij goed.

Het licht ook niet aan de andere provider, want het treedt op bij zowel KPN, ZIGGO en DELTA

Het heeft ook niet te maken met het tijdstip van de dag. Over de nachtelijke uren kan ik niets zeggen, maar tussen 8 uur 's morgens en 11 uur 's avonds komt het voor.

Dus zo ongeveer bij ieder gesprek is er ineens een woord dat vervormd wordt tot tatatatatatatatatatat  wat gekraak en dan is er een halve zin of zelfs hele weg.

Dan vraag ik of de ander de zin wil herhalen en dan komt de zin wel goed over.

Opvallend is dat de wektoon, (het tuut…...tuut  wat je hoort voor dat de andere kant heeft opgenomen) ook soms vreemd klinkt. Geen constante toon maar gedeeltelijk hard en zacht dus tuUT of TUut en dan ineens weer rustig is.

Iemand die daar ook last van heeft?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JanBe, logisch verhaal en fijn dat je ook al zelf op onderzoek bent geweest! Ik begrijp het volledig dat je graag de telefoon weer aan de praat krijgt. Graag raad ik je aan om de oplossing in dit topic te doorlopen:

Hoewel de titel het over inkomende gesprekken heeft staan er een aantal oplossingen om problemen met haperingen van de Gigaset op te lossen.

Ik heb er vertrouwen in dat het geluid van je Gigaset weer snel als muziek in je oren klinkt! 🙂

 

Ik had dus een heel verhaal getypt en bij het verzenden kreeg ik bovenstaand scherm te zien.

De Gigaset C47H is een gewone dect-telefoon die aangesloten zit op de Fhone poort.

Daar is weinig aan te configureren.

Ik heb even de oplossing van Cal bekeken, maar dat ziet er andere benaming/volgorde wat anders uit en sommig instellingen ontbreken. Verder voor mij ook niet van toepassing.
Ik kan ook me ook niet voorstellen dat de instellingen die ik gewijzigd heb invloed hebben op het telefoongebeuren.


Het is geen fijn modem wat instellingen betreft. En soms verdwijnen dingen die je ingesteld hebt weer zoals apparaatnamen die je aan een mac nummer kan hangen.
Soms als je een instelling veranderd ziet er een pagina ineens anders uit zoals b.v.de pagina verbinding.
Nog gekker is dat apparatuur die alleen maar met 2.4 GHz verbonden kan zijn ineens als 5 GHz te boek staat. Daar kom ik op een andere plek nog wel op terug.

Reputatie 6
Badge +2

@JanBe Jeetje, dat is niet fijn na het typen van een heel bericht. Dank je wel dat je dit doorgeeft en dat je de moeite hebt genomen om je bericht nogmaals te typen! 

Ik had gehoopt dat de stappen van @Cal van Odido hadden geholpen. Geen zorgen! Ik zoek graag verder naar een werkende oplossing. Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, toevoegen aan je Community profiel? Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik ga dan gelijk voor je aan de slag! 

@Teresa. Dat klantnummer wil ik wel invullen. Alleen een klein probleem.

Met mijn account heb ik, volgens een email, alles bij de hand. Zelfs dat is bij ODIDO een probleem, want een nummer wat daarop lijkt kan ik mijn account omgeving niet vinden.

Enige tijd geleden kreeg ik een mail van ODIDO dat ik mijn eerste factuur kon inzien, maar daar kwam ik toen op een lege pagina terecht waar wel het woordje facturen stond maar verder niets.
Bij de facturen staat nog steeds niets maar de pagina is inmiddels wel uitgebreid met twee items die ik aan kan passen.
De betaalgegevens en de incassodatum maar geen factuur.

Pff… toch nog gevonden in de mailbox één bijlage waar iets opstond.
Dat nummer zal ik straks invullen die mail had ik opgediept uit de prullenmand van mijn mailbox, ik dacht alle gegevens staan toch in mijn Odoido account.

In die mail stond:

Alles in je account
Met je eigen account bij Odido heb je alles overzichtelijk bij elkaar. De status van je bestelling, je rekeningen en andere gegevens.

Alleen niet je klantnummer

 

Overigens heb ik vanmorgen nog een keer het modem gereset en de telefoonstekkers eruit getrokken. Bij de eerste test leek het redelijk te gaan met wat kleine haperingen maar vanavond vielen er weer halve zinnen weg.

Reputatie 6
Badge +2

@JanBe Het is niet de bedoeling dat je jouw Mijn Odido omgeving niet (goed) kunt inzien. Ik help je graag verder om dit ook op te lossen! 

Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers  van je rekeningnummer sturen? Dan zoek ik jouw abonnement er gelijk bij. 

Ook zal ik gelijk jouw telefoonverbinding bekijken.  

@Teresa van Odido Je hebt een persoonlijk mailtje van me met de wetransfer-link naar een geluidsbestandje met het voorbeeld van het hakkelen en stotteren.

In ieder geval is het probleem niet opgelost, hooguit erger geworden.

Reageer