Beantwoord

Mijn vaste telefoonnummer werkt niet meer na de overstap naar glasvezel.

  • 29 December 2023
  • 7 reacties
  • 142 Bekeken

Ik heb in november besloten om over te stappen naar glasvezel. De datum voorkeuzen was op 4 december, vanaf die datum kon ik ook niet meer bellen en gebeld worden. de aansluiting wordt gerealiseerd op 6 december, waarna ik direct mijn modem t50 heb aangesloten en heb een perfecte lijnsnelheid. 100 up en 100 down. Maar GEEN telefonie. De dag erna word ik gebeld door klantenservice die vraagt of alles naar tevredenheid is verlopen, waarop mijn reactie is, internet is uitstekend maat bellen werkt niet. Klantenservice adviseert om te wachten tot de monteur komt (die had namelijk al een afspraak gepland en dan zou die het oplossen) zo gezegd zo gedaan. Monteur komt langs maar kan het niet oplossen, en geeft de storing door aan ODIDI die na 3 werkdagen zou reageren, dat zijn er 7 geworden, waarbij er beloofd wordt dat ik een mail zou krijgen als het probleem verholpen zou zijn. De mail die hierop volgt is een mededeling dat mijn modem stuk is en dat er een nieuw modem is opgestuurd. Het modem vandaag 29/12/2023 aangesloten, hij werkt perfect, alleen heb ik nog steeds geen telefonie.(Kan niet bellen en niet gebeld worden) ook het lampje op het modem brandt niet. Wie kan en wil mij helpen met de oplossing? 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 10 January 2024, 15:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @PieterOttervanger, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Graag check ik waar het probleem ligt en hoe het zo snel mogelijk opgelost wordt. Als ik het zo lees, lijkt me dit een registratie probleem van het SIP-account in de aansluiting en dat is relatief eenvoudig oplosbaar. Mag ik je vragen om jouw Internet + TV klantnummer (bijvoorbeeld ABC12345) te delen in je communityprofiel, alsjeblieft? Dan kan ik het meteen onderzoeken voor je. Bedankt!

Hallo Jason, bedankt voor je reactie. Inderdaad het is een registratie probleem, dat heeft de monteur ook al gezegd. Mijn klantnummer. Ik heb alleen maar internet en bellen, geen tv. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @PieterOttervanger, ik heb geprobeerd de registratie te pushen maar dat is mij niet gelukt. Ik heb het daarom doorgezet naar onze techneuten, zij zullen hier een blik op werpen en hebben hopelijk de oplossing voor jou! 

Hey Tommie, we zijn nu een week verder en heb nog steeds geen reactie gekregen van een techneut. Het kan toch niet zo zijn dat ik elke keer na een reactie van jullie weer onder op de klachtenstapel terecht komt? Ik zit nu al vanaf 4 december zonder telefoon, kan dit jullie aandacht even krijgen aub? 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @PieterOttervanger, ik snap dat je dit wilt weten! Ik heb het onderzoek bekeken en deze loopt nog. Ik heb wel een update, een aantal andere klanten hebben hier ook last van. Er is dus inmiddels een algemeen onderzoek aan de gang. Mijn collega's zijn druk bezig dit op te lossen. Ik heb momenteel geen verwachting, maar weet wel dat we hier druk mee bezig zijn. Als je binnenkort weer van de vaste lijn gebruik kan maken, vergoed ik periode voor het Vast Bellen abonnement. Dank voor je geduld zover!

Dankjewel moderator van ODIDO, Ik keek vandaag op mijn router en zag de led van de telefonie branden. Direct geprobeerd en hij werkt weer. Hartelijk bedankt.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @PieterOttervanger, super fijn dat het weer werkt! 😊 Ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet voor de periode dat je geen gebruik kon maken van Vast Bellen. Deze wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer